اولین شرکت های موفق جهان

اولین شرکت های موفق جهان

 در این جا می خواهیم با هم تعدادی از اولین شرکت های موفق  جهان و نقطه شروع شرکت های بزرگ دنیا را ببینیم. نام های بزرگی که امروزه قدرتمند و شناخته شده هستند، از نقطه ای با محصولات کوچک و جزئی شروع کرده اند.در نگاه اول محصولات ا این شرکت ها آنقدر ابتدایی می آید که سخت است باور کنیم این ها همان غول های بزرگی اقتصادی هستند.تلاش و پشتکار و ناامید نشدن رمز پیروزی این گونه شرکت هاست. 

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ

یکی از اولین شرکت های موفق جهان، شرکت سامسونگ است. سامسونگ در ۱ مارس ۱۹۳۸ به وسیله‌ی لی بیونگ به عنوان یک فروشگاه بازرگانی تاسیس شد. این شرکت کره‌ای در ابتدای کار خود محصولات کشاورزی تولید شده را به شهرهای دیگر کره و کشور چین صادر می‌کرد. این شرکت بعد از جنگ بین کره‌ی شمالی و کره‌ی جنوبی و در مسیر صنعتی شدن، شرکت‌های تابعه‌ای مانند صنایع سنگین و کشتی سازی نیز راه اندازی کرد و در سال ۱۹۶۹ برای اولین بار وارد صنعت الکترونیک شد. اولین محصول شرکت تلویزیون سیاه و سفید بود. از دهه ۱۹۷۰ سامسونگ شروع به صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر نمود.

شرکت سونی


شرکت سونی 

بعد از پایان جنگ جهانی دوم، بنیان‌گذار شرکت ژاپنی سونی تصمیم به ساخت محصولی گرفت تا میلیون‌ها خانه که از برق استفاده می‌کردند اما فاقد وسایل برقی بودند، بتوانند از آن بهره بگیرند. پلوپز برقی اولین نمونه‌ی این محصولات بود. ظرفی چوبی که برای پخت برنج استفاده می‌شد با گرم کننده‌های آلومینیومی که در زیر آن تعبیه شده بود. اما این نمونه‌ی اولیه هرگز به بازار عرضه نشده و بعد از تکمیل شدن تنظیمات برقی آن، پلوپز کامل‌تر شد و به بازار آمد. شرکت سونی امروزه یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان وسایل صوتی و تصویری است. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نخستین پیوند سر انسان انجام شد

شرکت تویوتا از شرکت های موفق جهان

شرکت تویوتا

تویوتا که امروزه از شرکت های موفق جهان است درسال ۱۹۲۶ در ژاپن تاسیس شد.  موسس شرکت  کیچوری تویودا و نام اولیه‌ی شرکت هم تویودا بود. اولین محصول شرکت دستگاه بافندگی اتوماتیک بود که ارایه‌ی آن به بازار باعث پیشرفت چشمگیر صنعت نساجی در جهان شد. بعدها شرکت نام خود را به تویوتا تغییر داد.

شرکت لگو از شرکت های موفق جهان

اسباب‌بازی لگو از اولین شرکت های موفق جهان

لگو که الان یکی از مشهورترین اسباب بازی برای مردم جهان است به وسیله‌ی یک نجار دانمارکی پایه‌گذاری شد. در زمانی که در دوران رکود اقتصادی ۱۹۳۰ دانمارک برای پیدا کردن چوب جهت ساخت مبلمان دچار مشکل شده بود، او به ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی با چوب‌های دورریز کرد. اولین نمونه محصولات او اتومبیل‌های چوبی، قطارهای چوبی و اردکی بود که با کمک چرخ حرکت می‌کرد. زمانی که او در سال ۱۹۴۷ شروع به ساخت اولین نمونه‌های اسباب بازی پلاستیکی کرد، فروشگاه‌ها از او استقبال نکردند اما با ارائه‌ی آجرهای پلاستیکی به نسل بعدی توانست موفقیت زیادی به دست آورد و امروز یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌هاست.

شرکت نایک از شرکت های موفق جهان

شرکت ورزشی نایک

این شرکت به وسیله‌ی یل باومان و فیل نایت در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد و ایده‌ی آن زمانی مطرح شد که کفش‌های ژاپنی با کیفیت بالا و ارزان‌تر از مارک‌های آلمانی در بازار عرضه می‌شد. شرکت نایک سعی کرد تا کفش‌هایی با کیفیت بهتر و ارزان در مقابل کفش‌های ژاپنی به بازار عرضه کند. اکنون این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات با کیفیت برای ورزشکاران است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *