بهترین رنگ موهای موجود در طبیعت و بدون مواد شیمیایی

t بهترین رنگ موهای موجود در طبیعت و بدون مواد شیمیایی

رنگ مو

قهوه

اگر دنبال رنگ های تیره تر هستید و یا می خواهید موهای سفید خود را بپوشانید، قهوه بهترین گزینه است. خیلی ساده قهوه ای غلیظ دم کنید، اسپرسو بهترین نتیجه را دارد. اجازه دهید قهوه خنک شود سپس یک فنجان از قهوه را با چند فنجان از نرم کننده ای که مخصوص ماندن برای مدت طولانی روی مو باشد، ترکیب کنید. دو قاشق غذاخوری قهوه را نیز به این ترکیب اضافه نمایید.

این ترکیب را به مو بزنید و حدود یک ساعت صبر کنید. اگر مو را با سرکه سیب شست و شو دهید رنگ، دوام بیشتری خواهد داشت. شاید برای گرفتن نتیجه مطلوب نیاز به تکرار پروسه داشته باشید.

چای

مثل قهوه، چای سیاه نیز به پوشاندن سفیدی مو با رنگی تیره کمک می کند. اگر موهای روشنی دارید، می توانید از دیگر انواع چای استفاده کنید. برای مثال بابونه برای موهای طلایی و روی بوس برای موهای مایل به قرمز مناسب است.

این نکته را به خاطر داشته باشید این راهکار بهترین کارایی را بر روی رنگ اصلی مو خواهد داشت. مثلا نمی توانید موهای طلایی شده را به خرمایی تغییر دهید اما به طور کلی چای سیاه می تواند موها را تیره تر کند و بابونه موها را روشن تر می نماید.

هرچه چای بیشتر روی موها باقی بماند، رنگ آن قابل تشخیص تر می شود. همچنین می توانید برای نتیجه بخشی بهتر چندین بار پروسه را تکرار کنید.

نکته کلیدی این است که چای شما باید بسیار غلیظ باشد. از ۳ تا ۵ چای تی بگ و یا به همان میزان از برگ چای، برای دو فنجان آب استفاده کنید. می توانید چای خنک شده را به تنهایی به موها بزنید و یا با یک نرم کننده (مثل دستور قهوه) آن را ترکیب نمایید. اگر می خواهید موهای سفید به طور کامل پوشانده شوند، کمی مریم گلی تازه و خشک شده به آن اضافه نمایید.

اجازه دهید چای حداقل یک ساعت روی موها باقی بماند. اگر رنگ بیشتری می خواهید، مدت زمان بیشتری به ترکیب اجازه فعالیت دهید. برخی حتی یک کلاه بر سر گذاشته و تمام طول شب چای را روی موها رها می کنند. فقط چند وقت یکبار موها را چک کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

گیاهان دارویی

با توجه به رنگ مورد نظرتان، می توانید از گیاهان مختلفی استفاده کنید. در این قسمت به چند مورد از بهترین گیاهان به تناسب رنگ موی اصلی اشاره می کنیم:

موهای قرمز: گل همیشه بهار و گل رز هیپ را برای عمق بخشیدن به سایه های قرمز و یا ایجاد هایلایت های قرمز امتحان کنید. اگر چندین بار از این گیاهان استفاده نمایید، اثرگذاری و رنگ بیشتری خواهید داشت. گل ها را در آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید، سپس جوشانده را از صافی رد کنید، اجازه دهید خنک شود و روی موها اسپری نمایید. این محلول باید روی موهای شما خشک شود و بهتر است زیر نور آفتاب این اتفاق بیافتد.

موهای تیره: رزماری، گزنه و مریم گلی همه از بهترین گیاهان برای موهای تیره هستند. هر سه گیاه را به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید، از صافی رد کنید و بعد از خنک شدن روی موها اسپری نمایید و موها را شانه کنید باید حداقل یک ساعت ترکیب روی موها بماند. می توانید این روش را هر روز تکرار کنید اما برای دیدن نتیجه باید صبور باشید.

موهای روشن یا طلایی: همان طور که قبلا هم گفتیم، بابونه برای این رنگ مو مناسب است اما گل همیشه بهار و گلبرگ های آفتابگردان هم مناسب هستند. برای پوشاندن سفیدی مو، ریشه ریواس را در دو فنجان آب بجوشانید، بعد از خنک شدن و رد کردن از صافی روی موها بریزید.

آب چغندر و هویج

این دو، ته رنگ قرمز طبیعی به موهای شما می بخشند. با توجه به سایه ای که روی موهای خود می خواهید می توانید هر یک را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید و یا با یکدیگر ترکیب نمایید. برای قرمزی بیشتر، (بلوند توت فرنگی، قرمز تیره و قهوه ای مایل به قرمز) آب چغندر بیشتری نیاز دارید، هویج رنگ قرمز مایل به نارنجی تولید می کند.

تنها کافی است یک فنجان از آب میوه را به موها بزنید. می توانید به آن کمی روغن نارگیل، برای نرم کردن موها اضافه نمایید. وقتی آبمیوه را به موهای خود زدید، آن را بپیچید و حداقل یک ساعت صبر کنید. سپس موها را بشویید و روی آن سرکه سیب اسپری نمایید. اگر رنگ به اندازه کافی عمیق نیست، پروسه را روز بعد هم تکرار کنید.

حنا

یکی از محبوب ترین رنگ موهای طبیعی برگ های پودر شده حنا است. این گیاه رنگدانه های طبیعی و موثری دارد و برای هزاران سال مردم برای رنگ ناخن ها مو و پوست از آن استفاده می کرده اند.

حنا به خودی خود رنگی قرمز و متمایل به نارنجی ایجاد می کند. پس اگر در بازار حنایی با رنگ های دیگر دیدید، حتما با مواد دیگری ترکیب شده است. افرادی با موهای قهوه ای قرمز و تیره بهترین گزینه برای استفاده از حنا هستند. در استفاده از حنا محتاط باشید زیرا ممکن است بیش از تصور شما مو را به رنگ نارنجی در آورد. برای متعادل کردن حنا از بابونه استفاده کنید.

یک فنجان پودر حنا را با دو فنجان آب لیمو ترکیب کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را نیز برای آزاد سازی رنگ به آن اضافه نمایید. اجازه دهید ۴ تا ۶ ساعت بماند، سپس ترکیب را به مو بزنید و شانه کنید. (آماده یک بهم ریختگی بزرگ باشید!) دور مو و سر خود پلاستیک بپیچید و برای شستن ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید.

آب لیمو

اگر دنبال هایلایت هستید، آب لیموی تازه گرفته شده را روی موها اسپری کنید و شانه بزنید. آب لیمو باید چند ساعت روی مو باقی بماند. اگر در آفتاب بشینید، هایلایت ها بیشتر خواهد شد. اگر موهای روشنی دارید، در ترکیب با بابونه هایلایت ها را افزایش دهید.

البته آب لیمو بعد از چندین بار استفاده نتیجه می دهد.

پوست گردو

اگر رنگ قهوه ای تیره می خواهید، این مورد را امتحان کنید. پوست گردو را خرد کنید و برای مدت نیم ساعت بجوشانید. مایع که خنک شد آن را صاف کنید و به موها بزنید. اگر می خواهید سفیدی مو را بپوشانید، از یک تکه پنبه برای آغشته کردن تنها موهای سفید به پوست گردو استفاده نمایید. فقط مراقب باشید چون این رنگ مو می تواند لکه های عمیقی دور و اطرافتان ایجاد نماید.

برای شدت بخشیدن به رنگ، جوشاندن را ادامه دهید تا آب به یک چهارم میزان اولیه خود برسد. مایع را در فریزر خنک کنید و به موهای خود بزنید.

می توانید به جای پوست خرد شده، از پودر آن هم استفاده کنید. محلول باید حداقل یک ساعت روی موها باقی بماند و سپس آن را بشویید. از شست و شو با آب داغ بپرهیزید زیرا رنگ از بین خواهد رفت.

ماه شو

t بهترین رنگ موهای موجود در طبیعت و بدون مواد شیمیایی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پلاستیک عامل آلودگی دریاها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *