باغ عمودی بر دیوار ساختمان

t باغ عمودی بر دیوار ساختمان
t باغ عمودی بر دیوار ساختمان

گل کاری نمای ساختمان راهی است برای تغییر روحیه افراد. در واقع وقتی که نمای ساختمانی با گل های زیبا پوشیده می شود نه تنها برای عابرانی که این نما را می بینند بلکه برای روحیه خود ساکنان ساختمان نیز مفید است. فکرش را بکنید شما در ساختمانی زندگی می کنید که دیوارهای بیرونی اش با گل ها پوشیده شده اند. این موضوع حس خوبی به شما نمی دهد؟ فکر می کنید که در بهشت زندگی می کنید!

گل کاری نمای ساختمان اغلب از راه قرار دادن گلدان در تراس های هر واحد انجام می شود. گاهی برخی از ساختمان ها با فراهم کردن زیرساخت مناسب بر بام خود نیز گل کاری انجام می دهند. گاهی نیز طبیعت خودش دست به کار می شود. در این موقعیت شما ساختمانی را می بینید که پیچکی رونده دیوارها را گرفته و بالا آمده و همه جا را سبز کرده است.

گل کاری نمای ساختمان

گل کاری نمای ساختمان در پاریس

گاهی هم مردم خودشان دست به کار می شوند و کاری مشابه با طبیعت انجام می دهند. درست مثل کاری که هنرمندان در شهر پاریس انجام داده اند. در اینجا عده ای از هنرمندان برای زیباسازی آپارتمان های خاکستری‌رنگ و دل‌گرفته شهر، دست به ابتکاری جالب زده اند.

آن ها باغی را به شکل عمودی روی دیوارها طراحی کرده اند و ده ها گونه گیاهان سبز را در آن کاشته اند. این باغ های عمودی طی ۷ هفته به رشد کافی می رسند و نمای ساختمان را به بهترین شکل ممکن زیبا می کنند.

حالا پاریس با این گل کاری نمای ساختمان هایش شاداب تر از قبل به نظر می رسد.

تاثیر گل ها در روحیه انسان

تماشای گل ها باعث شادابی روحیه افراد می شود و بنابراین گل کاری نمای ساختمان یکی از راه های ایجاد شادابی برای شهرنشینان است. طی یکی از پژوهش هایی که در این زمینه انجام شد افراد شرکت کننده در آزمایش به محض دریافت گل لبخند زدند، لبخندی ناخودآگاه که نشان از واقعی بودن آن داشت. این افراد گفته بودند که تماشای گل ها می تواند نگاه آنها را به زندگی تغییر دهد و احساس کنند زندگی زیباست.

گل کاری نمای ساختمان

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عجیب ترین میوه های دنیا

t باغ عمودی بر دیوار ساختمان
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “باغ عمودی بر دیوار ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *