چگونه از کودکان عکس های خوبی بگیریم

t چگونه از کودکان عکس های خوبی بگیریم
t چگونه از کودکان عکس های خوبی بگیریم

هرچند که کودکان سوژه های جالبی برای عکاسی هستند و حتما تعدادی کودک در اطرافتان هست که بخواهید از آن ها عکاسی کنید. اما عکاسی از کودکان کار ساده ای هم نیست. جنب و جوش زیاد آن ها باعث می شود که بسیاری از عکس هایمان تار و خراب شود. بیایید راه حل های این مشکل را بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می توانیم از کودکان عکس های خوبی بگیریم.

استفاده از نور فلاش

عکاسی از کودکان با فلاش

شاید ساده ترین راه برای ثابت کردن تصویر کودکان استفاده از فلاش باشد اما این راه خوبی نیست چون معمولا نور فلاش باعث تخت شدن تصویر کودک و از بین بردن سایه ها روی صورت آن ها می شود و یا سایه های بلندی پشت سر کودک ایجاد می کند. علاوه بر این ها نور مستقیم فلاش باعث  قرمزی داخل مردمک چشم می شود که برای تصحیح آن مجبور به استفاده از نرم افزار های کامپیوتری خواهیم بود پس بهتر است از نور طبیعی محیط استفاده کنیم.

استفاده از سرعت های بالای شاتر

عکس خوب کودکان (5) برای خشک کردن تصویر سوژه می توانیم از سرعت های بالای شاتر استفاده کنیم یعنی به هنگام نورسنجی ابتدا سرعت شاتر را تنظیم کنیم و سپس دیافراگم لازم را محاسبه کنیم. البته هر چقدر نور بیشتر ی داشته باشیم امکان استفاده از شاتر با سرعت بالا بیشتر امکان پذیر می باشد پس بهتر است از کودکان در نزدیک پنجره و یا در فضای باز عکاسی کنیم.به این ترتیب می توانیم از کودکان عکس های خوبی بگیریم.

استفاده از iso یا حساسیت بیشتر 

عکس خوب کودکان (6) حالا اگر در مکانی بودیم که نور کافی اجازه بالا بردن سرعت شاتر را به میزان دلخواه به ما نمی داد برای جبران کمبود نور می توانید حساسیت را بیشتر کنید تا دوربین به شما اجازه استفاده از سرعت بیشتر شاتر را بدهد البته توجه داشته باشید استفاده از حساسیت های بالا باعث دانه دانه شدن تصویر می شود که اصطلاحا به آن ها گرین یا نویز می گوییم. عدد های حساسیت بر روی شاخصه دوربین معمولا از 100 شروع می شوند و به شکل دو برابر بزرگ تر می شوند یعنی عدد های بعدی 200، 400، 800، 1600، 3200 و… هستند. هر چه قدر عدد بزرگ تر شود به همان تناسب شما برای ثبت تصویر مناسب به نور کمتری احتیاج دارید و در نتیجه می توانید از سرعت شاتر بیشتری استفاده کنید.

استفاده از دیافراگم بازتر

عکاسی از کودکان

همان طور که می دانید هر چه قدر از دیافراگم بازتر استفاده کنید مقدار بیشتری نور وارد دوربین می شود و از آن طرف می توانید از سرعت شاتر بالاتر برای ثابت کردن سوژه استفاده کنید. البته در این جا نیز باید توجه  کنید که هر چه دیافراگم بازتر باشد عمق میدان کم تر می شود و به این ترتیب پشت سر سوژه محوتر خواهد شد.

استفاده از نور طبیعی

عکس خوب کودکان (1) شاید راحت ترین کار برای گرفتن عکس خوب از کودکان استفاده از محیط باز و استفاده از نور خورشید باشد. به این ترتیب دست ما باز خواهد بود تا به راحتی سوژه را در عکس ثابت کنیم و عکس های ما تار و محو نشود. البته در این جا هم باید توجه کنید تا سوژه شما کاملا در آفتاب و یا کاملا در سایه باشد چون قرار گرفتن سوژه در سایه – آفتاب بخش هایی از آن را تاریک و یا زیادی روشن می کند.

عکاسی از کودکان

 

t چگونه از کودکان عکس های خوبی بگیریم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکاتی برای عکاسی از پرندگان در حال پرواز (۱)

‫1 نظر ارسال شده در “چگونه از کودکان عکس های خوبی بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *