چگونه خرید اینترنتی مطمئن داشته باشیم؟

t چگونه خرید اینترنتی مطمئن داشته باشیم؟

اینترنت

 

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

قصد داریم مرحله به مرحله، اطلاعات شما را برای فعالیت در محیط مجازی افزایش دهیم. بسیاری از کاربران برای خرید یک محصول در اینترنت به جستجو می پردازند و در این حالت به طور حتم محصولات مورد نظر خود را با قیمتی مناسب پیدا می کنند. در این شرایط آنها دوست دارند تا این محصول را خریداری کنند ولی ترس از خرید اینترنتی، آنها را از این کار منصرف می کند. می خواهیم در این مطلب شما را به نکاتی برای اطمینان از خرید اینترنتی آشنا سازیم تا در این دنیای مجازی از سو استفاده جلوگیری کنید. خرید اینترنتی برای بسیاری از افراد، نماد کلاهبرداری و از دست رفتن پول است. البته هستند سایت های زیادی که چنین رویه ای دارند و تنها برای فروش قطعات بی کیفیت و حتی دریافت وجه و عدم ارسال کالا عمل می کنند، اما می توان با در نظر گرفتن و رعایت برخی موارد، یک خرید اینترنتی بی دردسر و مطمئن را تجربه کرد. در مطلب قبلی به هفت ابزار مورد نیاز برای ورود به دنیای اینترنت اشاره کردیم و اکنون در گام بعدی می خواهیم در این مطلب شما را با خرید اینترنتی آشنا سازیم.

 

1-    محیط فروشگاه آنلاین: مهم ترین و ساده ترین مسئله برای شناختن یک سایت مطمئن، پوسته و محیط فروشگاه است. به طور حتم فروشگاهی که برای کلاه برداری ایجاد گردیده، به هیچ وجه هزینه چند میلیونی برای طراحی و بهینه سازی یک پوسته پرداخت نمی کنند و تنها فروشگاه های معتبر با درآمد کافی می توانند این هزینه را تقبل کنند. در نگاه اول باید به محیط و سپس بخش بندی فروشگاه آنلاین توجه کنید که در مورد بخش بندی در ادامه مطلب توضیحات کافی ارائه می شود.

 

2-    رنک فروشگاه در الکسا: اعتبار یک سایت به طور حتم در الکسا مشخص می شود، هر چند هستند وب سایت های سودجویی که نمی توانند کاربران زیادی را جذب کنند و برای بالا کشاندن خود دست به چنین اعمال زشتی می زنند. با این حال هنوز وب سایت الکسا برای شناخت اعتبار وب سایت ها کاربرد دارد و بالا بودن رنک یک سایت نشان دهنده تعداد بالای بازدید و کاربر است که به طور حتم تنها یک سایت معتبر می تواند به چنین جایگاهی دست پیدا کند. تنها باید به آمار سایت الکسا توجه کنید که سایت مورد نظر شما روندی مشخص در جذب کاربر داشته باشد. برخی از وب سایت ها با انجام تغییراتی در سایت خود اقدام به ایجاد بازدید مجازی و دروغین می کنند که در سایت الکسا روند صعودی حیرت آوری را برای آنها مشاهده خواهید کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درباره منبع تغذیه کامپیوتر بیشتر بدانیم

 

3-    سوال بپرسید: بله، درست می بینید، فقط سوال بپرسید و منتظر پاسخ باقی بمانید. سایت های معتبر در کوتاه ترین زمان پاسخ شما را ارسال می کنند، در حالیکه در سایت های نامعتبر و جعلی، چنین موردی دیده نمی شود. سعی کنید یک سوال فنی مطرح کنید تا سطح علمی کارشناسان فروشگاه را هم بسنجید. پرسش خود را می توانید در فرم تماس با ما،  ارسال پیام یا گفتگوی آنلاین با کارشناسان مطرح کنید که در هر فروشگاه، روش تماس با کارشناسان متفاوت است. در صورتی که شماره تماسی برای فروشگاه ثبت شده، حتما تماس گرفته و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

 

4-    کالاهای موجود در فروشگاه: همواره برای خرید کالا از برند های معتبر و با کیفیت اقدام کنید و برند های جعلی را به طور کامل فراموش کنید. اگر در فروشگاهی، کالایی تحت عنوان آیفون 5 اپل با قیمت 200 هزار تومان مشاهده کردید، باید به این مورد شک کرده و آن را به عنوان یک جک تلقی کنید. موردی بعدی در مورد کالاها، جدید یا قدیمی بودن آنها است و فروشگاه های معتبر همواره قطعات به روز را در صفحه ابتدایی خود به شما معرفی و پیشنهاد می کنند. برای اطمینان یک مسئله دیگر نیز وجود دارد که به توضیحات در مورد یک محصول مرتبط است. به طور حتم فروشگاه های معتبر، توضیحاتی به زبان فارسی برای یک محصول درج می کنند.

 اینترنت

5-    روش های خرید و ارسال: فروشگاه های معتبر برای جلب مشتریان بیشتر سعی می کنند امکانات فراوانی برای آنها در نظر بگیرند. اتصال به سامانه های بانکی متعدد، روش های مختلف پرداخت و از همه مهم تر نحوه ارسال محصولات از این امکانات به شمار می رود که روی جلب نظر مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارند. همچنین برای برخی از محصولات، روش ارسال بسیار مهم خواهد بود و به عنوان مثال برای یک فلش مموری 30 هزار تومانی، نمی خواهید هزینه ارسالی معادل 10 هزار تومان را پرداخت کنید. به طور حتم تنها فروشگاه های معتبر هستند که روش های خرید و ارسال متعددی برای شما در نظر می گیرند، زیرا همکاری با شرکت های مختلف جهت پرداخت و ارسال، نیاز به هزینه و صرف وقت دارد که هر فروشگاهی نمی تواند از پس این هزینه ها و از همه مهم تر پشتیبانی این موارد برآید. نکته مهم دیگر در بخش روش های ارسال، امنیت در ارسال محصول است و کیفیت این بخش در همه سرویس های ارسال یکسان نیست و برخی از آنها کیفیت بالاتر و یا پایین تری دارند. زمانی که شما یک تلویزیون 7 میلیون تومانی خریداری می کنید، دوست ندارید به خاطر تفاوت 5 هزار تومانی در روش ارسال، تلویزیون شما هنگام حمل و نقل دچار مشکل شود!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رباتهای انسان نما

 

6-    نماد های الکترونیکی: اگر به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید به طور حتم شاهد نماد های متعددی خواهید بود که مربوط به ارسال به موقع، پرداخت مطمئن و مواردی از این دست به فروشگاه اهدا می شود. پشت پرده این نماد ها، دریافت مبلغی هنگفت از فروشگاه و ارائه تنها یک لوگو است که به خوبی می تواند روی بازدید کنندگان موثر واقع گردد. هر چند به شخصه اعتقادی به این نماد ها ندارم، اما به هر صورت تحقیقاتی برای اعطای آنها صورت می گیرد و تنها مسئله پرداخت هزینه برای دریافت نمادها موثر نخواهد بود.

 

7-    ثبت سوابق خرید: پس از خرید اینترنتی، یکی از مهم ترین موارد، پیگیری خرید قبلی شما خواهد بود که به طور معمول این مورد در بخش سوابق خرید یا سبد خرید درج می شود و وجود این بخش در پروفایل شما بسیار مهم است. باید حتما پس از ثبت نام و ثبت سفارش به این بخش مراجعه و از وجود توضیحات کافی در خصوص کالای خریداری شده مطمئن شوید. به طور معمول پس از خرید اینترنتی، یک شماره یا رمز پیگیری به شما نشان داده می شود که بهتر است این شماره پیگیری را یادداشت یا ذخیره کنید تا در موارد لزوم، خرید خود را پیگیری کنید.

 

8-     نظرات کاربران فروشگاه: مهم ترین مسئله برای اطمینان به یک فروشگاه یا سایت، نظرات کاربران و پاسخ های مدیریت است. در حقیقت وب سایت ها و فروشگاه های معتبر برای نظرات کاربران خود، اهمیت بسیاری قائل می گردند. به طور حتم کاربران در خصوص تحویل به موقع، سلامت اجناس ارسال شده و قیمت محصولات به بحث و تبادل نظر می پردازند و در برخی مواقع نیز لازم است تا مدیریت وارد جریان شود تا به سوالات و نظرات کاربران، پاسخ دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آکواریوم در گوشی همراه

 

9-    فروش ویژه، جوایز ویژه و امکانات بیشتر: فروشگاه های معتبر برای جذب کاربر دست به هر کاری می زنند و از موارد موثر می توان به فروش محصولات با قیمت کمتر از بازار (فروش ویژه)، در نظر گرفتن جوایز ویژه برای کاربران (برای قدردانی از کاربران ویژه) و همچنین برخی امکانات جانبی مانند بررسی محصولات، دانلود نرم افزار و درایور محصولات اشاره کرد. البته فروشگاه های جعلی نیز می توانند این موارد را برای جذب کاربران استفاده کنند ولی با توجه بیشتر به هشت مورد قبلی که در این مطلب اشاره شده، این بخش دیگر اهمیتی برای شما نخواهد داشت و فروشگاه های نامعتبر در همان بخش های قبلی از دور مسابقات کنار می روند!

 

 

t چگونه خرید اینترنتی مطمئن داشته باشیم؟
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “چگونه خرید اینترنتی مطمئن داشته باشیم؟

  1. amin300 :

    به جمع ما بپیوندین و در صفحه ی هرچه دل تنگت می‌خواهد بگو بیایید و هرچه دل تنگتان می‌خواهد بگویید و با دوستان خود حرف بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *