سایت من (select (list item

t سایت من (select (list item

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

در مطالب قبلی که راجع به ساخت سایت صحبت کردیم بحث در مورد ایجاد فرم بود که گفتیم با این کار کار بران می توانند طبق نظر و عقیده خود لیستی از اطلاعاتی را که در سیستم قرار داده شده است انتخاب کنند تا بدین وسیله از هر کاربر یک سری اطلاعات در بانک اطلاعاتی سایت قرار گیرد.

شاید برای شما هم این مورد به وجود آمده باشد که لیستی از اطلاعات در مقابل شما باشد و بتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بنابراین اگر شما نیز می خواهید آن را در وب سایت خود داشته باشید باید حتما این لیست را به وجود آورید که برای این کار مراحل زیر را انجام می دهیم.

ابتدا مطابق شکل از منوی insert گزینه form  و پس از آن select  را انتخاب می کنیم. پس از آن پنجره ای باز می شود که تنظیمات زیر را برای آن می توانیم انجام دهیم.

list item-nojavanha (1)

ابتدا در تب general می توانیم یک نام برای آن در نظر بگیریم و همچنین یک سایز که از طریق آن تعداد خطوطش تعیین می شود. سپس در گزینه allow multiple selection  می توانیم انتخاب کنیم که بتوانیم چندین خط را با هم انتخاب کنیم  و در گزینه disable این خاصیت را غیر فعال می کنیم. همچنین در قسمت style  تمام خاصیت هایی که تعیین می شود در برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد وهمچنین در قسمت language  آن می توانیم نوع زبان و جهت متن  نوشتاری را تعیین کنیم. به عبارت بهتر در این قسمت مشخص می شود که متن و یا لیست نوشته شده در چه جهتی قرار دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نرم افزار Advanced Office Password Recovery

list item-nojavanha (2)

list item-nojavanha (3)

list item-nojavanha (4)

 پس از تنظیم تمامی این قسمت ها این فرم در صفحه شما قرار می گیرد که پس از اجرا در صفحه اصلی در مرورگر دیده  می شود اما شاید در این قسمت بخواهید بدانید که اسامی و یا آیتم های این لیست چگونه به آن اضافه می شود. برای اضافه کردن آن ها کافی است در قسمت properties  از گزینه list value استفاده کنیم و در پنجره باز شده با زدن دکمه + می توانیم در قسمت item label نامی که قرار است در لیست دیده شود و در قسمت value مقداری که در برنامه و در متن سایت دیده می شود وارد کنیم که معمولا این دو گزینه همیشه باید شبیه به هم باشند.

 list item-nojavanha (5)

 

t سایت من (select (list item
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *