نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند ؟

نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند ؟
t نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند ؟

نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند ؟در این مقاله می توانید برای این سوال مهم پاسخ خود را بیابید.

با سرگرمی و فعالیت از دردسرها دوری کنید

گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که شما همیشه با معلمان یا والدین خود مشکل دارید . فرقی نمی‌کند که مشغول انجام چه فعالیتی هستید . بهترین کاری که باید بکنید این است که قبل از انجام هربرنامه ای، مشکل را برطرف کنیدو دردسر را به پایان ببرید  .همیشه می‌توان از نو شروع کرد . چیزهای خاصی وجود دارند که می‌توانید برای بهبود روابط خود انجام دهید . شاید وقتگیر باشد اما ارزشش را دارد.

ازدرد سر دوری کنیم

به یک تیم ورزشی بپیوندید .

پیوستن به تیم ورزشی ، چه تیمی در مدرسه یا در محله شما ، راهی عالی برای دور ماندن از مشکلات است. چه شما فوتبال ، بسکتبال ، و چه تنیس  بازی ‌کنید. ورزش‌های تیمی راهی عالی برای دیدن افراد جالب ، ورزش‌کار و پیدا کردن راهی برای انجام کاری دیگر غیر از مشکل هستند.شما مجبور نیستید قهرمان باشید تا به یک تیم ورزشی ملحق شوید. این کار علاوه بر سرگرم شدن،به سلامت شما هم کمک می کند. ورزش به شما کمک کند آرام باشید و از انرژی خود درست استفاده کنید .

ورزش

در یک آموزشگاه ثبت نام کنید.

اگر ورزش کار مورد علاقه  شما نیست،می‌توانید به سراغ باشگاه های تفریحی یا آموزشگاه های هنری بروید. برای مثال باشگاه شطرنج یا بیلیارد،آموزشگاه آشپزی ،عکاسی،نقاشی و یا هر رشته دیگر هنری که به آن علاقه دارید.این کار می‌تواند به شما کمک ‌کند تا وقت آزاد خود را به بهترین نحو سپری کنید.

آموزشگاه و دردسر

داوطلب عضویت در فعالیت های مردمی شهرتان بشوید.

بودن در چنین گروه هایی ، یک روش بزرگ دیگر برای دور ماندن از مشکل است. برای مثال می توانید عضو بسیج مدرسه یا مسجد محله تان بشوید،یا داوطلب فعالیت در گروه هلال احمر بشوید؛ تا با دیدن آموزش های لازم علاوه بر گذراندن اوقات فراغت به نحو احسنت ، بتوانید در مواقع لازم و ضروری به همنوعان خود کمک کنید. شما ممکن است وسوسه نشوید که باعث هیاهو در مدرسه یا در محله شوید اما ممکن است با بودن در این جمع ها بعد از گذراندن مدتی با افرادی آشنا شوید که واقعا ” به آن‌ها نیاز دارید .

اگر شما برای انجام این کارها کوچک هستید، با والدین خود به یک رویداد داوطلبانه بروید. به مردم کمک کنید، یک پارک محلی را تمیز کنید و یا در آشپزخانه مسجد محله کار کنید. چیزی پیدا کنید که برای شما معنی‌دار باشد و حداقل هفته‌ای یک‌بار به آن متعهد شوید .انجام دادن چند کاری که هر هفته برای شما مهم است می‌تواند به شما کمک کند بر روی  اولویت ها یتان تمرکز کنید و با افراد دیگر رابطه سالمی داشته باشید.

هلال احمر

با ایده وابتکار از دردسر دوری کنید

یک دانش‌آموز فعال باشید .

اگرتاکنون دانش آموزی پر دردسر بوده اید نمی توانید یک روزه از شر دردسرها خلاص شوید. اما در طول این مدت زمان هم باید مواظب رفتار خود باشید. یک دانش‌آموز فعال به معنای به موقع حاضربودنتان سرکلاس، بالا بردن دست  وقتی که سوالات دارید ،بیرون نرفتن بی موقع وبی دلیل از کلاس درس است. اگر روی یک دانش‌آموز خوب بودن تمرکز کنید.

می‌توانید از فکر کردن به روش‌هایی برای آزار معلمان یا والدین خود جلوگیری کنید . چند مورد را پیدا کنید که در مدرسه واقعا به آن‌ها اهمیت می‌دهید و آنقدر برایتان مهم هستند که حاضرید برای بدست آوردنشان تلاش ‌کنید .دراین مورد شما نباید فقط دنبال  چیزهای جالب باشید. حداقل یک یا دو سوژه را انتخاب ‌کنید که برای شما ایجاد انگیزه کنند. برای مثال اهدافی برای بهبود نمرات خود تعیین کنید . لازم نیست در هر آزمون نمره کامل بگیرید ، اما می‌توانید مثلا” در درسهای اصلی نمره خود را 2نمره بالاتر ببرید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکاتی درباره ی غذاهای سریع یا فست فود

مطالعه

 

تا جایی که می‌توانید مطالعه کنید .

خواندن می‌تواند به شما کمک کند که علم واژگان و مهارت‌های درک خود را بهبود ببخشید ودرک مطلب و دانش بیشتری داشته باشید . به این ترتیب می توانید دنیا را با دیدی کاملا جدید ببینید . حال اینکه چگونه مطالعه ما را از به دردسر افتادن نجات می دهد؟ رسیدن به حقیقت در یک داستان یا داستان ها می‌تواند به شما کمک کند ساعت‌ها را فراموش کنید . به یک دنیای کاملا” جدید منتقل شوید ، دنیایی که در آن تنها یک ناظر هستید . کتاب خواندن تنها ۲۰ دقیقه قبل از خواب هر شب می‌تواند به شما کمک کند یک عادت خوب و مادام العمر ایجاد کنید. کتاب‌های مختلفی را بخوانید. از داستان‌های علمی‌تخیلی گرفته تا موضوعات فانتزی ، تا ببینید کدام ژانرها را دوست دارید .با درس خواندن از دردسر دوری کنید

 چیزی خلق کنید .

خلاق شدن راه دیگری برای دور ماندن از مشکلات است . شما می‌توانید یک نمایشنامه بنویسید و آن را با دوستانتان اجرا کنید . داستان بنویسید ،یک تابلو کوچک از منظره بکشید ، یک ظرف سرامیکی را تزیین کنید ،دکور اتاقتان را طوری طراحی کنید که انگار یک جنگل استوایی است و تعدادی از کارهای خلاقانه دیگر را انجام دهید . استفاده از ذهن شما برای ایجاد یک چیز کاملا جدید ، استفاده عالی از انرژی شما است و شما را از خلاقیت در هنگام پیروی از قوانین حفظ خواهد کرد . شما حتی پس از مدرسه می‌توانید برای یک کلاس هنری ثبت‌نام کنید و یا از معلم هنری خود بپرسید که آیا برای شما پروژه‌های اضافی دارد ؟

 به ندای وجدان خود گوش کنید .

ممکن است در گذشته دچار مشکل شده باشید چون از وجدان  خود پیروی نکردید . اگر غرایز شما به شما می‌گویند که یک ایده بد است ، یا اینکه کسی ارزش بیرون رفتن را ندارد ، پس باید به آن‌ها اعتماد کنید و دور بمانید . نگران نباشیدحتی  اگر به شما بگوید که  ۱۶۰ کیلومتر در جهت مخالف مسیرخود بدوید . اگر احساس می‌کنید که چیزی اشتباه است ، حتی اگر نمی‌توانید مشخص کنید که چرا ، به احتمال زیاد , شما حق دارید آن راکناربگذارید . مثل اینکه یک دوست به شما نشان دهد که کاری را که انجام می‌دهید نادرست است وباید درادامه دادن آن بیشترفکرکنید، پس بهتراست که هرچه زودتر آن راکنارگذاشته و ادامه ندهید .

باروابط عاطفی از دردسر دوری کنی

با خانواده خود وقت بگذرانید .

تا زمانی که خانواده شما جایی است که احساس امنیت می‌کنید و دوستتان دارند ، باید زمان زیادی را با اعضای خانواده خود سپری کنید تا شما با تاثیرات مثبت احاطه شوید . البته ، ممکن است برای دیدن یک سریال با پدر و مادر و یا کمک به خواهر کوچکتان احساس لذت نکنید . اما خانواده شما تنها کسانی هستند که همیشه درکنارتان خواهند بود. این برای شما مهم است که یک پیوند سالم با اعضای خانواده خود ایجاد کنید . وقتی که با خانواده خودتان کنار بیایید، شانسی برای گرفتاری ندارید.

یک ضرب المثل می گوید که دستان بی‌کار، کارهای شیطانی انجام می‌دهند، و زمانی که شما با خانواده خود وقتتان را سپری می‌کنید ، زمان کمتری برای بیکاریدارید. درنتیجه کمتر به دردسر می‌افتید .می توانید یک برنامه هفتگی برای خودتان تهیه کنید. مثلا” آخر هرهفته شب نشینی خانوادگی داشته باشید. زمانی را برای انجام کاره‌ای روزمره در طول هفته مشخص کنید و وقتی را برای کمک به خواهر یا برادرتان حداقل یک‌بار یا دو بار در هفته اختصاص دهید.

خانواده

از افراد بدرفتار دوری کنید .

افرادی که شما را به دردسر می‌اندازند ممکن است حتی بهترین دوستان شما باشند . اگر این طور باشد ، زمان آن رسیده که دوستان جدیدی پیدا کنید. مطمئنا ” این چیزی نیست که شما می‌خواستید بشنوید ، اما اگر واقعا” می‌خواهید از دردسر دور بمانید ، نمی‌توانید با همان افرادی که شما را زندانی کرده‌اند ، کنار بیایید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
10 قدم از پوکی استخوان دور شوید

البته ، اگر شما و همه دوستانتان تصمیم گرفته‌اید که با هم از دردسر کنار بیایید ، این چیز دیگری است . اما چه بسا این مورد خیلی کم اتفاق می‌افتد. زمان آن است که به آرامی از افرادی که به شهرت خود آسیب می‌رسانند و به همان اندازه به شخصیت شما آسیب می‌زنند ، دوری کنید. ممکن است فکر کنید که می‌توانید در هنگام دوستی با افرادی که همیشه دچار مشکل می‌شوند ، تصمیم بگیرید که در مسیر خود باقی بمانید. اما متاسفانه ، شما چون هنوز هم با آن‌ها همراه خواهید بود ، احتمال دارد برای چیزی که آن‌ها انجام داده‌اند ، دچار مشکل شوید حتی اگر بی‌گناه باشید .

با انتخاب دوست خوب ار دردسر دوری کنید

دوستانی انتخاب کنیدکه تاثیرات مثبتی داشته باشند .

اگر شما با افرادی که دانش آموزان خوبی هستند ، دوست باشید ، اهداف معنادار و زندگی مثبتی خواهیدداشت و به احتمال زیاد آن‌ها به شما می‌بالند. اگر شما تنها با افراد دردسرساز  و منفی در ارتباط هستید،احتمال بیشتری وجود دارد که به دردسر بیفتید. اگر چه ممکن است پیداکردن فوری دوستان جدید که از نظر علمی و اخلاقی در سطح خوبی باشند،سخت بنظر برسد،اما می توانید به همکلاسی های خود نگاه کنید و یا محله تان را ببینید . ببینید آیا می‌توانید افرادی را پیدا کنید که به نظر خوب و دوستانه هستند ؟

به زودی خواهید دید که شما با انجام کارهای سرگرم‌کننده در کنار افرادی که با افکار جدید پیش شما هستند، از دردسر افتاده‌اید . شما می‌توانید این دوستان را در باشگاه‌ها یا تیم‌های ورزشی یا با مشارکت در فعالیت‌های مختلف در مدرسه یا محله خود بیابید.

دوست بد و دردسر

با معلمان خود روابط مثبت ایجادکنید.

یک روش بزرگ دیگر برای دور ماندن از مشکل ایجاد یک پیوند قوی با معلمان یا حداقل برخی از آن‌ها است . این به این معنی نیست که شما باید با آن‌ها خلیی صمیمی شوید یا سعی کنید بهترین دوست شما باشند ،این مطلب به این معنی است که شما باید دانش‌آموز خوبی باشید ،به موقع به کلاس بیایید ، و در طول کلاس سوالات مفیدی بپرسید.و بدانید که می‌توانید آن‌ها را با کار بسیار سخت و تلاش به دست آورید.

بودن آنها در کنار شما بهترین راه برای دور ماندن از مشکل است . اگر آنها شما را دوست داشته باشند ، احتمال این که شما را درهر مشکلی درکلاس مقصر بدانند کم خواهد شد.

معلم

یک الگو پیدا کنید .

داشتن یک الگوی مناسب رفتاری چیزی است که واقعا ” می‌تواند به شما کمک کند تا به موفقیت برسید و تصمیمات درست بگیرید . این الگو می‌تواند مادر یا پدر شما باشد ، یک خواهر بزرگ‌تر ، یک معلم در مدرسه ، یک دوست خانوادگی در همسایگی ، مربی یک باشگاه یا پیش نماز مسجد محله تان، یا هر کسی که در شما ایجاد انگیزه خوب در زندگی می‌کند.

شما می‌توانید برای مشاوره در مورد اینکه چطور نه تنها از دردسر دور بمانید ،بلکه چطور فرد موفقی باشید به این فرد مراجعه کنید .حتی در مورد نحوه انجام کاری معنی‌دار در زندگی خود با او صحبت کنید . الگویی که می‌توانید به طور منظم به او دسترسی داشته باشید، می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تاثیرات بر زندگی شما باشد . مهم است که فردی را پیدا کنیم که درست زندگی می‌کند . این به این معنی نیست که الگوی شما باید بی‌نقص باشد ، بلکه  اگر او در طول زندگی اشتباهی هم مرتکب شده ،از آن درس عبرت گرفته وبه بهترین شکل ادامه داده است.

 

الگو ودوری از دردسر

با فراگیری رفتار اجتماعی از دردسر دوری کنید

پرگویی نکنید .

یک راه برای جلوگیری از هر نوع درگیری ،دوری از سخن چینی وغیبت است  .فرقی نمی کند که شما درباره معلمتان ،همکلاسی تان ،دوستانتان در محله و یا حتی یکی از اقوام تان صحبت کنید . غیبت در مورد افراد دیگر فقط انرژی بد می‌فرستد  و این امر به طور اجتناب‌ناپذیری به افراد دیگر منتقل می شود. شما باید بر روی گفتن چیزهای مثبت در مورد افراد تمرکز کنید ،حتی اگر کسی احساس مثبتی نداشته باشد و اگر می‌خواهید از دردسر دور بمانید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
علت تمایل به خوردن شیرینی بعد از غذا چیست؟

اگر شما چیزهای بد را در مورد افراد می‌گویید ، این احتمال وجود دارد که در نهایت به خودتان باز گردد . و ممکن است این مساله برای شما یک مشکل بزرگ  بوجود بیاورد . در رسانه‌های اجتماعی ودنیای مجازی نیز مراقب باشید;ممکن است به کسی یا کسانی اعتماد کنید ، اما بعدا” از صحبت های شما مغرضانه سوءاستفاده کنند.

پرحرفی/نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند

 

سعی کنید با افراد غیر منطقی بحث نکنید .

یکی از دلایلی که ممکن است دچار مشکل شوید این است که خود را در موقعیتی قراردهید که نیاز به دفاع یا توضیح دادن کار خود برای افرادی پیدا می‌کنید که مایل به شنیدن نیستند . مثلا” اگر شما و یک کودک در کلاس ورزشی تان و یا در جایی خلوت تنها باشید ،با اولین گریه یا اعتراض کودک،شما مقصر شناخته می شوید.به جای آن که بعد بخواهید به سختی، دیگران را قانع کنید.

،قبل از بوجود آمدن هرمشکل یا دردسری ،تا جایی که ممکن است فاصله زیادی میان خود و افراد بی منطق و یا مزاحم ایجاد کنید.تجربه نشان داده که بحث با افرادی که نمی‌خواهند بشنوند،شما را به هیچ کجا نمی رساند و نتیجه ای جز هدر دادن  زمان و انرژی شما ندارد.

بحث نکنید/نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند

از دعوا کردن پرهیز کنید .

واضح است که اگر شما از افرادی هستید که همیشه وبا همه دعوا می‌کنند ،جنگیدن با افراد برایتان کار راحتی است. اما اگر واقعا” می‌خواهید از دردسر دور بمانید ، باید بدانید چطور از درگیرشدن باافراد دوری کنید . اگر کسی سعی می‌کند شما را تحریک کند ،شما را الکی صدا بزند،یا فقط در جلوی شما بایستد،

یاد بگیرید که نفس عمیق بکشید ، راه بروید و خونسردی خود را حفظ کنید . گلاویز شدن با این افراد ،آسیب رساندن  و فرستادن به دفتر مدیر مدرسه یا آموزشگاه یک سرگرمی نیست .پس دفعه بعد که فرصتی برای درگیری پیش آمد به خودتان یادآوری کنید که حتی اگر احساس خوبی داشته باشید که کسی را به مدت چند دقیقه ضایع کنید این کار فقط به شما آسیب می‌رساند .تنها کافی است از آنجا دور شوید . اگر کسی به طرف شما بیاید، دستتان را بلند کنید و بروید . این باعث نمی‌شود که شما ترسو محسوب شوید بلکه نشانه باهوشی شماست.

نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند

با همه مودب باشید .

مهربان و مودب بودن می‌تواند راهی طولانی برای کمک به شما برای دور ماندن از مشکل باشد . بگویید ” لطفا ” و ” از شما متشکرم ” و نسبت به همه ،از یک همسایه که هر روز صبح با شما سر و کار دارد تا فردی که ممکن است اتفاقی در تاکسی یا اتوبوس ببینید، خوش برخورد باشید .عادت به رفتار خوب و مهارت‌های اجتماعی خوب در طول زندگی به شما کمک خواهد کردتا از دردسرها  فاصله بگیرید. اگر بی‌ادب باشید و این رفتار همیشگی شما بشود، زمانی که نیاز به پشتیبانی دارید برای اثبات بی گناهی خود در بسیاری از مشکلات اطراف ،هیچکس حاضر نیست از شما حمایت کند، حتی اعضای خانواده تان.

نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند

مواظب خودتان باشید .

ممکن است فکر کنید که منظور این است که باید به اندازه کافی استراحت کنید ، سه وعده غذایی سالم بخورید و هر روز یک نوع ورزش انجام دهید تا از مشکلات فاصله داشته باشید. نه اشتباه می‌کنید . مراقبت از خود به این معنی است که شما از ذهن خود مواظبت ‌کنید. اگر علاوه بر جسم ، ذهن شما نیز در وضعیت خوبی باشد ، احتمال کمتری وجود دارد که به دردسر بیفتید یا دچار مشکل شوید ; به عنوان مثال  اگر شمابخاطر بازی کامپیوتری خود و بیدارماندن در تمام طول شب گرسنه و یا خسته هستید احتمال بیشتری وجود دارد که صبح ناخواسته برخورد بدی با اطرافیانتان داشته باشید.

زهرا هاشمی

دختران نوجوان در چه سنی باید به پزشک زنان مراجعه کنند؟

t نوجوان ها چگونه می توانند از دردسر دور شوند ؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *