خالکوبی یا تتو ، خطرات آن و واقعیت هایی درباره تتو

خالکوبی یا تتو
t خالکوبی یا تتو ، خطرات آن و واقعیت هایی درباره تتو

خالکوبی یا تتو که امروزه در دنیا به عنوان یک مد مطرح شده است و بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران به آن رو آورده‌اند، یک سنت بسیار قدیمی است که هیچ‌گاه خوشنام نبوده است. با توجه به این‌که فرد درد زیادی که به هنگام خالکوبی متحمل می‌شود، در دوران گذشته، افرادی برای نشان دادن قدرت خود به این کار روی می‌آوردند و بیش‌تر از هم خالکوبی در بین زندانیان رواج داشت. اما خالکوبی خطراتی نیز به همراه دارد؟

t خالکوبی یا تتو ، خطرات آن و واقعیت هایی درباره تتو

خالکوبی نوعی حک کردن تصویر به‌وسیله‌ی سوزن بر روی بدن است. در گذشته با استفاده از نوعی جوهر و با استفاده از سوزن، این رنگ‌ها به لایه‌های زیرین پوست وارد می‌شد تا تصویر شکل بگیرد اما اکنون از دستگاهی که شبیه چرخ خیاطی دستی است، استفاده می‌شود و رنگ‌های جدیدی نیز برای این کار اختراع شده است.

خالکوبی یا تتو دائمی است؟

کسانی که می‌خواهند به این کار اقدام کنند، باید بدانند که این تصاویر دائمی است و اگر بعد از مدتی از این کار پشیمان شوند، راهی برای بازگشت وجود ندارد و پاک کردن خالکوبی نیز فقط به وسیله‌ی لیرز با هزینه و وقت زیاد امکان‌پذیر است. به نسبت این‌که طرح چقدر بزرگ یا کوچک باشد و یا از چند رنگ استفاده شده باشد، زمان پاک کردن متفاوت است و می‌تواند در چندین ماه و جلسات طولانی اتفاق بیفتد اما نتیجه نیز همیشه تضمینی نیست و ممکن است باعث تیرگی و روشنی پوست و همچنین آسیب‌های دیگر شود.

خالکوبی و انتقال بیماری

خالکوبی یا تتو و خطرات آن

یکی از راه‌های شیوع بیماری‌های خطرناکی مانند انواع هپاتیت و ایدز، تتو کردن است. زیرا احتمال انتقال این بیماری از طریق سوزن و دستگاه آن از فردی به فرد دیگر بسیار بالاست. از این رو در همه جای دنیا اگر فردی روی بدنش خالکوبی داشته باشد، هیچ‌گاه نمی‌تواند خون اهدا کند.

در تحقیقات جدید دانشمندان پی برده‌اند که جوهرها می‌توانند ذرات نانومتری سوزن را حل کرده. سپس از طریق خون به غدد لنفاوی انتقال دهند که ممکن است عملی برای سرطان غدد لنفاوی باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان

خالکوبی و آلرژی

خالکوبی یا تتو و خطرات آن

همچنین خالکوبی یا تتو می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های شدید پوستی مانند اگزما نیز شود. زیرا بسیاری ممکن است نسبت به جوهرها حساسیت نشان بدهند. و محل خالکوبی ورم کرده و دچار خارش‌های شدید شود. همچنین ممکن است بر اثر باکتری‌های پوستی، ویروس‌ها و قارچ‌ها محل خالکوبی دچار تورم شدید گردد.

تتو و محدودیت‌ها

در همه‌ی کشورهای جهان، خالکوبی برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است. در بسیاری از کشورها در صورتی که فرد خالکوبی در بخشی از بدنش داشته باشد که در معرض دید باشد، نمی‌تواند در شغل‌های دولتی استخدام شود.

قدیمی ترین خالکوبی جهان بر بدن مومیایی مصری

t خالکوبی یا تتو ، خطرات آن و واقعیت هایی درباره تتو
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *