آیا ویتامین ها شما را خواب آلوده می کنند؟ویتامین های خواب آور

t آیا ویتامین ها شما را خواب آلوده می کنند؟ویتامین های خواب آور
t آیا ویتامین ها شما را خواب آلوده می کنند؟ویتامین های خواب آور

ویتامین های خواب آور کدامند؟ ویتامین ها ترکیباتی هستند که مواد مغذی لازم برای عملکرد مناسب بدن را فراهم می کنند . آنها می توانند بر مواد شیمیایی تاثیرگذار بر چرخه خواب و بیداری در مغز اثر بگذارند . در حالی که تعداد کمی از ویتامین ها می توانند احساس نگرانی ، اضطراب یا خواب آلودگی را ایجاد کنند ، برخی از آنها نیز مسمومیت شما را به دنبال دارند . علایم خواب آلودگی به نوع ویتامین و بالا یا پایین بودن سطح سرم خون شما بستگی دارد .

ویتامین های خواب آور

ویتامین های خاصی هستند که به خواب بهتر شما کمک می کنند و به شما احساس خواب آلودگی می دهند تا بتوانید بخوابید . مولتی ویتامین هایی که ترکیبی از کلسیم ، نیاسین ، آهن ، منیزیم ، ویتامین آ و ویتامین ب 12 هستند روی کیفیت خواب شما تاثیر می گذارند . بالا بودن ویتامین آ موجود در خون با احساس خواب آلودگی ، کندی و بی حوصلگی ارتباط دارد . ویتامین ب 12 نیز موجب حفظ چرخه خواب و بیداری می شود . کلسیم زیاد ، بی خوابی را در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی افزایش می دهد . مصرف آهن نیز موجب رفع علایمی چون سندرم پاهای بی قرار شده و خواب شبانه بهتری را به دنبال خواهد داشت . منیزیم نیز در تولید ملاتونین – هورمونی که چرخه خواب را تنظیم می کند – نقش دارد.

ویتامین های خواب آور

ب کمپلکس :

ممکن است بسیاری از محصولات مولتی ویتامینه ای که پیدا می کنید حاوی ب کمپلکس باشند . بسیاری از ویتامین های این خانواده مواد شیمیایی تاثیرگذار بر خواب در مغز را تنظیم می کنند . ویتامین ب 3 موجب بهبود خواب عمیق ( مرحله REM ) ، کاهش افسردگی و تعداد دفعاتی که از خواب می پرید می شود . ویتامین ب 6 در تنظیم سرتونین – هورمون آرام بخشی که به تولید خواب کمک می کند – موثر است . کسانی که کمبود ویتامین ب 12 دارند احساس ضعف و بی حالی می کنند. تقویت این گروه از ویتامین ها موجب افزایش انرژی روزانه شما می شود .

ویتامین د :

دریافت ویتامین د به اندازه کافی می تواند موجب بهبود خواب شما شود . این ویتامین عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده ، التهاب را کاهش می دهد و سیستم عصبی عضلانی بدن را بهبود می بخشد . برخی از بیمارانی که به کمبود ویتامین د دچار هستند ، از خستگی رنج می برند و کارشناسان بر این باورند که مصرف این ویتامین موجب رفع خستگی می شود .

  • ویتامین ها و املاح زیبایی!
  • ۷ ویتامین و ماده معدنی، برای کاهش اضطراب اجتماعی!
  • پنج علامت کمبود ویتامین که در چهره پدیدار می شود
  • علائم کمبود ویتامین در بدن را بشناسید!

t آیا ویتامین ها شما را خواب آلوده می کنند؟ویتامین های خواب آور
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دیوارهایی ساخته شده با لگوهای اسباب بازی

‫2 نظر ارسال شده در “آیا ویتامین ها شما را خواب آلوده می کنند؟ویتامین های خواب آور

  1. الناز :

    من سه روزه قبل از کلاساام ب کمپلکس و اهن می‌خورم تا میرفتم سر کلاس میخوابیدم
    دلیلشو اینجا فهمیدم
    مرسییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *