روز نوشته‌ های کلانتر پفک (۵۳)

t روز نوشته‌ های کلانتر پفک (۵۳)
t روز نوشته‌ های کلانتر پفک (۵۳)

کلانتر پفک و راه حلی برای همیشه شاد بودن

داستان های کلانتر پفک

کلانتر پفک : همیشه باید در زندگی به دنبال موقعیت‌ هایی باشیم که شاد شویم. حتماً الآن بعضی‌هایتان می گویید: «کلانتر پفک، مثل این‌که توی این دنیا زندگی نمی‌کنی‌ها. این حرف‌ها را از کجا می‌آوری؟ مگر می‌شود شاد بود؟»

بله، می‌شود. می‌دانستم این واکنش را نشان می‌دهید. چون امروز غلطک هم همین واکنش را نشان داد.

گفت‌و‌گوی کلانتر پفک و غلطک

خب یک فلش‌بک بزنیم به چند ساعت قبل. داشتیم با غلطک پیاده‌روی می‌کردیم که او گفت: «می‌دانی کلانتر، هر چه نگاه می‌کنم مشکل و گرفتاری است. نمی‌توانم شاد باشم. یعنی واقعاً هیچ‌چیز شادی در دنیا وجود ندارد؟»

گفتم: «البته که وجود دارد. مشکل این‌جاست که دنبال یک شادی بزرگ و عجیب و غریب می‌گردی. در صورتی که هر روز زندگیت پر از شادی‌های کوچک است.»

غلطک پفی کرد و گفت: « کلانتر پفک من نمی‌توانم دنبال شادی‌های کوچک بگردم. به من راهی نشان بده که درجا بتواند مرا شاد کند.»

گفتم: «بسیار خب. خوشبختانه چنین راهی وجود دارد. کافی است به دیگران کمک کنی. وقتی آن‌ها خوشحال بشوند تو هم خوشحال می‌شوی.»

گفت: «یعنی می‌گویی راه بیفتم توی جوی‌ها و سطل‌ها و ببینم کی به کمک نیاز دارد؟»

گفتم: «نه. فقط کافی است به اعضای خانواده‌ات کمک کنی. حتما کار‌هایی در خانه هست که تو از پسشان بر‌می‌آیی.»

در این لحظه لبخندی محو روی صورت غلطک و چراغی زرد بالای کله‌اش روشن شد. نگاه من هم به افق خیره شد. فکر می‌کنم موسیقی پیروزمندانه‌ای هم در پس‌زمینه‌ی ماجرا شنیده می‌شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "مرا به خاطرت نگه دار" از گروه چارتار

پیشنهاد پفک را امتحان کنید

فکر نکنید که این راه حل را از خودم در‌آورده‌ام. یا شاید فکر کنید همین‌طوری یک چیزی گفتم. اصلاً هم این‌طور نیست. این راه حل نتیجه‌ی مدت‌ها آزمون و خطای من است. من راه‌های بسیاری را امتحان کردم. البته خیلی از آن‌های دیگر هم جواب دادند. اما این یکی با بقیه فرق دارد. درجا خوشحالتان می‌کند. و تازه این‌طوری باری هم از دوش کسی برداشته‌اید.

همان‌طور که گفتم قرار نیست کارهای عجیب و غریب بکنید. ببینید در خانه کدام کارها را می‌توانید انجام بدهید. سراغشان بروید و انجامشان بدهید. قول می‌دهم حالتان خیلی خوب می‌شود. می‌بینید؟ می‌شود هر روز در خانه کمک کرد. این یعنی می‌شود هر روز خوشحال شد و احساس مفید بودن کرد.

نتیجه‌ی ماجرای امروز…

کلانتر پفک معتقد است همیشه در زندگی باید شاد باشیم. البته منظورش این نیست که سرخوش باشیم و از دنیا بی‌خبر. می‌گوید بگردیم و موقعیت‌هایی را که حالمان را خوب می‌کنند پیدا کنیم. بعد از آن‌ها استفاده کنیم تا خوشحال شویم.

کلانتر پیشنهاد می‌کند در کارهای خانه به دیگران کمک کنید. او می‌گوید مدت‌های طولانی روی این راه حل کار کرده است تا به نتیجه رسیده. این راه حل همیشه و زود جواب می‌دهد. امتحانش که ضرر ندارد. چند روزی کمک خانواده‌تان باشید ببینید حال و احوالتان چه‌طوری می‌شود.

توضیح تصویر از زبان کلانتر پفک

مثلاً پیشبند ببندید و ظرف‌ها را بشویید. گهگدار هم در میان کار چشم‌هایتان را ببندید و به خوشحالی مادرتان فکر کنید. بعد چشم‌هایتان را باز کنید و کار را ادامه بدهید.

t روز نوشته‌ های کلانتر پفک (۵۳)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *