ختم قرآن در ماه رمضان

ختم قرآن در ماه رمضان
t ختم قرآن در ماه رمضان

بسیاری از نوجوانان پرسیده انده که چگونه در ماه رمضان قران را ختم کنیم ؟ باید بگوییم ختم قرآن در ماه رمضان یکی از کارهای بسیار باارزش است. خداوند در قرآن کریم می فرماید: قرآن در ماه رمضان بر پیامبر نازل شده است. بنابراین خواندن قرآن در رمضان بسیار خوب و پر از ثواب است.بسیاری از مسلمانان ترجیح می‌دهند علاوه بر قرائت، قرآن را نیز حفظ کنند تا خدا گناهان آن ها را ببخشد و مورد رحمت او قرار بگیرند. شما باید برای ختم قرآن در ماه مبارک رمضان، هر روز قرآن کریم را بخوانید تا بتوانید یک بار کامل آن را قرائت کرده باشید.

روزانه قرآن بخوانید

ختم قرآن در ماه رمضان

به صورت روزانه قرآن را بخوانید. در ماه رمضان نماز، قرآن و روزه به شما کمک می کنند تا بهترین هدیه ها را از خدا بگیرید. پس به صورت روزانه شروع کنید و قرآن را همراه با نماز روزانه بخوانید.

ختم قرآن در ماه رمضان

گوش و قلب خود را روی کلمه های خدا باز کنید. وقتی به آن پی می برید، می فهمید که شما تنها نیستید و خدا همیشه با شماست. در اینجاست که می توانید با جان و دل قرآن را بخوانید و مفاهیم آن را درک کنید.

ختم قرآن در ماه رمضان با برنامه ریزی

برای قرائت قرآن برنامه ریزی کنید و روزانه یک جزء بخوانید تا آن را تمام کنید. قران ۳۰ جزء است و شما می توانید در ۳۰ روز ماه رمضان، هر روز یک جزء را تا پایان بخوانید، این کار زیاد وقت شما را نمی گیرد و کافی است یک ساعت را صرف قرائت قرآن کنید.

t ختم قرآن در ماه رمضان

برای این کار برنامه ریزی کنید. برای مثال قبل از نماز خواندن یک جزء قرآن بخوانید و سپس نماز خود را بخوانید. یا می توانید چند صفحه از قرآن را قبل از نماز و باقی صفحات را بعد از نماز بخوانید. از این کار هم ثواب بیشتری می برید و هم جزء مربوط به همان روز را قرائت کرده اید.

ختم قرآن در ماه رمضان

نکته جالب اینجاست که شما در ماه رمضان می توانید قرآن را راحت تر بخوانید، به این علت که فکرتان خالی است و می توانید از قرآن، برای فکر نکردن به گرسنگی و تشنگی استفاده و بر آن ها غلبه کنید. پس فرصت ختم قرآن در ماه رمضان را از دست ندهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا می دانید من چه کسی هستم ؟

ترجمه ساده تر انتخاب کنید

t ختم قرآن در ماه رمضان

برای راحتی کار خود، به دنبال ترجمه ای از قرآن باشید که به راحتی آن را بفهمید. در این صورت شما می توانید به معنای واقعی هر آیه توجه کنید و آن ها را درک کنید. برای مثال می توانید از ترجمه آیت الله مکارم، ترجمه خانم طاهره صفارزاده و یا ترجمه آقای سید علی موسوی گرمارودی که بسیار روان هستند استفاده کنید.

ختم قرآن در ماه رمضان

و در آخر، ختم قرآن در ماه رمضان به شما کمک می کند که ایمان و اعتقاد خود را قوی تر کنید. پس قرآن را بخوانید تا با کمک آن به اهدافتان برسید و با ایمان به خدا سعی کنید که استوارتر قدم بردارید.

طریقه ختم قران برای اموات در ماه رمضان نیز فرقی با همان قؤان خواندن ندارند فقط می توانید ثواب کارتان را به روح آن مرحوم نثار کنید. 

 

t ختم قرآن در ماه رمضان
1/5 - (1 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/چگونه-در-ماه-رمضان-قرآن-را-ختم-کنیم؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *