معجزات قرآنی؛ کروی بودن زمین (ویدئو)

گرد بودن زمین
t معجزات قرآنی؛ کروی بودن زمین (ویدئو)

مردم قرن ها درباره شکل زمین تناقض های جدی داشتند و بسیاری از آنها ادعا داشتند که زمین مثل یک سینی مسطح است. گرد بودن زمین، در قرون گذشته طبق نتیجه ای از توضیحات منطقی و ریاضی تایید شده است. پس از توسعه فن آوری به طور عینی زمانی که انسان وارد ماه و فضا شد اثبات شد که زمین گرد بوده است. قرآن قرن ها پیش به طور معجزه آسایی به این حقیقت اشاره کرده است:

آسمان ها و زمین را به حق آفرید

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

شب را به روز درمی پیچد و روز را به شب در می پیچد (سوره الزمر، آیه۵).

کلمه عربی که در آیه «در می پیچد» ترجمه شده است «کور» است. این کلمه از ریشه همان کلمه یعنی «کور» می آید که در زبان ترکی نیز وجود دارد. در عربی معمولا این فعل برای بیان عمل «پیچیدن عمامه به دور سر» یعنی در واقع «پیچیدن یک شی به دور یک چیز گرد» استفاده می شود.

گرد بودن زمین

این فعل که برای پیچیدن یک شی به دور یک چیز گرد مانند سر استفاده می شود برای بیان پیچیدن شب در روز نیز استفاده می شود. در این آیه در حالیکه بیان شده شب در روز پیچیده شده است دلیل شکل گیری روز و شب ساختار کروی زمین است. عمل مذکور در این آیه تنها زمانی می تواند عملی شود که زمین دارای ساختار کروی باشد. پس گرد بودن زمین از این آیه ثابت می شود. آیه دیگری که به ساختار کروی زمین اشاره دارد به شرح زیر است:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لامپ هایی از جنس میوه و سبزیجات!

و زمین را پس از آن بگسترد و به چرخش انداخت (سوره النازعات، آیه ۳۰).

در این آیه کلمه ای که به «گسترش» ترجمه شده «دحا» است. کلمه «دحا» که از ریشه «دحو» آمده به معنی «گسترش دادن» است. اگرچه کلمه دحو به معنی گسترش دادن یا تنظیم کردن است از نظر معنای آن یک عمل کسل کننده نیست.

گرد بودن زمین در قرآن

گرد بودن زمین

معنای گرد بودن از کلماتی که از دحو مشتق شده موجود است. برای مثال، کلمه «دحو» برای توصیف پرتاب یک توپ توسط کودکان به سوراخ زمین استفاده می شود و همچنین بازی های مربوط به پرتاب سنگ در حفره ها و بازی با گردو. کلمات مشتق از همین ریشه برای ساختن لانه توسط یک شترمرغ هم استفاده می شود و همچنین تمیز کردن سنگ ها از محل استراحت و محلی که در آن تخم ها قرار دارند و حتی خود تخم ها. در واقع شکل زمین مانند یک تخم مرغ گرد است. این شکل کروی پهن از زمین به عنوان زمین و راه تعریف می گردد.

در این رابطه استفاده از کلمه «دحا» در آیه شامل اطلاعات مهمی از زمین است که توسط خدا داده شده است. از این عبارات می فهمیم که قرآن ما را از گرد بودن زمین مطلع می سازد. با این وجود آن را به وضوح توصیف نکرده اما تنها نشانه آن است، به طوری که در قرونی که توانستد گردی زمین را درک کنند قادر به شک به خبر قرآن و مخالفت با آن نبودند.

گرد بودن زمین ؛ کشفی 1400ساله

آیا ممکن است انسانی که نمی داند چطور بخواند و بنویسد در ۱۴۰۰ سال پیش گردی زمین را خودش کشف کند؟ قطعا خیر. پس این خبر نمی تواند کلام یک انسان باشد. این خبر تنها می تواند کلام خدایی باشد که زمین را آفرید و شکل کروی را به آن داد. ما به او ایمان داریم.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترانه ای تاجیکی با شعر بازار صابر

t معجزات قرآنی؛ کروی بودن زمین (ویدئو)
4/5 - (1 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “معجزات قرآنی؛ کروی بودن زمین (ویدئو)

  1. SHAHIN :

    ۱۰۰۰سال قبل از اسلام، دانشمندان یونانی نه تنها این قضیه رو اثبات کردند بلکه محیط زمین رو هم به صورت تقریبی حساب کردند، اون ها فاصله زمین تا ماه رو نیز بدست آوردن
    منبع:المجسطی،درباره ی افلاک،فیزیک از اغاز تا امروز
    به احتمال زیاد این نظر سانسور میشه
    خاستم بگم دروغ تحویل مردم ندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *