آموزش عکاسی؛ عکاسی سیاه و سفید

عکس سیاه وسفید
t آموزش عکاسی؛ عکاسی سیاه و سفید

آموزش عکاسی

در گذشته عکاسان انتخابی به جز عکاسی سیاه و سفید نداشتند ولی امروز این انتخاب توسط عکاس صورت می گیرد و ممکن است با قصد و نیت خاصی اقدام به عکاسی سیاه و سفید کند.

شما در این نوع عکاسی با حذف رنگ باید قادر باشید جای آن را با دیگر عناصر تصویری پر کنید تا فقدان آن در عکس احساس نشود و چه بسا به عنوان یک امتیاز به حساب بیاید.

به نظر می رسد در این نوع عکاسی نوردهی اهمیت بیشتری پیدا می کند. حال که رنگ از عکس حذف شده باید از نور برای جبران آن استفاده کرد.

رنگ ها میان دو قطب تیره و روشن قرار گرفته اند و هر رنگی از تیرگی مخصوصی برخوردار است. در اینجاست که پی می بریم تیرگی و روشنی رنگ ها چه اهمیتی دارند و بدون شناخت آن ها نمی توانیم عکس های سیاه و سفید موفقی ثبت کنیم.

میزان تیرگی هر رنگ را با یک درجه از خاکستری بی فام (خاکستری حاصل از ترکیب سیاه و سفید) نشان می دهند.

 

 

کنتراست در عکاسی سیاه و سفید

کنتراست یعنی درجه تیرگی عکس. بعد از دیدن این عکس می توان نتیجه گرفت بعضی از رنگ ها تیره تر از برخی دیگر هستند. و هر رنگ دارای درجه ای از تیرگی مخصوص خود است.

بنابراین در این نوع عکاسی باید توجه ویژه ای به کنتراست داشته باشید. زیرا مجاورت دو رنگی که دارای تیرگی زیاد یا تیرگی کم باشند باعث می شود که به درستی تشخیص داده نشوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جوایز عکاسی طنز حیات وحش 2023

توجه داشته باشید که از هر سوژه ای نمی توان سیاه و سفید عکاسی کرد. و باید بین محتوا، پیام درونی اثر و سیاه و سفید بودن آن ارتباطی باشد.

کنتراست

عکاسی سیاه و سفید

 

عکاسی سیاه و سفید

عکاسی سیاه و سفید

 

 

عکاسی سیاه و سفید

یاسمین الهیاریان

 

t آموزش عکاسی؛ عکاسی سیاه و سفید
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “آموزش عکاسی؛ عکاسی سیاه و سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *