ربات فعال یا نجات دهنده

t ربات فعال یا نجات دهنده

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

1

در سالهای اخیر رباتهای بسیاری برای کمک به انسان ها به وجود آمدند که برخی از آنها را می توان در زندگی بشر ضروری دانست. این روند تا امسال نیز ادامه داشته است. در ماههای پایانی سال 2013 دانشجویان دانشگاه DARPA ROBOTICS به سفارش ناسا شروع به جستجو و تحقیق در مورد ساخت رباتی کردند که بتوان از آن در نجات انسان ها در شرایط دشوار که برای نجات دهنده ها کار آسانی نیست، استفاده کنند. این ربات که robosimian  نام دارد، یکی از رباتهای غول پیکری است که در سالهای اخیر ساخته شده است .

RoboSimian2

در این پروژه عظیم  16 تیم دانشجویی از کشورهای متفاوت بر روی آن کار کردند و توانستند این ربات را بسازند. به گزارش ناسا این ربات شاید بتواند در سالهای آینذه جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که در حوادث متفاوت مسئول نجات مردم می باشند اما در برخی از موارد به دلیل مشکلاتی که برای خود افراد نجات دهنده به وجود می آید، این کار برای آنها میسر نمی شود و افراد از بین می روند، به همین دلیل این ربات می تواند جایگزین مناسبی برای آنها باشد.

RoboSimian1a

از مزایای خاصی که می توان برای این ربات در نظر گرفت این است که این ربات دارای انگشتانی است که به وسیله آنها می تواند  اجسام را به راحتی از زمین برداشته و هم چنین آنها را حمل کند و نیز این ربات می تواند از سطوح صاف به راحتی بالا رفته و درمواقعی در حالت برعکس کار خود را انجام دهد که این مزیت باعث می شود در حوادثی مانند آتش سوزی در ساختمانهای بزرگ که آتش نشان ها برای رفتن به آن مکان ها نیاز به ابزار زیادی دارند، این ربات نیاز به ابزار ندارد و خود به راحتی می تواند از ساختمان بالا رفته و افراد را نجات دهد .

از دیگر مزایایی که می توان برای این ربات در نظر گرفت اما هنوز به دلیل کامل نبودن موارد زیادی برای این ربات امتحان نشده است شنا و نجات افراد در حال غرق شدن می باشد که شاید این مورد نیز به زودی مورد بررسی قرار گرفته و امتحان شود .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
"تاکسی‌های پرنده" به چرخه حمل‌ و نقل ژاپن وارد می‌شوند

robosimian-3

 این ربات با همه ویژگیها و مزایایی که دارد، یک مشکل بسیار بزرگ نیز دارد و آن هم دست و پای بسیار بزرگ این ربات است که باعث می شود در هر مکانی جای نگیرد و حتما باید برای آن یک جای مخصوص در نظر گرفته شود .

 

t ربات فعال یا نجات دهنده
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *