داستان زندگی نویسنده محبوب رمان‌های تاریخی در دو ماهنامه عروسک سخنگو

t داستان زندگی نویسنده محبوب رمان‌های تاریخی در دو ماهنامه عروسک سخنگو

شماره ۳۰۴ دو ماهنامه عروسک سخنگو با پرونده‌ای ویژه از زندگی و فعالیت‌های روتا سپتیس، نویسنده شناخته‌شده رمان‌های تاریخی منتشر شد.

روتا سپتیس، نویسنده امریکایی مشهوری است که کتاب‌های او در بیش از پنجاه کشور به سی‌وشش زبان مختلف ترجمه شده است. دو کتاب از میان آثار او در فهرست رمان‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند و نامزد جایزه «کارنگی» بوده‌اند.

عناوین و مطالب این شماره دوماهنامه عروسک سخنگو:

عروسک سخن گو (1)در بخش «کلمک» این شماره عروسک سخنگو، سخنرانی روتا سپتیس در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان ۲۰۱۶ در برلین با عنوان «جایگاه داستان در بحران پناهندگی» آورده شده است.

در بخش «پرونده یک نویسنده» دوماهنامه عروسک سخنگو به داستان زندگی این نویسنده امریکایی از زبان خودش پرداخته شده است. هم چنین خوانندگان می‌توانند در بخش «داستان» شماره ۳۰۴ عروسک سخنگو، فصل‌هایی از رمان «از میان خاکستری‌ها» اثری از روتا سپتیس را بخوانند تا با قلم این نویسنده بیش تر آشنا شوند.

در بخش‌های «گفت‌وگو» تازه‌ترین شماره دوماهنامه عروسک سخنگو نیز گفت‌وگوهایی با روتا سپتیس با عنوان‌های «راوی رنج‌های فراموش‌شده» و «شاید شما آن کسی که فکر می‌کنید نباشید» منتشر شده است.

در سایر بخش‌های دوماهنامه عروسک سخنگو خوانندگان داستانی از اوژن یونسکو با عنوان «صندلی همان پنجره است» و خاطره‌ای از جواد ماهر، معاون پرورشی یک مدرسه روستایی را از سال‌های آموزگاری‌اش می‌خوانند؛ با کتاب‌های «غازی که نمی‌خواست غاز باشد»، «آنتوان و شازده کوچولو»، «اله خوابش نمی‌برد»، «ترانه‌های کودکانه»، «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟»، «نیل گایمن»، «کارنامه‌ات را قایم کن»، «گنجشک من بدو بدو» و «مرغ سرخ پاکوتاه» آشنا می‌شوند و خاطرات مریم گریوانی، کتابدار و کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از روستای گریوان را با عنوان «از عیددیدنی‌های بامزه تا کتاب‌هایی که سیب‌زمینی نیستند» می‌خوانند.

شماره ۳۰۴ دوماهنامه عروسک سخنگو، نخستین و یگانه نشریه مستقل ادبیات مدرن کودکان ایران، با رویکردی هنری، ادبی و فرهنگی و با سردبیری، صاحب امتیازی و مدیر مسئولی زری نعیمی، مرداد و شهریورماه ۱۳۹۶ در ۱۸۶ صفحه با قیمت ۷هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شد.

lisna.ir

t داستان زندگی نویسنده محبوب رمان‌های تاریخی در دو ماهنامه عروسک سخنگو
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اس ام اس تبریک روز نوجوان و دانش آموز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *