طرز ساخت بادنما برای کلاس دوم

طرز ساخت بادنما
t طرز ساخت بادنما برای کلاس دوم

در دنیای جذاب و پرماجرای کودکان، آموزش مفاهیم علمی و هنری به شکل‌هایی خلاقانه و جذاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز که هم آموزشی است و هم کودکان را با دنیای پویای علم آشنا می‌کند، ساخت بادنماست. طرز ساخت بادنما، نه تنها به کودکان این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از اصول علمی پیدا کنند، بلکه ایشان را با مفهوم هوا و باد آشنا می‌سازد.

انواع روش‌ها برای طرز ساخت بادنما

در این مقاله، به طراحی و ساخت بادنما برای کلاس دومی‌ها می‌پردازیم. با استفاده از مواد ساده و روش‌های آموزشی کم‌هزینه، کودکان می‌توانند به یادگیری مبانی ابتدایی علم و همچنین تقویت مهارت‌های خود در زمینه کار دستی بپردازند.  پس تا انتها با ما همراه باشید.

طرز ساخت بادنما آسان

 

 

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی فرفره را هم ببینید.

 

 

طرز ساخت بادنما

 

 

آموزش ساخت بادنما

 

 

طرز ساخت بادنما ساده

 

 

طرز ساخت بادنما

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی علامت استاندارد را هم ببینید.

 

طرز ساخت بادنما کلاس دوم

 

 

طرز ساخت بادنما برای کلاس دوم

ویدئوهای آموزشی از ساخت بادنما

در اینجا آموزش‌های ویدئویی را برای یادگیری آسان تر شما آماده کرده‌ایم.

طرز ساخت بادنما

نحوه طرز ساخت بادنما

آموزش ساخت بادنما

چگونه یک بادنما بسازیم؟

با آموزش ساخت بادنما با ما همراه باشید:

مواد لازم:

  • کاغذ رنگی یا کاغذ کارتنی
  • چسب
  • یک قلاب (می‌توانید از یک سوزن یا قلاب کاغذی استفاده کنید)
  • یک طره یا نخ نایلونی
  • مقوا
  • قلم رنگی یا مداد

مراحل ساخت

  1. گام 1 ( آماده‌سازی قله بادنما ): یک مربع از کاغذ رنگی یا کارتن را برش دهید. اندازه مربع بستگی به اندازه مورد نظر بادنما دارد. روی یکی از اضلاع مربع، یک خط بکشید و سپس از آن خط به طرف مخالف، خطی دیگر بکشید. حالا، دو نقطه برابر با فاصله خطوط را روی این خطوط ایجاد کنید.
  2. گام 2 ( ایجاد مربع مقوا ): از مقوا یک مربع برش بزنید. اندازه این مربع باید برابر با اندازه مربع کاغذی باشد که در گام قبل ساخته‌اید.
  3. گام 3 ( اتصال قله بادنما به مقوا ): مربع کاغذی را به مربع مقوا چسبانید. این مربع مقوا به عنوان پایه بادنما عمل خواهد کرد.
  4. گام 4 ( اضافه کردن قلاب ): قلاب را به یک یا دو گوشهٔ مربع مقوا چسبانید. این قلاب محلی است که می‌توانید بادنما را به آن ببندید.
  5. گام 5 ( اتصال طره یا نخ ): یک طره یا نخ نایلونی را به قلاب ببندید. این طره یا نخ نایلونی باید به طولی باشد که بادنما بتواند به راحتی در هوا بپرد.
  6. گام 6 ( تزیین بادنما ): حالا نوبت به تزیین بادنما می‌رسد. می‌توانید از قلم رنگی یا مداد برای ترسیم الگوها، نقاشی یا حتی چهره بر روی کاغذ استفاده کنید.
  7. گام 7 ( آزمایش بادنما ): حالا بادنما آماده است! با نگه داشتن طره یا نخ نایلونی و دریا کردن بادنما به هوا، می‌توانید لحظاتی شاد و پر از هیجان را با کودکان خود سپری کنید.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نوروز در کشور جمهوری آذربایجان

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی پروانه کاغذی را هم ببینید.

با دنبال کردن این مراحل ساده، شما می‌توانید طرز ساخت بادنما را یاد بگیرید و همزمان آنها را به دنیای شگفت‌انگیز علم و هنر هدایت کنید.

t طرز ساخت بادنما برای کلاس دوم
5/5 - (1 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/طرز-ساخت-بادنما/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *