اختراع جلیقه ضدگلوله مایع (ویدئو)

t اختراع جلیقه ضدگلوله مایع (ویدئو)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

دانشمندان لهستانی به کمک نوعی سیال غیر نیوتنی موفق به تولید جلیقه ضدگلوله شدند.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از خبرگزاری رویترز، سیالات غیرنیوتنی مایعاتی مانند صابون مایع و یا بزاق هستند که ضریب لزجی ثابتی ندارند.

موسسه Moratex که این مایع را اختراع کرده هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت آن فاش نکرده است. جلیقه ضدگلوله ای که به کمک این ماده ساخته شده است می تواند جلوی گلوله هایی که 450 متر در ثانیه سرعت دارند را نیز بگیرد.  این جلیقه همچنین مانع کمانه کردن گلوله که گاها می تواند مرگبار شود می شود.

مارسین استروکزیک معاون تحقیقات موسسه فناوری های امنیتی موراتکس می گوید: در جلیقه های ضد گلوله معمولی، گلوله گاهی اوقات بدون این که جلیقه را بشکافد می تواند باعث مرگ فرد شود چرا که گلوله پس از برخورد با جلیقه گاهی اوقات فرورفتگی به عمق 4 سانتی متر ایجاد می کند ولی در جلیقه مایع جدید دیگر خطر مرگ وجود ندارد چون حداکثر عمق فرورفتگی که در بدن ایجاد می شود به یک سانتی متر رسیده است.

مایعات غیرنیوتنی مایعاتی هستند که وقتی به آن ها ضربه وارد می شود پاشیده نمی شوند.

مایع جدیدی که برای ساخت این جلیقه به کار رفته است وقتی مورد اصابت ضربه سخت قرار می گیرد به جای این که پخش شود محکم تر می شود.

این موسسه اعلام کرده است در آینده نزدیک سربازها و نیروهای پلیس می توانند به جای استفاده از جلیقه های ضدگلوله متداول از جلیقه های مایع استفاده کنند.

این مایع می تواند کاربردهای دیگری از جمله تولید لباس های ورزشی و سپر خودرو داشته باشد.

t اختراع جلیقه ضدگلوله مایع (ویدئو)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شست و شوی خودرو بدون آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *