حرکات دوست داشتنی یوگا برای نوجوانان

حرکات دوست داشتنی یوگا برای نوجوانان
t حرکات دوست داشتنی یوگا برای نوجوانان

با بزرگتر شدن کودکان، توانایی ها و نیازهای عاطفی و جسمی آنها تغییر می کند. یوگا برای نوجوانان  می تواند به طرق مختلف مفید باشد تا از نظر ذهنی، عاطفی و جسمی به آنها کمک کند.

سلامت جسمانی

فشار زیادی روی نوجوانان وجود دارد که ظاهری خاص داشته باشند. یوگا به نوجوانان کمک می کند تا آمادگی جسمانی خود را بدون تمرکز بر ظاهر خود بهبود بخشند. علاوه بر این، یوگا مزایای باورنکردنی را برای نوجوانان در حین رشد ارائه می دهد، از جمله بهبود وضعیت بدنی و سلامت ستون فقرات، انعطاف پذیری، تعادل، قدرت و هماهنگی.

مدیریت استرس

نوجوانان نگرانی های زیادی دارند، از کنار آمدن با امتحانات و پذیرش در دانشگاه گرفته تا شرکت در برنامه های فوق برنامه و تکالیف، به علاوه مرور موقعیت های اجتماعی. یوگا می تواند به نوجوانان کمک کند تا زمانی را برای خود اختصاص دهند و در عین حال مکانیسم های مقابله ای قدرتمندی را برای مقابله با استرس و اضطراب ایجاد کنند.

تمرکز بهتر – مغز نوجوانان طوری طراحی نشده اند که هر روز هشت ساعت در کلاس بنشینند. ورزش‌ها، فعالیت‌ها، دوستان و رسانه‌های اجتماعی را اضافه کنید و به راحتی متوجه می‌شوید که چرا تمرکز کردن برای نوجوانان دشوار است. یوگا می تواند به نوجوانان کمک کند تمرکز خود را بیشتر کنند، دامنه توجه خود را بهبود بخشند و بتوانند در طول روز بهتر تمرکز کنند.

اعتماد به نفس – بلوغ و فشار همسالان می تواند تأثیر خود را بر اعتماد به نفس نوجوانان بگذارد، به همین دلیل است که بسیاری از نوجوانان با تصور مثبت از خود دست و پنجه نرم می کنند. یوگا می تواند به نوجوانان تمرین منظمی از عشق به خود بدهد تا به ایجاد اعتماد به نفس ،تصویری مثبت از خودداشته باشند . تمرینات یوگا که بر باز کردن چاکرای سوم یا شبکه خورشیدی تمرکز دارند، به ویژه برای ایجاد اعتماد به نفس، عزت نفس، جاه طلبی و تعیین مرزهای شخصی مفید هستند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جذاب ترین ایده ها برای ساخت کاردستی با کاغذ سفید آسان

یوگا برای نوجوانان به همان اندازه  بزرگسالان مفید است. طبق گفته آکادمی اطفال آمریکا ، یوگا یک روش درمانی ایمن و بالقوه موثر است که می تواند به کودکان و نوجوانان کمک کند تا با شرایط جسمی و روانی کنار بیایند و به بهبود سلامت عاطفی و رفتاری کمک کند.

یوگا چیست؟

در نگاه اول شاید به نظر برسد یوگا ورزشی مدرن است . اما یوگا در واقع بیش از 3000 سال پیش در هند شروع شد. کلمه یوگا کلمه ای سانسکریت (زبان باستانی هند) است. یوگا به معنای    متحد کردن ذهن، بدن و روح است.یوگا شامل تمرینات بدنی است، اما  آموزش ذهن، بدن و نفس – و همچنین ارتباط با معنویت – از اهداف اصلی سبک زندگی یوگا است.

هشدارهای  یوگا برای نوجوانان

  1. تکه تکه انجام بده  اگر نمی توانید زمانی را برای انجام یک جلسه کامل یوگا پیدا کنید، سعی کنید آن را به صورت تکه تکه انجام دهید. 15 دقیقه بعد از بیدار شدن و 15 دقیقه قبل از خواب.
  2. زمانی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. برخی از افراد قبل از اینکه فعالیت های روز آنها را خسته کند، موفقیت بیشتری در هنگام ورزش کردن در صبح دارند. برخی دیگر متوجه می شوند که تمرین بعد از مدرسه بهترین راه برای رفع خستگی است. تمرین را در ساعات مختلف روز تجربه کنید و زمانی را پیدا کنید که با برنامه و سطح انرژی شما مطابقت دارد.
  3. یک دوست تمرینی پیدا کنید انجام روتین های یوگا با یک دوست راهی عالی برای حفظ انگیزه است. اگر قرار ملاقاتی با یک دوست داشته باشید، کمتر تمرین خود را از دست خواهید داد. شما و رفیقتان می توانید به حفظ همدیگر در مسیر کمک کنید.
  4. سازگاری کلیدی است. اگر فواید یوگا را می خواهید، باید آن را به طور مداوم انجام دهید. یک بار در ماه تمرین یوگا ممکن است مقداری از استرس را کاهش دهد، اما برای مزایایی مانند افزایش انعطاف‌پذیری و استقامت، باید چند بار در هفته یوگا را تمرین کنید.
  5. اهداف تعیین کنید. شاید بخواهید یوگای قدرتمند را در برنامه خود بگنجانید تا تمرین قدرتی بهتری داشته باشید. شاید هفته ای یکبار به کلاس یوگا می روید و هدفتان این باشد که خودتان در خانه تمرین کنید. هر چیزی را که به عنوان هدف خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که وقتی به آن رسیدید به خودتان پاداش می دهید!
  6. یوگا را تحت راهنمایی یک معلم واجد شرایط بیاموزید و تمرین کنید، زیرا آنها یک بررسی سیستماتیک از وضعیت بدن شما انجام می دهند.
  7. لباس هایی بپوشید که بتوانید به راحتی در آن جابجا شوید و همیشه از یک تشک با پشتیبانی و چسبندگی خوب استفاده کنید.
  8. بلافاصله بعد از غذا یوگا انجام ندهید. بین وعده های غذایی و تمرین یوگا دو تا سه ساعت فاصله داشته باشید .
  9. اگر قبلاً هر گونه آسیب، مشکلات پزشکی، بیماری یا سایر مشکلات سلامتی دارید، در ابتدای کلاس با معلم مشورت کنید.
  10.  هرگز بدن خود را تا حدی که درد را تجربه کنید فشار ندهید. با گذشت زمان، انعطاف پذیری به طور کلی بهبود می یابد، و شما می توانید آساناها را با سهولت بیشتری تمرین کنید.
  11. اگر تازه وارد یوگا هستید، از وضعیت‌های شدید مانند ایستادن روی سر، ایستادن روی شانه، وضعیت نیلوفر آبی و تنفس اجباری خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آسیب شود. با آساناهای یوگا و تکنیک های تنفسی ساده و آسان شروع کنید.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
« جشن هالووین» در ایران چرا و چگونه ؟

 

 

یوگا برای نوجوانان

فیلم های آموزشی زیر هم می تواند کمک خوبی برای فرا گرفتن تمرین های یوگا باشد.

 

 

t حرکات دوست داشتنی یوگا برای نوجوانان
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *