چگونه یک نوجوان مستقل باشیم؟

چگونه نوجوانی مستقل باشیم؟
t چگونه یک نوجوان مستقل باشیم؟

مستقل بودن یک مهارت حیاتی برای افرادی است .برای کسانی که می خواهند کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشند و احساس می کنند برای رسیدن به اهداف خود نیازی به دیگران ندارند. مستقل تر بودن به شما این آزادی را می دهد که بدون توجه به نظر دیگران آنچه را که می خواهید انجام دهید. همچنین شما را به یافتن راه حل های اصلی برای مشکلات خود سوق می دهد. حتی ممکن است وقتی در مسیر استقلال و مستقل تر شدن رشد کرده و شروع به کنترل زندگی خود می کنید، احساس آرامش و شادی بیشتری کنید.

در اینجا راه هایی را به شما پیشنهاد می دهیم تا مستقل شدن برایتان آسان تر و دست یافتنی تر بشود.

1-دوستی های محکم را حفظ کنید.

برای آن که یک نوجوان مستقل باشید لازم نیست دوستان خود را کناربگذارید. در واقع استقلال شما با دوستان خوب تقویت می شود. وقتی دوست شما به کسی نیاز دارد که با او صحبت کند، در کنار او باشید.یک فرد مستقل، قابل اعتماد است . یعنی هیچ گاه در مورد اسراردوستان خود یا مسائل شخصی آن ها به کسی حرفی نزنید حتی اگردراین مورد چیزی نگفته باشند.از همین نوجوانی برای دوستان و عزیزان خود فردی قوی باشید، این نه تنها نشان می دهد که شما فردی مستقل و فداکارهستید، بلکه به زودی یاد خواهید گرفت که چگونه با هر موقعیتی که به خاطر تجربیات دوستانتان پیش می آید، کنار بیایید.

برنامه ریزی

3-از نظر مالی مستقل شوید.

این کار درابتدا دشوار خواهد بود زیرا والدین غریزه طبیعی برای تأمین ما دارند. برای مستقل شدن فقط کافی است وقتی آنها به شما کمک مالی می کنند مودبانه رد کنید. وابستگی مالی به دیگران وسوسه انگیز است، اما قبل از اینکه استقلال فردی را تجربه کنید، باید از نظراقتصادی مستقل باشید. امور مالی خود را مدیریت کنید زیرا زندگی مستقل واقعی به آزادی مالی متکی است. قبض های خود را بپردازید، خریدهای شخصی خود را خودتان انجام دهید، رانندگی را با ماشین خود شروع کنید نه ماشین پدر یا مادرتان.

اگر برای این هزینه ها پول ندارید، از همین حالا به شدت پس انداز کنید. نه تنها با پس اندازخود آزادی مالی به دست خواهید آورد، بلکه پولی که برای خود نگه می دارید، احساس استقلال و انگیزه باورنکردنی به شما می دهد.

4-به هیچ چیز به خاطر راحتی، آسودگی یا “خوب بودن” بسنده نکنید و راضی نشوید.

برای هر کاری که انجام می دهید سخت کار کنید. برای شروع مستقل بودن از نظرات خود دفاع کنید. اگر توانایی انجام یک کار خوب را دارید، تا زمانی که اثر بدی نداشته باشد، باید آن را انجام دهید. این بدان معنا نیست که مطلقاً انجام همه کارها بر عهده شما باشد، اما نباید احساس کنید که لازم است مردم کارهایی را برای شما بکنند که شما می توانید برای خودتان انجام دهید. این همان معنی مستقل بودن است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مزایای آموزش برنامه نویسی به نوجوان ها چیست؟

تمام تلاش خود را بکنید تا بقیه در مورد شما بگویند : ” آن شخص به هیچ کس متکی نیست تا کاری برای او انجام دهد چه فرد قوی و مستقلی.”

نوجوان مستقل

4.به عنوان نوچوان مستقل عواملی با تأثیرات بد در زندگی خود را دور بریزید.

برای  آن که یک نوجوان مستقل باشید   دوستی ها را قطع نکنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. حفظ فاصله سالم را یاد بگیرید. حتی اگر آن دوستان “کاملاً باحال” باشند، ممکن است فقط شما را از شکست بازدارند، اما تاثیری در پیشرفت و استقلال شما ندارند. برخی افراد باعث درخشش شما می شوند، در حالی که برخی دیگر رشد شما را متوقف می کنند و تمام انرژی شما را جذب می کنند. بنابراین اگر می خواهید مستقل باشید، اگر دوستی دارید که سعی می کند شما را مجبور به انجام کارهایی کند که باعث ناراحتی شما می شود، خواه دزدی باشد خواه یک تقلب ساده در امتحان، پس وقت آن است که این رابطه را قطع کنید.

از هر دوستی که فقط دوست دارد برای خود طرفدار ایجاد کند تا مردم از او تعریف کنند، دوری کنید. این افراد از شما می خواهند که فقط آنچه را که آن ها می گویند انجام دهید. بنابراین شما را از مستقل بودن باز می دارند.

5-به عنوان یک نوجوان مستقل پس انداز کنید.

برای شروع مستقل شدن  تا حد امکان صرفه جویی کنید. این به شما کمک می کند تا یک صندوق اضطراری داشته باشید. زیرا زندگی ممکن است گاهی غیرقابل پیش بینی باشد.البته این بدان معنا نیست که شما برای تصادف برنامه ریزی می کنید.بلکه با کنار گذاشتن مقدار مشخصی پول در هر ماه، کیفیت زندگی خود و مستقل بودن از دیگران را بهبود می بخشید. مواردی مانند تصادفات، مشکلات سلامتی یا حتی بلایای طبیعی وجود دارند که ممکن است زمانی رخ دهند که انتظارش را ندارید.

ممکن است فکر کنید که توانایی صرفه جویی در پول را ندارید. اما حتی انجام کارهای کوچک، مانند درست کردن قهوه خودتان به جای رفتن به کافی شاپ یک بار در روز، می تواند بیش از 100هزارتومان در هفته برای شما صرفه جویی کند یعنی چیزی حدود 5میلیون در طول سال !ایم یعنی نوجوان مستقل از نظر مالی

نوجوان مستقل

6-برای خود یک حساب بانکی مستقل داشته باشید.

این مورد برای زمانی است که درآمدی برای خود دست و پا کرده یا برای شروع استقلال مالی قصد شروع به کاری را دارید.اکثر بانک ها یک حساب چک و پس انداز را با هم، در یک بسته مناسب ارائه می دهند. برای شروع کار در برخی از شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها از شما می‌خواهند که حداقل یک حساب جاری داشته باشید (برخی فقط از طریق واریز مستقیم به حساب کارمندان، حقوق پرداخت می‌کنند).البته پولی که به دست می آورید و برای مخارج خود لازم دارید نیازی نیست درحساب پس انداز قرار داده شود، حداقل تا زمانی که برای مستقل شدن آماده شوید.داشتن حساب بانکی شخصی، شما را از وابستگی به دیگران برای پول دور نگه می دارد و به شما کمک می کند از خرج کردن زیادی و بی پروا دور بمانید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
10 روش ساده برای کاهش وزن دختران و پسران نوجوان

7.به عنوان یک نوجوان مستقل ،یک مسیر شغلی را شروع کنید.

اگر مستقل بودن را دوست دارید مشاغل مختلف را آزمایش کنید . شغلی را که بیشتر از همه از آن لذت می برید پیدا کنید. اگر پول شما را خوشحال می کند، یک سرمایه گذاری  یا یک تجارت کوچک راه اندازی کنید. اگر بچه ها را دوست دارید،می توانید معلم باشید. در صورتی که دوست دارید در رشته ای متخصص باشید، پزشک، وکیل، استاد یا مشاور شوید. اما اگر از صحبت کردن با مردم لذت می برید، فروشنده باشید یا وارد صنعت خدمات شوید. شاید هم دانستن نحوه کار کردن چیزها، بیشتر بازی شماست، پس مهندسی یا روانشناسی و جامعه شناسی را امتحان کنید.

از آنجا که اکثر دانشجویان در نهایت به مشاغلی می رسند که با رشته تحصیلی خود مرتبط نیست پس بهتر است در شروع استقلال شخصی، علایق و خواسته هایی خود را شناسایی کنید. برخی افراد در تحصیلات رسمی چندان موفق نیستند و در نهایت با شغل آزاد میلیونر می شوند. کار کردن در شغلی که از آن لذت می برید بخشی از تبدیل شدن به یک فرد بالغ و مستقل است.

همراهی و نوجوان مستقل

8.علاقه خود را پیدا کنید.

منظور چیزی است که شما را سرحال می کند. ورزش، موسیقی، بودن در یک گروه موسیقی، انجام نوعی کارهنری، حتی شرکت در جمع های مذهبی.انجام این کارها ایجاد حس مستقل بودن بیشتری برای شما خواهد داشت .در صورتیکه کاری که در طول روز دائماً انجام می دهید و زمان می برد ولی خلاقیت شما را افزایش نمی دهد، مثل بازی‌های کامپیوتری بی ارزش است. (این فقط اتلاف وقت خود در اینترنت است.) پیدا کردن یک علاقه، زندگی شما را معنادارتر می کند و باعث می شود بیشتر احساس کنید که می دانید واقعاً از زندگی چه می خواهید.

9-روز خود را بر اساس نیازهای خود برنامه ریزی کنید نه دیگران.

برعکس افراد مستقل، افرادی که بیشترین وابستگی را به دیگران دارند، اجازه می‌دهند دنیایشان حول نیازهای افراد دیگر یا چیزهای دیگر بچرخد. روز خود را طبق برنامه خود برنامه ریزی کنید – فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید، کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که قبلاً باید انجام می دادید تهیه کنید. اگر دوستی واقعاً به لطف نیاز دارد، خوب است که به او کمک کنید، اما اجازه ندهید آن دوست بر برنامه‌ای که با دقت انجام داده‌اید تسلط یابد و با نیازها و گرفتاری های خودش شما از خودتان غافل کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تقویت مسئولیت پذیری نوجوانان

زمان تنهایی خود طوری رفتار کنید که انگار قرار ملاقات با شخص مهمی دارید. یعنی با احتیاط از آن محافظت کنید و اجازه ندهید کسی شما را از گذراندن وقت برای خودتان باز دارد. اهمیت به شخص خود یکی از عوامل مهم مستقل بودن است.

نوجوان مستقل

10-به عنوان یک نوجوان مستقل از افراد برای کمک به شما تشکر کنید.

برای مستقل شدن لازم نیست سرسخت باشید. اگر کسی واقعاً به شما کمک کرده است، با گفتن یک «متشکرم» صمیمانه یا فرستادن یک کارت تبریک زیبا تشکر کنید. یا اگر دوستی صمیمی است با یک قرار ملاقات  . اعتراف به این که گاهی نیاز به کمک دارید هیچ اشکالی ندارد .این امر باعث می شود زمان هایی که به کمک نیاز دارید را بپذیرید. از آنجا که انسان یک فرد اجتماعی است نباید توقع داشته باشید حتی وقتی مستقل هستید همیشه به تنهایی از عهده تمام کارهایتان بربیایید.

11-به عنوان یک نوجوان مستقل از پیروی از مد اجتناب کنید.

فقط به این دلیل که کسی می خواهد برای یک لباس 500 هزارتومان بپردازد به این معنی نیست که شما مجبور به پرداخت آن هستید. برای حفظ استقلال خود همانطور که می خواهید لباس بپوشید و آنچه را که دوست دارید بگویید، بگویید. اگر دوست دارید مستقلانه و شاد رفتار کنید، به هر طریقی آن را انجام دهید! نکته خوبی که باید به خاطر داشت این است که سلیقه و استایل خوب لزوما نیازی به هزینه زیاد ندارد، این چیزی است که ذاتی یا آموخته شده است. شما می توانید با کمی دانش و مطالعه در عین مستقل بودن از هر چیزی در جای خود و زمان مناسب سود ببرید.

12-به عنوان نوچوان مستقل وقت خود را با افرادی با جهان بینی متفاوت بگذرانید.

معاشرت با افرادی که دقیقاً مانند شما هستند به شما انگیزه نمی دهد که مستقل تر باشید. تلاش برای دوستی با افراد مختلفی که دیدگاه‌ها و مشاغل متفاوتی دارند، می‌تواند به شما احساس بهتری نسبت به آنچه در بیرون وجود دارد بدهد.

اگر یک مربی یوگا هستید، وقت گذرانی با یک وکیل، یا اگر دانشجو هستید گذراندن وقت با یک سرآشپز می تواند جذاب باشد. این می تواند ذهن شما را بازتر کند و تمایل بیشتری به انجام کاری جدید و به تنهایی را داشته باشید.

زهرا هاشمی

 

t چگونه یک نوجوان مستقل باشیم؟
3.1/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *