چرا مردم به زبان های مختلف صحبت می کنند؟

چرا مردم به زبان های مختلف صحبت می کنند؟
t چرا مردم به زبان های مختلف صحبت می کنند؟

درحالی که حیوانات به صورت غریزی با حرکات و صداها با هم ارتباط برقرار می کنند ، انسان تنها موجود روی زمین است که برای ایجاد ارتباط از فرایندی منحصر به فرد به نام زبان استفاده می کند. زبان سیستمی متشکل از صداها و نشانه ها است. دانشمندان از زمان دقیق استفاده انسان از زبان اطلاعی ندارند.

مطمئنا از زمان پیدایش زبان مدتی طولانی وبه دوران ماقبل تاریخ برمی گردد. با دسته دسته شدن مردم و تشکیل زندگی های گروهی زبان نیز در بین هر گروه متفاوت شد. فرزندان هر گروه  از والدین خود زبان را فرا می گرفتند و مانند آنها با هم ارتباط برقرار می کردند. وقتی گروه انسان ها گسترش پیدا کردند ، شروع به تلفظ کلمات به صورتی خاص کردند که فقط مربوط به آن گروه می شدو از این جهت زبان های مختلف ایجاد شد.

به مرور زمان انسان ها مدخل های ویژه برای نام گذاری اشیا انتخاب کردند و برای توصیف شی های جدیدی که بر حسب شرایط با آن برخورد می کردند نام های جدید می گذاشتند.در طی مرور زمان زبان از نسلی به نسل دیگر منتقل می شد و گاهی اوقات تغییراتی هم در زبان رخ می داد.

 زبان های مختلف

به طور مثال دو زبان انگلیسی و فرانسه  به عنوان دو زبان امروزی با هم متفاوتند اما این دو زبان متفاوت از یک ریشه گرفته شده اند که زبان هندو اروپایی نام داشته است. از این گونه ریشه های زبانی 13 مورد در دنیا وجود دارد. به مرور زمان هر ریشه به چند زبان تقسیم شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جزایری که کسی حق ورود به آن ها را ندارد!

بدون شک طیف گسترده‌ای از عوامل اجتماعی و محیطی به شکل‌گیری تنوع الگوهای زبانی که در سراسر جهان شاهد آن هستیم کمک کرده‌اند. در برخی مناطق، ناهمواری‌های زمین، آب و هوا یا تراکم منابع مهم طبیعی ممکن است نقش مهم‌تری ایفا کرده باشند و در مناطق دیگر تاریخچه جنگی، سازمان‌های سیاسی یا شیوه‌های امرار معاش گروه‌های مختلف احتمالا نقش کلیدی‌تری در شکل‌گیری مرزهای گروهی و تنوع الگوهای زبانی داشته‌اند.

کدام زبان گسترده ترین در دنیاست؟

 در حال حاضر 6000 زبان در دنیا وجود دارند.در برخی کشورهای بسیار وسیع مردم از چند زبان متفاوت برای ایجاد ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. به طور مثال هندوستان بیش از 800 زبان دارد!در برخی کشورها یک زبان با گویش های مختلف به کار برده می شود. در هر کشوری یک زبان رسمی وجود دارد که تمام مردم آن کشور به آن زبان مسلط هستند و با آن زبان صحبت می کنند و رسانه های گروهی ، مدارس و اماکن عمومی نیز از آن زبان بهره می برند.

برای مثال در ایران ، زبان فارسی ، زبان رسمی کشور است . اما مردم با گویش های مختلف فارسی مانند گویش لری ، گویش آذری ، گویش شیرازی ، گویش اصفهانی و…. نیز با هم حرف می زنندجای تعجب نیست اگر بگوییم جهانی ترین و گسترده ترین زبان دنیا چینی است و مطمئنا گویش ها و زبان های متعددی در چین وجود دارد اما زبان رسمی ، چینی ماندرین است که در شمالی ترین قسمت کشور و در مرکز از آن استفاده می شود.

  زبان چینی ماندرین زبان مادری 900 میلیون انسان است. بعد از چینی ، اسپانیایی دومین زبانی است که در دنیا بسیار گسترده است و زبان سوم زبان انگلیسی می باشد. همان طور که می دانید زبان انگلیسی زبان بین المللی است و در تمام نقاط مختلف دنیا از آن استفاده می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند نکته بسیار مفید درباره گوشی تلفن همراه در مواقع ضروری

معرفی رشته و شغل مترجمی زبان

t چرا مردم به زبان های مختلف صحبت می کنند؟
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “چرا مردم به زبان های مختلف صحبت می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *