دره ستاره ها!

t دره ستاره ها!

اطراف قشم دره فرسایشی زیبایی وجود داره که به دلیل شکل ظاهری عجیب و غریبش به دره ستاره ها معروف شده است. بومیان این منطقه عقیده دارن به دلیل سقوط یک ستاره از آسمان این دره با این اشکال و ظواهر عجیب به وجود آمده است و چون ستاره بر اثر ضربه سهمگین، با زمین برخورد کرده است، خاک از زمین بالا آمده و به هر شکلی که بوده است خشک شده است و به این شکل ها مزین شده است. ولی درواقع به دلیل تندبادها و باران های موسمی این دره ایجاد شده است. این دره که بومیان به آن ستاره افتاره یا استاره می گویند از زیباترین و شگفت انگیزترین جلوه های فرسایش در جزیره پهناور قشم است که باعث شده گردشگران زیادی از همه مناطق به این منطقه سفر کنند و این زیبایی ها را از نزدیک ببینند.
ویژگی ها و دیدنی های دره ستاره ها باعث شده تا این دره به عنوان بخشی از ژئو پارک جزیره قشم، جزء آثار طبیعی در سازمان یونسکو به ثبت برسد.
ژئو پارک جزیره قشم با آثار طبیعی و تاریخی فوق العاده زیبا، تنها ژئو پارک خاورمیانه است.

ستاره 2

دره ستاره ها

بومی ها شب های این دره را زمان عبور و مرور ارواح و اشباح می دانند. گردش هوا در دره و تولید صدا باعث شده برخی از ورود به دره در هنگام شب خودداری کنند. وجود همین داستان های خیال انگیز و شکل و شمایل صخره های این منطقه از جزیره قشم باعث شده که از دره ستاره ها یا دره ستارگان به عنوان یکی از عجایب هفت گانه قشم نام برده شود و گردشگران جزیره در بازدید خود از جاذبه های گردشگری جزیره، بازدید این منطقه را هم در برنامه های خودشان قرار بدهند. تقریبا تمام تندیس های موجود در این دره، خاکی و به نوعی یاد آور کلوت های کویر لوت می باشد. درست مانند کویر که شب ها می توان ستاره ها را در دست جا داد در این جا هم به هنگام شب ستاره ها نزدیک تر به نظر می رسند. زیبایی دره ستاره ها در شب های مهتابی، هنگامی که سکوت همه جا را فرا گرفته است و آسمان و ستاره ها در نزدیکی زمین احساس می شوند، چند برابر می شود.

www.radsoftwareteam.com

ستاره 4

ستاره 5

ستاره 3

ستاره 1

t دره ستاره ها!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عکس های دلخراشی که باید بارها آن ها را نگاه کرد (1)

‫1 نظر ارسال شده در “دره ستاره ها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *