آموزش کادربندی (قسمت اول)

t آموزش کادربندی (قسمت اول)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

برای ایجاد جلب توجه در عکس ها راه های زیادی وجود دارد. یکی از این شیوه ها قاب سازی است اما نه به معنای اینکه تصویرمان را چاپ کنیم و بعد در قاب بگذاریم بلکه به این معنی که با اشیا و مناظری که اطرافمان می بینیم بخشی از عکس را محدود کنیم تا چشم ها به نقطه ای که منظور ماست جلب شود. 

Image (7)

Image (4)

طاق هایی که معمولا در معماری ایرانی دیده می شود، درخت های انبوهی که از لابلای آن ها مناظر دیده می شود و… موضوعات جالبی هستند که می توانند در این نوع کادربندی به ما کمک کنند. 

Image (9)

تصاویری که به این ترتیب گرفته می شوند حس عمق بیشتری دارند، بیشتر بر موضوع اصلی تاکید می کنند و جذابیت بیشتری ایجاد می کنند.

یکی از مشهورترین عکس های تاریخی که با این کادربندی گرفته شده است عکس پایین است که با نام (قدم به باغ بهشت) شناخته می شود. عکاس این اثر یوجین اسمیت است و در سال 1946 گرفته شده است. در این عکس کودکانی به ظاهر 3 و یا 4 ساله پشت به تصویر و در حال حرکت درون یک باغ هستند. پسر بچه دست خواهرش را که جثه اش کوچکتر از اوست گرفته و با قدمی جلوتر از وی راه می‌رود. محیط مقابل آن ها روشن تر از پشت سرشان است. گویی از محیطی تاریک تر به محیطی روشن تر در حرکتند. Image (8)

شما هم سعی کنید این نوع کادربندی را تجربه کنید. عکس ها را برای ما بفرستید تا همه دوستانتان در تجربه شما شریک شوند. Image (10) Image (6) Image (2)

Image (1)

Image (3)

t آموزش کادربندی (قسمت اول)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش وتمرین عکاسی از سایه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *