جنگل های دایره ای شکل 

جنگل های دایره ای شکل
t جنگل های دایره ای شکل 

طرح های دایره ای شکلی را که گاهی در مزارع کشاورزی دیده می شود بسیاری از اوقات به سفینه های فضایی که از کهکشان های دور آمده اند نسبت می دهند اما اگر بخواهیم از این گونه افسانه ها دور شویم و به واقعیت ها بپردازیم در جنگل های ژاپن نیز چنیز طرح های هندسی منظمی به چشم می خورد، اما طرح هندسی این جنگل ها مربوط به موجودات ماورا زمینی نیست بلکه دانشمندان ژاپنی از چند سال پیش تصمیم به پژوهشی بر زندگی درختان جنگل  و جنگل های دایره ای شکل کرده اند.

آن ها از سال 1973 طرحی پژوهشی را در نزدیکی شهر میازاکی آغاز کردند تا ببینند فاصله درختان جنگلی و تاثیر آن بر رشد درختان چقدر است. آن ها درختان را به شکل دایره ای کاشتند و به مرور فاصله کاشت هر درخت را نسبت به درخت دیگر بیش تر کردند تا به ده دایره کامل رسیدند.

نتیجه نشان داد درختانی که در حلقه ای داخلی نزدیک تر به هم کاشته شده بودند رشد کم تری داشتند زیرا تلاش بیش تری برای یه دست آوردن آب، مواد غذایی و نور خورشید داشته اند، اما درختان حلقه های بیرونی رشد بیش تری کرده اند زیر امکان استفاده از نور و آب بیش تری داشته اند و حتی ممکن است که بعضی درختان حلقه ای وسط نتوانند خود را زنده نگهدارند و از بین بروند. اختلاف ارتفاع درختان وسط نسبت به درختان حلقه های بیرونی گاهی به 5 متر نیز می رسد.

جنگل های دایره ای شکل 

جنگل های دایره ای.سایت نوجوان ها (2)

جنگل های دایره ای.سایت نوجوان ها (4)

جنگل های دایره ای.سایت نوجوان ها (8)

جنگل های دایره ای شکل 

جنگل های دایره ای شکل 

 

جنگل های دایره ای.سایت نوجوان ها (7)

 

t جنگل های دایره ای شکل 
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پیرترین انسان زنده دنیا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *