۳ مدل انشا در مورد حسین فهمیده با مقدمه و نتیجه گیری

انشا در مورد حسین فهمیده
t 3 مدل انشا در مورد حسین فهمیده با مقدمه و نتیجه گیری

حسین فهمیده یکی از نوجوانانی بود که در جنگ تحمیلی ایران جان فشانی کرد و با بستن نارنک به کمر خود به زیر تانک دشمن رفت تا آن را منحدم کند. اما اگر قصد دارید یک انشا در مورد حسین فهمیده بنویسید، پس نیاز به اطلاعات و یا ایده‌هایی دارید تا ذهن شما برای نوشتن آماده شو. در ادامه 3 نمونه انشا در مورد حسین فهمیده برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید.

انواع مدل‌های انشا در مورد حسین فهمیده

حال با خواندن این چند انشا در مورد حسین فهمیده می‌توانید یک انشای زیبا درمورد این نوجوان شجاع بنویسید. از شما دعوت می‌کنیم انشا در مورد حسین فهمیده زیر را بخوانید.

1. انشا در مورد حسین فهمیده: ( موضوع: کمی از زندگی محمد حسین فهمیده بدانید )

مقدمه

محمد حسین فهمیده کودک سرباز ایرانی است که در سال 1346 در قم به دنیا آمد و با آغاز جنگ ایران و عراق به جبه رفت و در سن 13 سالگی به شهادت رسید. روز شهادت او به روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی در تقویم ایرانی به ثبت رسیده تا یاد و خاطره این سرباز وطن برای ما ایرانیان همیشه زنده بماند. در ادامه کمی در مورد این شهید صحبت خواهم کرد.

متن اصلی

محمد حسین فهمیده در خانواده ای متدین در قم به دنیا آمد.او در دوران قبل از انقلاب یعنی سال های 1356 و 1357 به پخش اعلامیه های امام خمینی می پرداخت و یکی از علاقمندان به او بود.

حسین در سال 1357 در تظاهرات شرکت می کرد و هنگامی که انقلاب به ثمر نشست به دیدار امام رفت. با شروع جنگ تحمیلی از طرف عراق  او تحت عنوان نیروی مقاومت بسیج به یکی از جبه های خرمشهر اعزام شد ولی به دلیل سن کم اجازه نمی دادند به خط مقدم برود ولی بالاخره به خط مقدم رفت و پس از زخمی شدن در بیمارستان ماهشهر بستری شد..

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لیستی از انواع اسم مناسب برای شیرینی فروشی

محمد حسین پس از بهبودی از بیمارستان مجددا به جبهه رفت و به مبارزه ادامه داد. در طی یکی از حملات تانک های عراقی، او چندین نارنجک را به دور کمر خود بست و خود را به زیر تانک انداخت تا تانک منهدم شود و این گونه بود که به شهادت رسید.

نتیجه گیری

علاقه به میهن سن و سال نمی شناسد و به همین خاطر افرادی مانند محمد حسین فهمیده با سن کم خود در راه وطن جان دادند. او نه تنها الگویی برای همه دانش آموزان بلکه برای همه مردان و زنان ایرانی است که با جان و مال خود از خاک وطن دفاع کنند تا ایران به دست دیگران نیفتد.

این اولین انشا در مورد حسین فهمیده بود اگر هنوز هم آمادگی نوشتن یک انشا در مورد حسین فهمیده را ندارید نگران نباشید هنوز 2 انشای دیگر باقی مانده است.

 

2. انشا در مورد حسین فهمیده: ( موضوع: محمد حسین فهمیده، نوجوان شجاع ایرانی )

مقدمه

محمد حسین فهمیده به عنوان یک دانش‌آموز رزمنده و بسیجی با دانایی و درک انقلابی خود در جنگ تحمیلی  شرکت کرد و با جرأت و شجاعت، خود را به خرمشهر رساند و نامش در دفتر شهیدان همیشه زنده تاریخ ثبت شد. او دانش آموزی بسیار فهمیده و باهوش بود و علاقه او به خاک و میهن خود قابل ستایش است.

متن اصلی

حسین فهمیده یکی از هزاران دانش‌آموز بسیجی کشور ماست که با نثار خون خود، به کاروان شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پیوست. این دانش‌آموز رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق، در جنگ با دشمن پیش قدم شد و با شهادت خود درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه ما آموخت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
3 نمونه انشا درمورد اتوبوس شلوغ

او با وجود سن کم خود علاقه بسیار زیادی به رفتن به جبهه داشت و هر چند چندین بار از رفتن وی به جبهه و به خصوص خط مقدم منع شد اما بالاخره با اصراری که داشت به خط مقدم رفت و طی یکی از عملیات به شهادت رسید.

محمد حسین فهمیده در آخرین روز زندگی خود وقتی هجوم پنج تانک دشمن به نیروهای ایرانی را مشاهده کرد با نارنجک خود را به زیر تانک انداخت و با منفجر کردن آن باعث عقب نشینی دشمن شد و به این ترتیب با نثار جان خود حماسه ای بزرگ آفرید.

امام خمینی(ره) به این نوجوان ۱3 ساله لقب رهبر انقلاب دادند زیرا نام و یاد او منشأ حماسه‌های بزرگ شد و تحولی شگرف در شیوه دفاع مقدس و روحیه رزمندگان اسلام ایجاد کرد و راه پیروزی و سرافرازی را یکی پس از دیگری، هموار ساخت.

نتیجه گیری

داستان زندگی محمد حسین فهمیده و چگونگی به شهادت رسیدن وی به ما یاداوری می کند که علاقه به میهن اهمیت بسیار زیادی دارد و تلاش کسانی مانند این دانش آموز 13 ساله بود که ما اکنون در صلح زندگی می کنیم و یک وجب از خاک کشور ما به دست دشمن نیفتاده است.

 

3. انشا در مورد حسین فهمیده: ( موضوع: محمد حسین فهمیده چگونه شهید شد؟ )

مقدمه

در جریان جنگ تحمیلی بسیاری از رزمندگان کشورمان کشته شدند که یکی از آنها محمد حسین فهمیده بود. این دانش آموز 13 ساله جان خود را در راه کشور فدا کرد. او با شروع جنگ و با اصرار فراوان خود به جبهه رفت و با وجودی که به دلیل سن کم چند بار به خانه بازگردانده شد اما مجددا به جبهه رفت و در نهایت نیز به خط مقدم راه یافت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاریخچه بادبادک در چین

متن اصلی

با شروع جنگ تحمیلی از طرف حکومت بعث عراق به مدت کمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افراد زیادی از پیر و جوان روانه میدان جنگ شدند و در میان آنها دانش آموزان نیز حضور داشتند که محمد حسین فهمیده یکی از آنها بود.

حسین فهمیده در سن بسیار کم 13 سالگی به دلیل علاقه زیادی که به امام خمینی و محافظت از کشور داشت عازم جبهه جنگ شد و در سنگرهای کردستان و خوزستان به مبارزه پرداخت تا اشغال خاک توسط دشمن جلوگیری کند.

او در جنگ با دشمن چندین بار زخمی و در بیمارستان بستری شد اما به دلیل علاقه زیادی به میهن دوباره به جبهه می رفت و به خانه باز نمی گشت.

محمد حسین در آخر مبارزه خود که به شهادتش منتهی شد تعداد زیادی نارنجک را به کمر خود بست و برای ممانعت از هجوم تانک ها به نیروهای خودی زیر یکی از آنها رفت و با منفجر کردنش جان آنها را نجات داد.

نتیجه گیری

حس میهن دوستی و علاقه به کشور در حسین فهمیده و سایر رزمندگان اسلام باعث شد تا الان ما بتوانیم با خیال راحت در مدرسه درس بخوانیم و در کوچه و خیابان امنیت داشته باشیم بنابراین یاد و خاطره امثال محمد حسین فهمیده را باید همیشه زنده نگه داریم.

با خواندن این 3 انشا در مورد حسین فهمیده ذهن شما برای نوشتن انشا آماده شده است پس شروع کنید.

کلام آخر

حسن فهمیده نماد شجاعت و ایثار برای تمامی ما ایرانیان است و به ما ثابت می کند که علاقه به کشور سن و سال نمی شناسد. امیدواریم که از این 3 انشا در مورد حسین فهمیده لذت برده باشید.

t 3 مدل انشا در مورد حسین فهمیده با مقدمه و نتیجه گیری
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *