انشا در مورد دفاع مقدس با مقدمه و نتیجه گیری

انشا در مورد دفاع مقدس
t انشا در مورد دفاع مقدس با مقدمه و نتیجه گیری

دفاع مقدس، یکی از اتفاقات گرانقدر تاریخ مدرن ایران است که به نهضت ملی و مبارزه مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اختصاص دارد. در این مقاله، ما به بررسی نمونه‌هایی از انشا در مورد دفاع مقدس، می‌پردازیم. این نمونه‌ها نه تنها نمایانگر مهارت‌های نویسندگی و ادبیات مردم ایران در دوران جنگ بودند، بلکه شاهدی از اراده مردمی برای دفاع از کشور و ایمان به ارزش‌های انقلابی و اسلامی ایران نیز بودند.

پیشنهاد مطالعه: انشا در مورد احترام به پدر و مادر

زیباترین انشا در مورد دفاع مقدس

دفاع مقدس می‌تواند بهترین موضوع برای نوشتن یک انشا باشد. پس اگر شما هم این موضوع را برای نوشتن انتخاب کرده‌اید بهتر است که از 3 انشا در مورد دفاع مقدس که برای شما آماده کرده‌ایم الگو بگیرید. پس برای خواندن این 3 انشا در مورد دفاع مقدس آماده شوید.

1. انشا در مورد دفاع مقدس: ( دفاع مقدس یعنی چه؟ )

انشا در مورد دفاع مقدس

خیلی‌ها می‌پرسند که دفتع مقدس یعنی چه؟ به نظر من هر پسر و دختر ایرانی باید درباره دفاع مقدس اطلاعات داشته باشد و به‌خوبی بداند که در طی سال‌های جنگ تحمیلی، چه اتفاقی برای ما ایرانی‌ها افتاده است. دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی ایران است و باید آن را پاس داشت.

همه چیز از سال‌های پیش شروع شد؛ زمانی که صدام حسین رییس جمهور عراق، به خاک کشور ما دست‌درازی کرد و سعی کرد با حمله نظامی به ایران عزیز ما، کشور ما را تصاحب کند. او باور داشت که می‌تواند در عرض چند ساعت کل ایران را فتح کند و ناهارش را در تهران بخورد! اما این تلاش او بی‌فایده بود و مقاومت ما ایران‌ها 8 سال طول کشید.

صدام اصلا فکر نمی‌کرد که ما ایرانی‌ها بتوانیم بیشتر از هشت سال در برابر نیروهای عظیم و قدرتمند او مقاومت کنیم. زمانی که صدام به ما حمله کرد، همه چیز داشت؛ اما ما ایرانی‌ها با دست خالی در برابر نیروهای شر او مقاومت کردیم و توانستیم پیروزی‌های زیادی هم به دست آوریم. همین باعث می‌شود که تاریخ دفاع مقدس برای ما ارزشمند باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
3 مدل انشا در مورد مادر برای دانش آموزان

در طی سال‌های دفاع مقدس، جوانان غیور ایرانی در برابر نیروهای بعثی مقاومت کردند تا زن و بچه و ناموس و خاک ایرانی، مورد حمله دشمنان قرار نگیرد. چیزی که دفاع مقدس را ارزشمند می‌کند دقیقا همین است؛ این جنگ و سال‌های آن، همگی برای این بودند که بتوانیم خاک ایران عزیز و تمامیت ارضی خودمان را حفظ کنیم. چه چیزی می‌تواند از این بالاتر و ارزشمند‌تر باشد؟ بدون شک هیچ‌چیز…

در طی سال‌های دفاع مقدس ایرانی‌ها رشادت‌های بسیاری از خودشان نشان دادند و جوانان بسیاری نیز برای حفظ وطن خود، جانشان را از دست دادند. یاد کردن از شهدای دفاع مقدس و همچنین حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها آن، کمترین کاری است که ما جوانان امروزی می‌توانیم آن را انجام بدهیم.

اولین انشا در مورد دفاع مقدس را خواندید امیدواریم که از آن لذت برده باشید. اما هنوز 2 انشای دیگر باقی مانده.

2. انشا در مورد دفاع مقدس: ( دفاع مقدس؛ دورانی غرور آفرین )

انشا در مورد دفاع مقدس

دفاع مقدس هرچند که دوران تلخی برای ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود، اما بسیار برای ما غرور آفرین است. در سال‌های جنگ تحمیلی هرچند که جوانان بسیاری جان خودشان را در راه وطن از دست دادند، اما اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک ایرانی طمع گرگ‌ها دشمن شود. همین باعث می‌شود که این دوران، دوران پرغرور برای ما ایرانی‌ها باشد.

در دوران دفاع مقدس، لشکر دشمن بعثی به ایران عزیزمان حمله کرده بود و سعی داشت که خاک این کشور را برای خودش کند. دشمن عراقی ما خبر نداشت که در ایران اینقدر جوان فداکار و جان بر کف وجود دارد. اگر او می‌دانست که ایرانی‌ها چقدر بر روی سرزمین خود غیرت و تعصب دارند، هرگز به کشور ما دست‌درازی نمی‌کرد. او بدون آنکه به این موضوع آگاهی داشته باشد، به ایران حمله کرد و بعدا نیز از این کار خود دچار پشیمانی سختی شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کشف دروازه بزرگ از دوران کوروش در کنار تخت جمشید

ما ایرانی‌ها در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیار زیادی خودمان نشان دادیم؛ خون دادیم اما اجازه ندادیم که این دشمن به خاک و ناموس و دین ما ایرانی‌ها دست‌درازی کند. دفاع مقدس تجلی شجاعت و غیرت ما ایرانی‌ها بود و نه فقط در تاریخ کشور خودمان، که این دوران در تاریخ تمام دنیا زبان‌زد است.

شهادت نوجوان‌ها و جوان‌ها، از دست رفتن سلامتی و جانبازی بسیاری از افراد که هنوز هم زنده هستند، باعث می‌شود که ما این دوران را اصلا فراموش نکنیم. اگر هم فراموش کردیم، باید به خودمان یادآوری کنیم و ارزش‌ها و دستاوردهای این دوران را نیز باید مدام با خودمان مرور کنیم. ما ایرانی‌ها هستیم و ایرانی‌ها بر خاک خود تعصب دارند.

دفاع مقدس یکی از پرافتخار‌ترین دوران در تاریخ ایران است. ما در این دوران با رشادت‌ها و فداکاری‌های خود توانستیم نام کشور عزیزمان را سربلند نگه داریم از دست‌درازی دشمن جلوگیری کنیم. تاریخ این دوران پرشکوه را باید با دقت بسیار زیادی خواند و از آن نیز درس‌های زیادی گرفت.

پیشنهاد مطالعه: انشا در مورد مادر

با خواندن دومین انشا در مورد دفاع مقدس دیگر ذهن شما برای نوشتن یک انشا در مورد دفاع مقدس آماده شده. اما هنوز هم یک انشای دیگر از انشا در مورد دفاع مقدس باقی مانده است.

3. انشا در مورد دفاع مقدس: ( دفاع مقدس همان دفاع از میهن است )

انشا در مورد دفاع مقدس

دفاع مقدس یا همان دفاع از میهن، هر دو در یک معنی به کار می‌روند. زمانی که حرف از دفاع مقدس می‌شود، موضوع دفاع از تمامیت ارضی میهن نیز به صورت ناخودآگاه در ذهن ما ایرانی‌ها نقش می‌بندد. این جنگ که از طرف دشمن بعثی به ما ایرانی‌ها تحمیل شده بود، هرچند که جان بسیاری از عزیزان ما را گرفت، اما مایه سربلندی ما نیز بود.

جنگ هیچ وقت چیز خوبی نیست. در جنگ‌ها هیچ برنده‌ای وجود ندارد؛ هر دو طرف ضرر می‌کنند و خسارت‌های زیادی را متحمل می‌شوند. به همین دلیل است که جنگ در ذهن ما به عنوان یک چیز بد نقش بسته است. اما زمانی موضوع دفاع از وطن باشد، شاید بتوان گفت که داستان فرق دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند نمونه انشا درباره صدای زنبور عسل

جنگ بین ایران و عراق که با نام دفاع مقدس شناخته می‌شود، همین موضوع را مطرح می‌کند. در جنگ ایران و عراق، ما به ناچار وارد جنگ شدیم تا بتوانیم از وطن و خاک خودمان دفاع کنیم. ما در جنگ شرکت کردیم که بتوانیم از ناموس و دین خودمان دفاع کنیم. شروع‌کننده این جنگ صدام حسین بود و ما در تمام مدت، از خودمان دفاع می‌کردیم. جنگ به بهانه دفاع از میهن نه‌تنها بد نیست، بلکه بسیار غرور‌ آفرین نیز هست.

جنگ ما با عراق بعثی هرچند که زیان‌های بسیاری برای ما داشت، اما مایه سربلندی ما ایرانی‌ها نیز هست. در این جنگ، بسیاری از جوانان شهید شدند، بسیاری از خانواده‌های جگرگوشه خود را از دست دادند و بسیاری از افراد نیز برای همیشه سلامتی خود را باختنند. اما با وجود تمام این‌ها، ما هیچ وقت از شرکت در جنگ 8 ساله و دفاع از میهن خود، پشیمانی نداریم.

داستان جنگ تحمیلی و سپس دفاع مقدس، این موضوع را برای ما روشن می‌سازد که ما ایرانی‌ها بر روی وطن خود تعصب داریم. این واقعه به همه دنیا نشان داد که وطن ما ایرانی‌ها، خط قرمز ما است و ما برای دفاع از تمامیت خود، حتی حاضریم که از جان خودمان نیز بگذریم. در دفاع مقدس، فداکاری‌ها و رشادت‌های ایرانی‌ها برای تمام جهانیان مشخص شد.

پیشنهاد مطالعه: انشا در مورد شادترین اتفاقات زندگی

با خواندن این 3 انشا در مورد دفاع مقدس شما آماده‌ی نوشتن یک انشای زیبا هستید. پس معطل نکنید و دست به قلم شوید. امیدواریم که این 3 انشا در مورد دفاع مقدس توانسته باشد ایده‌هایی در ذهن شما ایجاد کند.

t انشا در مورد دفاع مقدس با مقدمه و نتیجه گیری
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *