ادامۀ پرسش ۲۱

t ادامۀ پرسش 21

سؤال:

سلام خانم سلیقه دار من اون نامه ای که می خواستم واسه معلمم بدم نوشتم و برای روز معلم همراه یه کادو  دادم بهشون.

میدونین بزرگترین مشکل من چیه؟ اینه که هر کسی یه هدفایی از درس خوندن داره و میخواد در آینده یه شغلی داشته باشه و به خاطر اون درس میخونه ولی در واقع من نمیدونم به چی واقعا علاقه دارم. هم از روانشناسی خوشم میاد هم از نویسندگی و هم از فضانوردی. چند سال پش آرزو داشتم فضانورد باشم ولی الان نمیدونم به چی علاقه دارم و هدفم چیه؟ سر در گم شدم. شاید نداشتن هدفم باعث میشه که این همه به جزئیات و یا معلم ها فکر کنم. خواهش میکنم کمکم کنین. اصلا نمیدونم واسه چی درس میخونم. من سوم راهنمایی میخونم و توی مدرسه تیزهوشان درس میخونم. راستی از  رفتن به دبیرستانم خیلی میترسم. فکر میکنم آمادگی کافی برای درس خوندن ندارم. دلم واسه درس خوندن از دل و جون تنگ شده ولی خیلی سستی میکنم. کمکم کنین لطفا. تا امتحانات کم مونده زود جواب بدین.

 

پاسخ:

سلام دوست خوبم

پیشرفت خیلی خوبی داشتی و از این بابت برایت خوشحالم ، چون توانستی حرفهایت را بنویسی و ساده و راحت آن را بیان کنی و به نظرم خوب نوشتی و منظورتو را به خوبی می رساند.

باید بگم که تعدد هدف در دوره ای که تو در آن هستی خیلی هم عجیب و دور از انتظار نیست. اما خوب است بدانی که نباید این حالت خیلی هم تا چند سال بعد ادامه پیدا کنه و لازمه که اطلاعاتت را از خودت و از رشته ها و زمینه های دیگر بالا ببری تا به اطمینان بیشتری برای انتخاب برسی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چه قدربه بهداشت روان خود توجه  داریم؟

دوره دبیرستان هم مثل دوره های دیگر تحصیلی است و چیزی برای نگرانی ندارد اما به هر حال به تلاش بیشتر و مستمری احتیاج دارد که باید همین حالا دست به کار شوی و عادت های خوب گذشته خودت را که با جون و دل درس می خواندی دوباره تکرار کنی تا بیشتر برای استقبال از دبیرستان آماده شوی و البته با دست پر و نمرات بالاتر به این دوره قدم بگذاری. یادت باشد که نمرات امسال تو معرف تو در شروع سال آینده است. خودت را در امتحانات پایان سال همان که باید باشی و شایسته آن هستی ،نشان بده.

موفق باشی

 

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t ادامۀ پرسش 21
امتیاز به این نوشته