هندوانه بهترین میوه برای گرمازدگی

هندوانه بهترین میوه برای گرمازدگی
t هندوانه بهترین میوه برای گرمازدگی

همه میوه‌های فصل تابستان در هوای گرم حال تان را خوب می‌کند، ولی برخی از آن‌ها را بیشتردوست  داریم. هندوانه آب دار و شیرین یکی از محبوب‌ترین میوه‌های فصل تابستان و روزهای گرم است.هیچ چیز مانند یک تکه آبدار هندوانه برای محافظت از مردم در برابر امواج گرما در فصل گرم تابستان کاربرد ندارد.

۱. خنک شوید و در عین حال ظاهر خوبی داشته باشید!

هندوانه میوه فوق العاده‌ای است که می‌تواند از راه‌های بسیاری برای پوست و مراقیت آن مفید باشد. این حقیقتی است که افراد کمی از آن آگاه هستند، ولی از فواید هندوانه این است که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و همچنین به عنوان یک تونر عمل می‌کند. این بدان معنی است که هندوانه به طور طبیعی می‌تواند به خنک کردن پوست و درخشان و تازه نگهداشتن آن کمک کند.

بر اساس یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه پوردو در ایالات متحده دریافتند هندوانه می تواند با متوقف کردن تجمع کلسترول مضر از بیماری قلبی جلوگیری کند و همچنین در کنترل وزن مفید باشد.هندوانه منبع خوبی از ویتامین C و ویتامین A است، همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین B6، ویتامین B1، منیزیم و پتاسیم و در عین حال کم کالری است.

هندوانه سرشار از ویتامین های گروه B مانند ویتامین B1 و B6 است که برای تولید انرژی ضروری هستند و منبع خوبی از تیامین، پتاسیم و منیزیم است که از بدن ما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند.

t هندوانه بهترین میوه برای گرمازدگی

۲. یک دسر خوب و در عین حال مفید برای کاهش وزن!

بسیاری از ما راجع به فواید هندوانه چیزی نمی‌دانیم؛ مثلا اینکه چقدر سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در حجم کم هندوانه آنقدر زیاد است که هندوانه را بعنوان یکی از سالم‌ترین میوه‌ها مطرح کرده‌است. یکی از فواید هندوانه که بسیار دلگرم کننده است این است که می‌تواند به عنوان یک دسر خیلی خوشمزه سرو شود و بدون داشتن عذاب وجدان از بابت کاهش وزن تان می‌توانید نصفه شب‌ها به آن ناخنک بزنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساعتی هوشمند شبیه به گوشی هوشمند!

دانشمندان همچنین مشاهده کردند که خوردن هندوانه به طور منظم به کنترل افزایش وزن کمک می کند و منجر به کاهش رسوبات چربی در داخل رگ های خونی می شود. اگرچه آخرین تحقیقات هیچ تأثیر قابل توجهی بر فشار خون نشان نداد، اما نشان داد هندوانه تأثیر قدرتمندی بر سایر عوامل خطر قلبی دارد. 

آنها معتقدند راز خواص تقویت کننده سلامت هندوانه در سیترولین ماده شیمیایی موجود در آب آن نهفته است، .دانشمندانی که بر روی موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند، مطالعه کردند، دریافتند که این میوه میزان انباشته شدن کلسترول بد یا LDL را به نصف کاهش می دهد.

 ۳. به جنگ خستگی بروید و سوخت و ساز بدن را افزایش دهید!

برای چند لحظه روزهای گرم تابستان را تصور کنید که در آن‌ها به شدت عرق می‌ریزید، حتی وقتی که فقط روی یک صندلی لم داده‌اید و استراحت می‌کنید. آیا تا به حال در چنین روزهایی هندوانه را امتحان کرده اید؟ اگر این تجربه را داشته باشید، به خوبی می‌دانید که در این روز‌ها هندوانه چقدر می‌تواند نیروبخش باشد.

خیلی‌ها این را نمی‌دانند، اما این پدیده به خاطر این است که هندوانه آب زیادی در خود دارد. از ۹۲ درصد آب و حدود ۸ درصد شکر تشکیل شده‌است. بسیار غنی از الکترولیت‌ها (سدیم و پتاسیم) است و این باعث می‌شود تا این میوه به یک میان وعده شگفت انگیز تبدیل شده و طراوت و انرژی را برای بدن شما در هر زمان از روز به همراه داشته باشد.هندوانه میوه ای سرشار از الکترولیت های سدیم و پتاسیم است که از طریق تعریق از دست می دهیم. همچنین هندوانه  خطر کم آبی بدن را کاهش می دهد.

فلاسک آب میوه با پوست هندوانه

t هندوانه بهترین میوه برای گرمازدگی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *