بازی قایم باشک

t بازی قایم باشک

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

هفت … هشت …. نه … اومدما … قایم شدین؟ … از پشت دیوار دزدکی نگاه کرده رضا نفس زنان هنوز دنبال سوراخی برای پنهان شدن می گشت . با احتیاط به اطراف نگاهی کردم خبری از بقیه بچه ها نبود . معلوم نبود کجا خودشان را پنهان کرده اند . از پشت تخته سنگ انتهای کوچه نوک پای علی را دیدم . موقعیت بسیار مناسبی بود برای به دام انداختن این بچه ی کله شق و مغرور. پا ورچین پا ورچین به طرفش رفتم . چند قدم دیگر مانده بود که به او برسم . که … لغزید ن روی سنگ ریزه های کوچه همان و نقش زمین شدن من همان … علی که متوجه من شد مثل تیری که از چله کمان رها شده باشد سعی کر د از کنارم فرار کند ؛ اما با چابکی خیز برداشتم و  پاچه شلوارش را محکم چسبیدم و فریاد زدم !  سُک سُک …

vonneyn-kangan-salas-ورزش 

شرح بازی : محوطه بازی  مکانی مانند کوچه ، باغ ، حیاط مدرسه  و یا حتی اتاق های ساختمان ، ترجیحا مکان هایی را برای بازی انتخاب کنید که دارای کمین گاه و درخت وورزش کنج و غیره …. جهت قایم شدن ، باشد .

شروع کننده بازی در محلی که توسط همه ی بازیکنان مشخص می شود ، روی دیوار یا روی تنه درخت پشت به بچه ها ایستاده و چشمانش را می بندد و با کف دست چشمان خود را می گیرد تا جایی را نبیند و بنابر قرار داد مثلاً از 1 تا 20 می شمارد تا سایر بازیکنان در این فرصت خود را مخفی کنند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عزاداری در ماه محرم و صفر در استان بوشهر (۲)

سپس می گوید : قایم شدین ؟ بیام یا نه ؟ چنانچه جوابی نشنید به این مفهوم است که همه قایم شده اند و شروع به جستجو می کند و هر کدام را که پیدا کند باید دست به همان بازیکن بزند تا او را بسوزاند و اگر نتواند کسی را بسوزاند آن شخص جایش را با شروع کننده بازی عوض می کند و باز بازی از اول شروع می شود . لازم به ذکر است موقعی که بازیکن به جستجوی سایرین مشغول است ، بازیکن دیگر سریعاً خود را به محلی که روی دیوار علامت زده اند می رسانند و با کف دست خود محل مورد نظر را لمس می کنند و با گفتن کلمه « رسیدم » برنده شدن خود را اعلام می کند .

قدیمی ترین نام این بازی شرماسک است که قدمت هفتصد ساله دارد . در بعضی مناطق این بازی توسط بزرگسالان نیز اجرا می شود .

ورزش

 

 

t بازی قایم باشک
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *