بازی‌های ویدئویی باعث افزایش کارکرد مغز می شود

t بازی‌های ویدئویی باعث افزایش کارکرد مغز می شود

بازی های ویدئویی (1)

براساس آخرین تحقیقات بازی‌های ویدئویی بر روی بافت بخشی از نورون های عصبی تاثیر می گذارد و باعث کارکرد بهتر و بیشتر مغز می شود.

اگر یک گیمر باشید شاید این خبر شما را چندان هیجان زده نکند، بدون شک شما مدت ها پیش متوجه شده اید که بازی ها به عملکرد بهتر مغز شما کمک می کنند، آخرین تحقیقات نشان داده است که بازی‌های ویدئویی تأثیر مستقیمی بر روی کارکرد مغز دارند.

محققان زیادی در این پروژه همکاری داشته اند که هر کدام در زمینه های متفاوتی مشغول به فعالیت هستند، مارک پالوس، متخصص علوم انسانی یکی از اعضای این گروه است. پالوس در رابطه با تأثیر مفید بازی‌های ویدئویی در ایجاد ارتباط در جامعه سخن به میان آورده است و بازی کامپیوتری در محدوده نرمال را برای روابط فردی بسیار مفید و لازم دانسته است.

عملکرد و رفتار

پالوس و همکارانش مجموعه ای از ۱۱۶ محقق کاوشگر را برای بررسی داده های تحقیقات، تشکیل داده اند.۲۲ مورد خاص در رابطه با تغییرات ساختاری مغز در حین بازی‌های ویدئویی مشاهده شده است.

شواهد نشان داده است که بازی‌های ویدئویی ساختار مغز ما را تغییر می هد و برخی مناطق خاموش مغز را درگیر می کند که همین درگیری باعث افزایش عملکرد مغز می شود.

براساس مطالعات تکمیلی، مغز گیمر ها دارای منطق ریاضی متفاوتی نسبت به افراد عادی است و در حل مشکلات بهتر و راحت تر به راه حل درست راه پیدا می کنند.

با ذکر تمام این نکات خوب، گروه تحقیقاتی پالوس به عوارض مخرب بازی‌های ویدئویی نیز اشاره کرده اند. بدون شک زیاده روی در بازی‌های ویدئویی باعث بروز اختلالات روانی در افراد می شود که در بسیاری از موارد این اختلالات بسیار حاد شناخته شده و اکثرا در سنین کم رخ می دهد.

هم چنین این نکته مشخص شده است که اعتیاد به بازی‌های ویدئویی در مدت زمان بسیار کمی اتفاق می افتد و تنها یک الی دو ماه کافی است که یک نوجوان مستعد به بازی‌های ویدئویی اعتیاد پیدا کند. بدون شک زیاده روی در بازی ویدئویی بر روی سلامتی چشم و ستون فقرات نیز تأثیر می گذارد.

کلیک

یادداشت سردبیر:

با تشکر فراوان از آقای کیوان جهانگرد از اعضای فعال سایت که این مطلب را برای ما ارسال کرده اند.

t بازی‌های ویدئویی باعث افزایش کارکرد مغز می شود
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
Josephoartigasia موشی که به بزرگی یک بوفالو بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *