انسان خیلی از گناهان را به خاطر لذتش انجام می دهد؛ درست است؟؟

t انسان خیلی از گناهان را به خاطر لذتش انجام می دهد؛ درست است؟؟
t انسان خیلی از گناهان را به خاطر لذتش انجام می دهد؛ درست است؟؟

به نام یگانه هستی بخش

نوجوان‌های عزیز سلام

رابطه ی بین گناه و لذتمی‌خواستم یک موضوع مهمی رو که در تمام دوران‌های زندگی با اون درگیر هستیم با همدیگه بررسی کنیم. لابد می‌پرسید کدوم مسئله؟ الان براتون توضیح میدم. برای قسمت اول فقط طرح بحث می‌کنم و منتظر سوالات و پیشنهادات شما هستم.

خب بریم سر اصل مطلب:

حتمأ می‌دونید خیلی از کارهایی که انسان در زندگی انجام می ده به این دلیله که از انجام اون کار به یک حس خوب می رسه یا یک حال خوب پیدا می کنه یا بهتر بگیم یک لذتی از انجام اون کار نصیبش میشه حتی بعضی کارهای معنوی رو هم انسان بخاطر یک لذتی که از انجام اون کار نصیبش میشه انجام میده، بنابراین می تونیم بگیم که شاکله وجود انسان یا نفس انسان خیلی به لذت ها بهاء می ده و هر چه بیشتر و بیشتر می خواد سمت لذت ها بره، نیازی هم به مثال نیست از غذاخوردن گرفته تا خوابیدن و تفریح و خیلی از کارهای دیگه که انسان از انجامش لذت می بره.

طرح مسأله

حالا با وجود این تمایل ذاتی انسان به لذت بردن، اگه دین بیاد بگه که باید یک سری لذت ها رو محدود کنی انسان چه حالی پیدا میکنه؟ راستی اگه خدا از ما بخواد یک سری لذت هامون رو قیچی کنیم یا محدود کنیم یا نحوه استفاده اش رو تغییر بدیم چقدر حاضریم بپذیریم؟

یک پیامکی چند وقت پیش دیده بودم جالب بود نوشته بود: چکیده رساله (توضیح المسائل مراجع): کلّاً اگر طوری بشود که آدم خوشش بیاید حرام  است. اینطور هست یا نه؟ بگیدآقا خجالت نکشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اگر از تابستان درس های سال بعد رو بخونم، از درس زده نمی شم؟

خب بالاخره اسلام یک سری محدودیت هایی برای انسان بوجود میاره و میگه فتیله یک سری لذتها رو باید پائین بیارید. حالا باید این تضاد رو چطوری حل کنیم؟

انسان خیلی از گناها رو بخاطر لذتش انجام می ده درسته؟ این جمله مشهوری که خیلی از مکانهای عمومی می نویسن که حجاب محدودیت نیست مصونیته این اشتباهه حجاب هم محدودیته هم مصونیت… باید قبول کنیم که دین تو یه جاهایی داره ما رو محدود می کنه و لذت هایی رو از ما دور میکنه… خب با این وجود باید نتیجه بگیریم که دین با ایجاد این محدودیت ها، شادمانی و خوشی انسان رو کم می کنه بیشتر به سمت غم و افسردگی سوق می ده و باعث می شه کسانی که پایبند به مسائل اسلامی هستند شادمانی کمتری داشته باشند  چون خیلی از ابزارهایی که امروز به عنوان ابراز های نشاط آور محسوب میشه رو از ما می گیره و ظاهرأ باعث می شه  افرادی که با این مسائل سر و کاری ندارند شادی بیشتری داشته باشند.

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

۱- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

۲- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

۳- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

t انسان خیلی از گناهان را به خاطر لذتش انجام می دهد؛ درست است؟؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *