, ,
,

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمین الهیاریان:

در گذشته عکاسان انتخابی به جز عکاسی سیاه و سفید نداشتند ولی امروز این انتخاب توسط عکاس صورت می گیرد و ممکن است با قصد و نیت خاصی اقدام به عکاسی سیاه و سفید کند.

شما در عکاسی سیاه و سفید با حذف رنگ باید قادر باشید جای آن را با دیگر عناصر تصویری پر کنید تا فقدان آن در عکس احساس نشود و چه بسا به عنوان یک امتیاز به حساب بیاید. 

به نظر می رسد در عکاسی سیاه و سفید نوردهی اهمیت بیشتری پیدا می کند. حال که رنگ از عکس حذف شده باید از نور برای جبران آن استفاده کرد. 

رنگ ها میان دو قطب تیره و روشن قرار گرفته اند و هر رنگی از تیرگی مخصوصی برخوردار است. در اینجاست که پی می بریم تیرگی و روشنی رنگ ها چه اهمیتی دارند و بدون شناخت آن ها نمی توانیم عکس های سیاه و سفید موفقی ثبت کنیم.

میزان تیرگی هر رنگ را با یک درجه از خاکستری بی فام (خاکستری حاصل از ترکیب سیاه و سفید) نشان می دهند.

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (5)

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (8)

بعد از دیدن این عکس می توان نتیجه گرفت بعضی از رنگ ها تیره تر از برخی دیگر هستند و هر رنگ دارای درجه ای از تیرگی مخصوص خود است.

بنابراین در عکاسی سیاه و سفید باید توجه ویژه ای به کنتراست داشته باشید زیرا مجاورت دو رنگی که دارای تیرگی زیاد یا تیرگی کم باشند باعث می شود که به درستی تشخیص داده نشوند.

توجه داشته باشید که از هر سوژه ای نمی توان سیاه و سفید عکاسی کرد و باید بین محتوا، پیام درونی اثر و سیاه و سفید بودن آن ارتباطی باشد.

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (1)

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (2)

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (4)

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (6)

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (7)

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (3)

عکاسی سیاه و سفید.سایت نوجوان ها (1)

 

Tags:
بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

مجله آنلاین نوجوانها

https://www.nojavanha.com 2019

با ما در تماس باشید

هر موقع به ما ایمیل بزنید در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم داد

Sending

نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید

رمز خود را فراموش کرده اید؟