راز و رمز یک زندگی خوب چیست؟

راز و رمز یک زندگی خوب چیست؟
t راز و رمز یک زندگی خوب چیست؟

آیا از خودتان می پرسید که چرا نمی توانید در زندگی خود هیچ کاری انجام دهید؟ باید بدانید که زندگی خوب و اتفاق های  آن بدون کمک شما جلو نمی رود. شما باید اهداف خود را تعیین کنید و راه های رسیدن به آن ها را مشخص نمایید. باید چیزهایی را که شاد و خشنودتان می کنند پیدا کنید و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید.

چیزهای تازه را تجربه کنید

هرچه بیشتر به سفر بروید، تحصیل کنید، بیاموزید و تجربه کسب کنید بیشتر به خودشناسی می رسید و متوجه می شوید چه چیزهایی شما را شاد می کند و به چه چیزهایی علاقه مند هستید.

با فهمیدن این موارد متوجه خواهید شد که از زندگی چه می خواهید. به سفر بروید، غذاهای جدید را امتحان کنید، به کاشتن گل و گیاه درخت بپردازید، کتاب بخوانید و یا یک زبان خارجی جدید یاد بگیرید.

اهداف و آرزوهای خود را تعیین کنید و یک تخته دیداری بسازید

تخته دیداری شبیه یک تخته و یا پوستر است که در آن تصاویر چیزهایی را که می خواهید به آن ها برسید با جزئیات اندک نصب می کنید. تصویر دانشگاه مورد علاقه تان، نام شغل دلخواه آینده، مکان هایی که دوست دارید به آن ها سفر کنید و تصویر و یا هر نوع اطلاعات مرتبط با آرزوها و خواسته هایتان را روی این تخته نصب کنید.وقتی دائما اهداف خود را جلوی چشم داشته باشید، آن ها را فراموش نمی کنید و برایشان تلاش می کنید.

از موقعیت های پیش آمده استفاده کنید

اگر موقعیت هایی برایتان فراهم شد آن ها را رها نکنید. هرگز دچار این اشتباه نشوید که شروع کردن یک مهارت و یا کار، از ابتدایی ترین نقطه، در شأن شما نیست. برای مثال اگر روزی صاحب یک رستوران شوید هرگز بابت اینکه در روزهای نوجوانی در یک رستوران پیشخدمت بوده اید شرمنده و یا ناراحت نمی شوید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حق کپی رایت یعنی ایده ها را کش نروید!

اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت داشته باشید

در دراز مدت به دنبال چه چیزهایی هستید؟ وقتی جوان، میانسال و یا پیر شدید دوست دارید در چه مقام و موقعیتی باشید؟ تعیین اهداف بلند مدت به شما کمک می کند تا خواسته های خود را از زندگی مشخص کنید.در همین راستا اهداف کوتاه مدت برای بازه زمانی چند هفته، چند ماه و یا یکی دو سال، موجب می شود تا از مسیر درست دور نشوید و به تلاش ادامه دهید.

برای داشتن زندگی خوب برنامه ریزی کنید

برنامه روتینی داشته باشید که موجب فعالیت سازنده شما شود. برای مثال هر روز کمی ورزش کنید. از وقت گذرانی های بیهوده در مراکز تجاری و فروشگاه ها، تماشای بیش از اندازه تلویزیون و خواب زیاد دوری کنید. وقتی برای روز خود برنامه داشته باشید، هر صبح با انگیزه از خواب بیدار می شوید.

به پیشرفت های خود توجه کنید

در حین تلاش برای رسیدن به زندگی خوب، سعی کنید روند خود و اوضاع و احوال را دائما بررسی کنید. هر چند وقت یک بار با مرور جزئیات میزان پیشرفت خود را مشخص کنید. با این کار از برنامه خود عقب نمی مانید و اگر در مرحله ای سست و بی انگیزه شوید فورا متوجه آن خواهید شد.

علاوه بر آن، اگر روند رو به رشدی داشته باشید می توانید برای پیشرفت های خود جشن بگیرید و خودتان را تحسین کنید.

از شکست های خود درس بگیرید

اگر شکست خوردید، دلیل آن را شناسایی کنید. آیا مساله ای خارج از اختیار شما باعث این شکست بوده است؟ آیا انتظارات نامعقول و غیر واقع بینانه ای از خودتان داشته اید؟ آیا زمان بندی صحیحی نداشته اید؟ بهانه جویی نکنید، با واقعیت هر حادثه رو به رو شوید و اگر در مسیر خود مرتکب اشتباه شده اید آن را بپذیرید.

اگر مساله ای که موجب شکست شما شده است در حیطه اختیاراتتان نبوده است و تحت هیچ شرایطی نمی توانستید از آن پیشگیری کنید خودتان را برایش سرزنش نکنید. از شکست ها و ناملایمی ها درس بگیرید تا در آینده با تجربه بیشتر و خطای کمتر به سمت اهداف خود در جهت زندگی خوب حرکت کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه می توانید یک نوجوان فعال باشید؟

مجتبی ناطقی

t راز و رمز یک زندگی خوب چیست؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *