زباله هایی با بوی هنر!!!

t زباله هایی با بوی هنر!!!
وقتی واژه “زباله” را می‌شنوید یاد چه چیزهایی می‌افتید؟ فکر کردن و لمس کردن آن چیزها برایتان دلچسب است؟! فکر نمی‌کنیم جوابتان بله باشد. اما در گو‌شه‌‌هایی از دنیا، هستند کسانی که با آشغال‌هایی که شما رویتان را ازآنها برمی‌گردانید، آثار هنری جالبی خلق می‌کنند. هزاران کیلومتر دورتر از ما، هنرمندانی از زباله‌های کثیف، هنری بی‌نظیر را به تصویر می‌کشند، هنری که می‌ایستید و با دهانی باز به آن خیره می‌شوید و از تماشای آنها لذتی توام با شرمندگی را تجربه می‌کنید. با ما باشید تا نشانتان دهیم که چگونه می‌شود از زشتی‌ها، زیبایی را به تصویر کشید.
فرانسیسکو دپاخارو یک نقاش خیابانی اهل کشور اسپانیا است. او خالق آثار هنری مدرن و عجیب است. ابزار فرانسیسکو برای خلق هنرش اشیا قدیمی و کهنه، ظرف‌های یک بار مصرف غذا، یخچال‌ها و وسایل از کار افتاده، لوله‌ها، کیسه‌های زباله و محتویات درون آن هاست! 
دپاخارو با خلق آثار هنری از اشیایی که ما آن‌ها را روزانه به خیابان‌ها می‌اندازیم به جامعه‌ای که از وسایل با ارزش به دنبال کمال است انتقاد می‌کند. او می‌گوید: زیبایی آن بیرون هست، اما چیزهایی زشتی هم هستند که جزیی از محیط اطراف ما را تشکیل می‌دهند. تصور خیلی از ما این است که هنر محدود به بهترین چیزهاست، اما فکرش را می‌کردید روزی هنر از زباله به زیبایی برسد؟!
مردم در اروپا از آثار او خیلی استقبال می‌کنند، اما خب ابزار او زباله و پسماندها هستند! این به این معنی است که ساخته‌های او بیشتر از چند روز دوام ندارند و توسط مردم و زباله‌جمع‌کن‌ها از بین می‌روند.
زباله با بوی هنر (6)
زباله با بوی هنر (8)
زباله با بوی هنر (9)
حالا در جایی دیگر، مثل کشور پرتغال هنرمندی به نام آرتور بوردالو زندگی می‌کند که از زباله‌های خیابان و مواد بازیافتی آثار هنری جالبی خلق می‌کند. او به تولید زباله‌های بیشتر معترض است! به همین دلیل از زباله‌ها برای ساختن مجسمه‌هایی از حیوانات استفاده می‌کند! بوردالو می‌خواهد طبیعت را با مواد مخرب آن به تصویر بکشد. “ما” زباله تولید می‌کنیم، هر روزی که می‌گذرد بیشتر و بیشتر. کیسه‌های زباله ما پرتر و پرتر می‌شوند و بدون اهمیت به سرنوشت طبیعت و محیط زیست در شکنجه آن سهیم می‌شویم. 
آثار هنری بوردالو فریادهایی است که با دستانش ساخته می‌شوند. فریاد برای رهایی طبیعت از رنج زباله! او برای خلق آثارش، از ورق ایرانیت‌های پاره، لوله‌ها، آهن‌های قراضه، لاستیک و پلاستیک و هر تکه آشغالی که برای آدمی بی‌ارزش است استفاده می‌کند و در خلق آثار خود از آنها به طرز هنرمندانه‌ای بهره می‌برد. آثار او تقریبا به شکل سه بعدی هستند و دیده می‌شود گاهی عابرین می‌خواهد آنها را از نزدیک لمس کنند. 
زباله با بوی هنر (11)
زباله با بوی هنر (12)
زباله با بوی هنر (13)
خانه‌ای متفاوت با چمدان‌های قدیمی
شنیده‌اید که می‌گویند هر چه خار آید، روزی به‌کار آید؟! امروز نوبت به‌کار آمدن چمدان‌های کهنه و بلااستفاده شماست. استفاده از چمدان‌های قدیمی به عنوان یک شی تزئینی در منزل ایده جالبی است، چراکه جذابیت خاصی به خانه شما می‌دهد، ضمن اینکه هزینه زیادی هم برایتان ندارد. تازه یادآور سفرهایی که با آنها رفته‌اید هم خواهند بود! از آن جایی که این ایده هنوز تازه است، می‌توانید سری به سمساری‌ها و دسته‌دوم‌فروشی‌ها بزنید و با قیمت ارزان یک چمدان قدیمی بخرید تا خانه‌تان را با آن جذابت‌تر کنید.
خیلی از مردم فکر می‌کنند وسایل قدیمی جایشان کنار سطل زباله سر کوچه است. اما طراحان دکوراسیون منازل معتقدند اشیا قدیمی و نخ نما می‌توانند جلوه‌ی زیبا و نوستالژیکی به منزل بدهند. یکی از این اشیا، چمدان است. برای خیلی از ما، چمدان‌های قدیمی به یادگار مانده است و متاسفانه بهترین جایی که برای آنها در نظر گرفته‌ایم گوشه‌ای از انباری خانه و زیر خروارها خاک است. اگر کمی سلیقه به خرج دهید، می‌توانید با هزینه کم از این یادگاری‌های کهنه بهترین‌ها را بسازید. با ما همراه باشید تا نشانتان دهیم، چمدان‌های کهنه چه حرفایی برای گفتن دارند!
چمدان‌ها را با وسیله‌‌ی خیلی تیز ببرید، بالای چمدان را به دیوار وصل کنید و با قرار دادن تابلوهای عکس و یا نماد شهرهایی که رفته‌اید، خاطرات آنها را در منزل زنده نگه دارید.
زباله با بوی هنر (14)
یک چمدان ساده، کهنه و کوچک! کافیست برایش چهار پایه پیدا کنید و از آن یک میز قدیمی برای گلدان سبزتان درست کنید!
زباله با بوی هنر (15)
مبل راحتی منزلتان چی رنگی است؟! می‌توانید برایش یک میز درست کنید. حتی می‌توانید چمدانتان را به رنگ مبلتان در بیاورید. وقتی می‌خواهید چرم را رنگ بزنید، پیش از آغاز به کار با الکل آن را تمیز کنید و با یک سنباده نرم آن را سنباده بزنید تا کثیفی‌های موجود روی سطح چرم از بین بروند. هم‌چنین برای براق شدن چرم می‌توانید به آن واکس بزنید. در انتها از رنگ آکریلیک استفاده کرده و چند لایه رنگ رو آن بزنید.
زباله با بوی هنر (16)
زباله با بوی هنر (17)
اگر حیوان خانگی دارید، می‌توانید با یک چمدان برایش بهترین تخت دنیا را درست کنید. 
زباله با بوی هنر (1)
یک میز دراور از چمدان‌های کهنه چقدر می‌تواند به اتاقتان رنگ و لعاب دهد. هر باری که کشوی لباس‌یتان را باز می‌کنید از ساخته دستتان لذت خواهید برد!
زباله با بوی هنر (2)
فکرش را می‌کردید؟!
زباله با بوی هنر (3)
همین حالا بروید و برای کتاب‌هایتان با یک چمدان کتابخانه کوچک و جذابی بسازید!
زباله با بوی هنر (4)
مبل! بله. همان چمدان‌های کهنه و قدیمی می‌توانند با کمی هزینه و دقت به یک مبل دیدنی مبدل شوند!
زباله با بوی هنر (5)
منبع:  Rozanehonline.com

t زباله هایی با بوی هنر!!!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خلاقیت و هنرنمایی با ماکارونی !

‫1 نظر ارسال شده در “زباله هایی با بوی هنر!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *