ترک جدال و مجادله / مجموعه تلوزیونی روشنا

t ترک جدال و مجادله / مجموعه تلوزیونی روشنا

مجموعه روشنا با هدف آموزش، اطلاع‌ رسانی و پیشگیری از جرایم در جامعه ساخته شده است. ترک جدال و مجادله نام یکی از بخش های این مجموعه است.

ترک جدال و مجادله / احادیث حضرت علی (ع)

ترک جدال و مجادله

این بار چندم بود که همسایه زباله‌هاشو کنار در خونشون می‌ذاره.. یکی دوبار فکر کرد شاید اتفاقی بوده و گفت خب تازه به این محل آمدن خوبیت نداره چیزی بگم… ولی وقتی این‌کار مدام تکرار شد دیگه خونش به جوش آمد… با خودش گفت می‌رم دم در خونشون داد و بیداد می‌کنم و بهشون می‌گم این چه کاریه آخه؟!

اما بعد فکر کرد با این کار روشون به روی هم باز می‌شه! فردا عصر وقتی از سر کار برمی‌گشت از شیرینی فروشی دوتا جعبه شیرینی گرفت. با دل آروم راه افتاد سمت خونه. وقتی رسید دم خونه‌ی همسایه و حسام رو دید گفت: بفرمایین آقا حسام از روزی که تشریف آوردین توی این محل دیگه ندیده بودمتون امروز از سر کار میامدم شیرینی گرفتم برای شما هم گرفتم راستش می‌خواستم ازتون مشورت هم بگیرم، چندوقته یکی از همسایه‌ها زباله‌هاشونو می‌ذاره دم در خونه‌ی ما احتمالا برای شما هم پیش آمده به نظرتون چی کار کنیم که همسایه‌ها این کارو نکنن؟

حسام نگاهش به جعبه‌ی شیرینی بود و خجالت وجودشو گرفته بود. برای همین تصمیم گرفت وقتی همسایه‌ی به این محترمی داره باهاش شبیه خودش با اخلاق برخورد کنه. به کار حمید فکر می‌کرد. که به جای دعوا و جدل با یه جعبه‌ی شیرینی اومده بود سراغش و اخلاق رو انتخاب کرده بود…

پاداش خداوند / مجموعه تلوزیونی روشنا

از مجادله در گفتار بپرهیزیم

t ترک جدال و مجادله / مجموعه تلوزیونی روشنا
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معجزات قرآنی؛ بیگ بنگ یا انفجار بزرگ هستی (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *