داستان ضرب المثل‌ فارسی فیلش یاد هندوستان کرده

داستان کوتاه برای ضرب المثل فیلش یاد هندوستان کرده
t داستان ضرب المثل‌ فارسی فیلش یاد هندوستان کرده

در این بخش مفهوم ضرب المثل فیلش یاد هندوستان کرده، را برایتان شرح خواهیم داد.

فیل‌ها حیوانات بسیار با‌هوش و نیز احساساتی هستند به طوری که هیچ‌چیز را از خاطر نمی‌برند و علاقه‌ی زیادی به محل زندگی خود دارند.در داستان‌ها آمده است که تاجری ثروتمند به هندوستان رفت تا فیلی بخرد و آن را با خود به شهرها و کشورهای مختلف ببرد و از به نمایش گذاشتن آن درآمد بالایی به دست بیاورد.تاجر با فیل به شهرها و کشورهای مختلف سفر کرد و سفر کرد اما بعد از گذشت چند ماه، فیل گوشه‌گیر شد. طوری که گوشه‌ای می‌نشست و دیگر بلند نمی‌شد.

تاجر که نگران بود مبادا فیل، مریضی گرفته باشد و از بین برود و پول هنگفتی که بابت خریدش هزینه کرده بود از دست برود، طبیبان حاذقی را بالای سر فیل آورد. همه یک نظر بودند که فیل سالم است و مریضی ندارد. با وجود این حال فیل روز به روز بدتر می‌شد تا این‌که روزی حکیمی گفت «او دلتنگ دیار خودش شده است.» اما تاجر به حرف او اهمیتی نداد.

داستان کوتاه برای ضرب المثل فیلش یاد هندوستان کرده

روزها و شب‌ها می‌گذشتند و اوضاع فیل رو به وخامت می‌رفت. تاجر که وضع را این چنین دید تصمیم گرفت به هند برود و فیل را بفروشد و با پولش فیلی قبراق بخرد. همین که پای آن‌ها به جنگل‌های هندوستان رسید تاجر دید فیل روی پای خود بلند شده و پا بر زمین می‌کوبد و صداهایی از سر شادی از خرطومش خارج می‌کند. در این موقع یاد حرف حکیم افتاد که گفته بود «فیل یاد هندوستان کرده و هیچ مشکلی ندارد.» 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مشاعره با موضوع آزاد

کاربرد ضرب المثل فیلش یاد هندوستان کرده

این ضرب‌المثل زمانی به کار می‌رود که کسی یاد گذشته‌های خود می‌کند و شوق بازگشت به آن دوران را دارد.

سوسن قریشی

t داستان ضرب المثل‌ فارسی فیلش یاد هندوستان کرده
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *