در جشن هالوین بچه ها هم در امان نیستند

در جشن هالوین بچه ها هم در امان نیستند
t در جشن هالوین بچه ها هم در امان نیستند

جشن های عمومی در کشورهای غربی گاهی با لباس های عجیب و غریب و ترسناک همراه است. جشن هایی مانند جشن هالوین که ناخواسته پایش حتی به کشورهای دیگر مثل کشورهای شرقی هم رسیده است جشنی باستانی در غرب است که  در اساس فرهنگی خرافی سعی می کنند با گذاشتن غذا و شیرینی در جلو خانه ارواح را از داخل شدن به خانه منصرف کنند.

جشن هالوین به سنت های قبل از مسیحیت برمی گردد ودر عصر روز 31 اکتبر برگزار می گردد. نشانه هایی از جشن خرمن وبرداشت محصول در قوم های گذشته هنوز در این جشن دیده می شود که مهمترین آن ها استفاده از نماد معروف هالوین یعنی کدو تنبل است که آن را به شکل های مختلف وبه ویژه شبیه یک چراغ ترسناک تزئین می کنند ودر ورودی خانه ها می آویزند.

این جشن در اصل جشنی مذهبی در بین مسیحیان بوده است وبه احترام قدیسین برپا می شده است . اما امروزه بیشتر جشنی فانتزی است و مردم برای سرگرمی به آن می پردازند.

رسم قاشق زنی

جالب است بدانید که بعضی رسوم این جشن به رسوم ایرانی ما اشتراکاتی دارد واین نشانه از قدیمی بودن این جشن ها در جهان دارد از جمله این که بچه ها در روز جشن هالوین به در خانه ها می روند وبه سنتی قدیمی می گویند چیزی بده وگرنه آزار می بینی و صاحب خانه ها نیز مقداری شکلات و شیرینی به آن ها می دهند.

این رسم در قدیم به این شکل بوده که فقرا به در خانه های ثروتمندان می رفته اند وتقاضای کمک می کرده اند واگر آن ها امتناع می کردند دعا می کردند که ارواح شریر وجادوگران به آن خانه بیایند. اما در ایران رسم قاشق زنی که روزهای عید نوروز برگزار می شد هرچند شباهتی با این رسم در هالوین دارد اما معمولا با شادی و آواز خوانی و طلب و خیر وبرکت برای صاحب خانه انجام می گرفت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گام به گام تا دنیای ریتم و موسیقی

بچه های هالوین

عده ای برای جشن هالوین خود را شبیه ارواح خبیثه می کنند و دیگران را می ترسانند. در این میان کودکان بی گناه و معصوم نیز در امان نیستند و پدر و مادرها این بچه ها را با ظاهری ترسناک و عجیب برای خودنمایی به جشن می برند. نمونه هایی از این ظاهر عجیب و غریب را در این عکس ها می توانید ببنید.

در جشن هالوین بچه ها هم در امان نیستند

 

 

 

t در جشن هالوین بچه ها هم در امان نیستند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *