ترفندهای جالب آموزش عکاسی

ترفند عکاسی
t ترفندهای جالب آموزش عکاسی

ترفندهای عکاسی یکی از میانبرهایی است که می توانید از آن استفاده کنید و در نهایت به عکس هایی جذاب برسید. اگر به عکاسی علاقه دارید و این کار یکی از سرگرمی های شماست لازم است با این ترفندها آشنا شوید.

ترفندهای عکاسی ؛ فیلتر چندرنگ

فیلتر چند رنگ 

برای این کار کافی است مقداری پلاستیک شفاف بردارید، با ماژیک آبی و قرمز بخشی از آن را رنگ کنید و بعد این پلاستیک را روی لنز بکشید به نحوی که لبه های رنگی اطراف لنز قرار بگیرد. حالا عکاسی کنید.

t ترفندهای جالب آموزش عکاسی

ترفندهای عکاسی ؛ دوربینتان را ضد آب کنید

یک جعبه خالی سی دی بردارید و با یک پرگار ته آن را به اندازه دهانه لنزتان علامت بزنید و با وسیله ای نوک تیز این قسمت را ببرید. حالا کافی است این محفظه را روی لنز بگذارید و بقیه دوربین را هم با پلاستیک بپوشانید و با خیال راحت در باران عکاسی کنید.

ترفندهای عکاسی ؛ سایه‌بان

استفاده از سایه بان

اگر می بینید که شعاع های نور در عکس تان مزاحمت ایجاد می کنند کافی است با تکه‌ای مقوا برای لنزتان یک هود و یا سایه بان درست کنید.

t ترفندهای جالب آموزش عکاسی

ترفندهای عکاسی ؛ استفاده از کیسه حبوبات 

گاهی اوقات مجبورید بدون سه پایه و با استفاده از لنزهای تله عکاسی کنید. برای این کار باید دوربین را به محلی تکیه دهید. برای این که در این اوقات راحت تر کار کنید کافی است از پارچه های دورریختنی کیسه ای بدوزید و داخل آن را با دانه های حبوبات پر کنید. حالا تکیه گاه مناسبی در اختیار دارید.

t ترفندهای جالب آموزش عکاسی

ایجاد جلوه های رنگی 

اگر می خواهید روی عکستان جلوه های رنگی محوی ایجاد کنید کافی است با نوار چسب، نوارهایی را روی لنز بچسبانید و با ماژیک این نوارها را رنگ کنید. حالا جلوه ای رنگی و محو در بخش هایی از عکس دیده می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شکار پرندگان با دوربین | عکاسی از پرندگان

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t ترفندهای جالب آموزش عکاسی
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *