زباله هایی که به جنگل تبدیل شدند 

t زباله هایی که به جنگل تبدیل شدند 
t زباله هایی که به جنگل تبدیل شدند 

دفع زباله برای همه ایجاد نگرانی می کند و همه شهرها به دنبال مکانی هستند که زباله هایشان را به شکل کم خطری دفع کنند و یا بازیافت نمایند زیرا در محل دفن زباله بین ۳۰ تا ۳۰۰ هکتار از زمین ها آلوده می شوند اما این بار دفن زباله ها اثرات مثبتی ایجاد کرده است و خودش تبدیل به گنجی عظیم شده است.

دفع زباله

دفن پوست پرتقال

در سال ۱۹۹۷ کشور کاستاریکا توافق کرد که یک شرکت آبمیوه پوست پرتقال هایی را که استفاده کرده است، در منطقه ای حفاظت شده دفن نماید. این پیشنهاد دو پژوهشگر بود تا این شرکت پوست های پرتقال را در بخشی از زمین های پارک حفاظت شده که پوشش گیاهی خود را از دست داده بود، دفن نماید.

این بخش از پارک خاکی داشت که در عمل برای رویش گیاهان مناسب نبودو می توانست برای دفع زباله های این چنینی استفاده شود.

t زباله هایی که به جنگل تبدیل شدند 

 این شرکت بیش از ۱۲۰۰۰ تن تفاله میوه را بر روی گستره ۳ هکتاری پارک ریخت اما در میانه راه شرکت های رقیب به شکایت از این کار پرداختند و به بهانه آلودگی محیط وشکل نامناسب دفع زباله ها و ایجاد پشه باعث شدند تا دادگاهی رای به توقف کار دهد اما پوست ها و تفاله ها بر روی زمین باقی ماندند.

دفع زباله

احیای خاک

در سال ۲۰۱۴ محققان برای بررسی نتیجه کار به منطقه برگشتند و با کمال تعجب متوجه غنی شدن خاک این منطقه شدند. افزایش ۱۷۶ درصدی پوشش گیاهی و افزایش مواد مغذی خاک نتیجه این کار بود.

t زباله هایی که به جنگل تبدیل شدند 

این طرح نشان داد که اگر دفع زباله به شکل علمی و در مکانی درست انجام شود، علاوه بر این که باعث نابودی محیط زیست نمی شود بلکه می تواند به محیط اطرافش زندگی نیز ببخشد.

دفع زباله
t زباله هایی که به جنگل تبدیل شدند 

در این سه تصویر تغییرات خاک و جنگل را مشاهده می کنید. در اولین عکس جنگلی را می بینید که بخشی از آن تخریب شده و خاک در حال فرسایش است. در تصویر میانی، پوست های پرتقال را مشاهده می کنید که سطح آسیب دیده جنگل را پوشانده است و آخرین عکس بعد از سالهاست که خاک قوت گرفته و پوشش گیاهی دوباره ترمیم شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
این همه آلودگی!!!

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t زباله هایی که به جنگل تبدیل شدند 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *