کاشت ۳۵۰ میلیون درخت در یک روز | کاشت درخت

کاشت درخت
t کاشت 350 میلیون درخت در یک روز | کاشت درخت

درختان ریه‌های زمین هستند اما سال‌هاست که مساحت جنگل‌ها کم می‌شود و اگر فکری اساسی برای احیای آن‌ها نشود نابود خواهند شد. حالا اتیوپی در کار  کاشت درخت پیش قدم شده است.

کاشت درخت

اهمیت درختان را همه می‌دانند اما شاید کمتر کسی عملاً به فکر کاشت درختان و جنگل‌ها باشد. اما مردم اتیوپی در یک اقدام بزرگ ملی همه‌ی کارهای روزمره‌ی خود را متوقف کردند تا به محیط زیست کمک کنند و کشور را از تغییر اقلیمی بزرگ برهانند.

کاشت درخت

روز 29 ژوییه روز بزرگی برای مردم اتیوپی بود. آن‌ها با هدف کاشت 200 میلیون نهال در سراسر کشور دور هم جمع شدند. هرچند که این هدف به خودی خود بلند‌پروازانه بود و رسیدن به آن بسیار سخت به نظر می‌آمد اما مشارکت مردم باعث شد که در پایان روز بیش از 350 میلیون نهال یعنی دوبرابر تعداد مدنظر کاشته شود.

کاشت درخت

در این کار بزرگ همه‌ی مردم کشور از مقامات دولتی گرفته تا دانش‌آموزان و دانشجویان و مردم عادی مشارکت کردند و توانستند رکورد کاشت درخت در یک روز را بشکنند. رکورد قبلی، کاشت 50 میلیون نهال در یک روز بود که در کشور هند و درسال 2016 به ثبت رسیده بود.

کاشت درخت

در این روز مدارس و ادارات دولت تعطیل شده بود تا همه بتوانند در کاشت درختان مشارکت کنند. نخست وزیر این کشور که مردم را به این کار فراخوانده بود خود اولین نهال را کاشت.

کاشت درخت

سرآغازی برای هدفی بزرگ‌تر

دولت اتیوپی این کار را سرآغاز یک کار بزرگ‌تر می‌داند و آن کاشت 4 میلیارد نهال در طی سال است. به گفته‌ی مسئولان کشاورزی این کشور از طریق کاشت درختان توانسته است 2/6 میلیارد دلار درآمد به دست آورد.

کاشت درخت

اتیوپی کشوری است که بیشتر فضای سبز خود را در قرن گذشته از دست داده است. در ابتدای قرن بیستم یک سوم این کشور پوشش گیاهی مناسبی داشت که در سال 2000 به کمتر از 4 درصد رسیده بود. کاهش جنگل‌ها در این کشور با افزایش بی‌سابقه‌ی جمعیت ارتباط دارد؛ زیرا جمعیت این کشور از 1960 تاکنون 4 برابر شده است و به 100 میلیون نفر رسیده است. افزایش جمعیت با تقاضای زمین برای کشاورزی و خانه‌سازی همراه است و نتیجه‌ی آن از بین رفتن جنگل‌هاست.

کاشت درخت

تنها اتیوپی نیست که به جنگ جنگل‌زدایی رفته است. کشور چین نیز قصد دارد طی برنامه‌ای در دهه‌ی آینده پوشش جنگلی خود را 23 درصد افزایش دهد.

کاشت درخت

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انرژی خود را با 6 گام، در کم تر از 15 دقیقه افزایش دهید

t کاشت 350 میلیون درخت در یک روز | کاشت درخت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *