معرفی کتاب «سرزمین پدری»

معرفی کتاب «سرزمین پدری»
t معرفی کتاب «سرزمین پدری»

مقدمه کتاب سرزمین پدری

 کتاب «سرزمین پدری» کتاب بسیار مفیدی برای نوجوانان است «در آغاز آرزویی بزرگ بود: مهاجرت به آلمان، کار کردن، پس انداز کردن، بازگشت به ایتالیا و شروع زندگی دوباره با ثروت و خوشبختی.

پدر بن ونوتو در آلمان تصمیم می گیرد بعدها هتلی در روستای محل تولدش در ایتالیا بسازد اما هزینه های سنگین زندگی در آلمان این آرزو را هر روز کم رنگ تر و کم رنگ تر می کند و سرانجام بن ونوتو تنها کسی است که به آرزوی پدر فکر می کند. آیا او موفق می شود آرزوی پدر را برآورده کند؟»

 

سرزمین پدری
نویسنده: هانس گئورگ نوآک
مترجم: کمال بهروزکیا
انتشارات افق

داستانی برای رویاها و آرزوها

روبرتو در کتاب «سرزمین پدری» فردی هوشیار و باهوش است و با دیگر اهالی روستا فرق می‌کند. از چیزی به اسم رویا حرف می‌زند. او آنقدر به خودش و رویاهایش ایمان دارد و از آنها با آب و تاب حرف می‌ز‌‌ند که دیگران را هم شیفته می‌کند. روبرتو و دیگر اهالی روستا کم کم به این نتیجه می‌رسند که شاید امکان محقق کردن آن رویاها وجود داشته باشد.

بن ونتو پسر روبرتو است. او نیز مانند پدرش در میان جمع دوستانش مقبولیت خوبی دارد و همه روی او حساب باز می‌کنند. او پسر باهوشی است و در مدرسه از همه موفق تر عمل میکند.

در این بین تصمیم بزرگی گرفته می‌شود که زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهد. خانواده هایی که رویای پیشرفت دارند و می‌خواهند برای رسیدن به آن تلاش مشترکی انجام دهند. هیچ کس نمیداند که این رویا محقق می‌شود یا نه، ولی همه امیدوارند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ماجراهای رستم در خوان دوم از هفت خوان

داستان سریع پیش می رود و مخاطب را خسته نمی‌کند. نویسنده وارد جزئیات نمی‌شود و سعی در پیشبرد داستان دارد. گاهی در این بین نامه هایی را که بین این خانواده‌ها رد و بدل می‌شود می‌خوانیم که در عین جالب بودن اطلاعات لازم را در اختیارمان می‌گذارد.

شخصیت های داستان در کتاب «سرزمین پدری» تغییر می‌کنند و این تغییر در طی داستان مشهود است. بن ونتو و خواهرش بزرگ می‌شوند. روبرتو و همسرش به سمت میانسالی پیش می‌روند. شرایط نیز دائم در حال تغییر است. این تغییرات چگونه بر رویای مشترک تاثیر میگذارند؟ آیا تصمیمی که آنها برای ارتقاء زندگیشان گرفتند درست بود؟ سرنوشت این خانواده چه خواهد شد؟

 

نویسنده‌ای که به موضوعات اجتماعی-انتقادی می پردازد

«هانس گئورگ نوآک»  نویسنده کتاب «سرزمین پدری» از نخستین نویسندگانی است که موضوعات روزمره و اجتماعی ـ انتقادی را برای داستان هایش انتخاب کرده؛ موضوعاتی از قبیل نوجوانان بزهکار، مسائل رنگین پوستان، وضعیت پرورشگاه ها و کانون های بازپروری، بیکاری و وضعیت مهاجران خارجی.

از دیگر آثار او در زمینه ی ادبیات کودکان و نوجوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گردش
  • در جست وجوی محل کارآموزی
  • دیوید و دروتی
  • وِبِرها
  • جشن آخر
  • لبه ی پرتگاه

یاسمین الهیاریان

کاشت سبزیجات در بطری های بازیافتی

 

t معرفی کتاب «سرزمین پدری»
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *