بازی اسم،فامیل بازی سرگرم کننده برای همه

t بازی اسم،فامیل بازی سرگرم کننده برای همه
t بازی اسم،فامیل بازی سرگرم کننده برای همه

علی مشغول بازی بازی اسم،فامیل بود. آن چنان دستانش را دور کاغذ چمبره کرده بود که انگار گنج هفت پادشاه را می خواهد از دزدان دریایی پنهان کند. رضادو زانو را در سینه جمع کرده بود و با دقت خودکار را روی کاغذ می چرخاند . اکبر در گوشه ای کمی سرش را بالا می آورد چشمانش را ریز می کرد و مدتی به سقف زُل می زد بعد سریع روی کاغذ چیزی را یاد داشت می کرد .

حسابی همه در حس و حال خودشان غرق شده بودند و تند تند ستون ها را روی کاغذ پُر می کردند که همه قهرمان های المپیک پیششان پوچ بودند . حالا دیگر نوبت من بود که رشته افکارشان را پاره کنم به خاطر همین فاتحانه کاغذم را بلند کردم و گفتم : آقایون ایست …

بازی اسم،فامیل

 شرح بازی اسم،فامیل

این بازی علاوه بر سرگرمی، باعث افزایش دقت، سرعت عمل، تمرکز فکر، افزایش دامنه لغات و بالا بردن اطلاعات عمومی شما نوجوان های عزیز می شود. تعداد بازیکنان در این بازی نامحدود است و می تواند از  ۲ نفر به بالا باشد. این بازی نه نیاز به ابزار ونه نیاز به فضای خاصی دارد و بسیار ساده  اجرا می شود؛ تنها کافیست بازیکن ها کاغذ و قلم داشته باشند و گوشه دنجی برای بازی بیابند .

 قبل از شروع بازی اسم،فامیل همه بازیکنان ، جدولی راروی کاغذ رسم می کنند. اسامی که درجدول ذکر می شود سلیقه ای و اختیاری است و شامل هر عنوانی میتواند باشدو ممکن است تا ۱۲ مورد متغیر باشد؛ به طور مثال: نام، نام خانوادگی، نام رنگ، نام شهر، نام کشور، نام خودرو و نام حیوان ، اشیاو… تشکیل می شود.پس از ترسیم جدول مورد نظر، همه به حالت آماده باش منتظر می نشینند و منتظر اعلام اولین حرف الفبا از طرف یکی از بازیکن ها می شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
3 فیلم ایرانی که در بین مردم بحرین محبوبیت دارند

انتخاب اولین نفر هم می تواند با شیر و خط کردن یا ده ،بیست، سی ،چهل باشد .  و پس از آن در دورهای بعد افراد به ترتیب هر کدام یک بار می توانند یکی از حروف الفبا را بگویند تا دور بازی ادامه پیدا کند. شروع بازی زمانی است که اولین بازیکن حرف حروف الفبا را می گوید پس از آن بازیکنان باید با توجه به حرف گفته شده کلماتی که ابتدایش با آن حرف شروع می شود، در ذیل نام های خواسته شده بنویسند.

در طی بازی اسم،فامیل کسی که بتواند قبل  ازبقیه اسم ها و نام های جدول را کامل کند و کلمه « ایست » را بگویدبرنده است و بلافاصله همه باید قلم هار ا زمین بگذارند و از نوشتن دست بردارند.سپس کلمات یکی یکی خوانده می شود و هر کلمه که مناسب و به جا نوشته شده باشد امتیاز 10 را می گیرد و اگر کلمه های نوشته شده با دیگر بازیکنان مشترک باشد ۵ امتیاز خواهد داشت.

سپس امتیازها جمع بندی شده در ستون آخر نوشته می شود. هنگامی که تعداد دور های بازی که از قبل تعیین شده به پایان رسید کلیه امتیازات جمع زده می شود وبالاترین امتیاز برنده مسابقه خواهد بود . به خاطر داشته باشید در این بازی سرعت عمل و دقت  در نوشتن کلمات مهم ترین عامل برنده شدن است .

بازی اسم فامیل

t بازی اسم،فامیل بازی سرگرم کننده برای همه
امتیاز به این نوشته

‫4 نظر ارسال شده در “بازی اسم،فامیل بازی سرگرم کننده برای همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *