سیری در منطقه البروج و برج های فلکی

سیری در منطقه البروج و برج های فلکی
t سیری در منطقه البروج و برج های فلکی

 

بین قرن های 5 و 7 قبل از میلاد مسیح، مسیر خورشید دور زمین توسط منجمین به 12 بخش تقسیم شد. هر کدام از این بخش ها زاویه ای 30 درجه از 360 درجه دایره منطقه البروج دارند. هر بخش توسط ستاره های یک صورت فلکی خاص مشخص شده است و با یک ماه خاص تطابق دارد.

در قرن 5 میلادی، منجمین شروع به توجیه راه های اندازه گیری حرکت بدنه آسمان کردند. بنابراین توانستند موجب پیشرفت کل سیستم نجوم شوند و آن را شرح دهند.مطالعه آسمان از سرزمین بابل شروع شد و تا مصر گسترش یافت و ریاضی دانان نیز آن را بیش تر گسترش دادند تا در قرن اول میلادی، شکل کنونی خود را که امروزه ما می شناسیم، گرفت و منجمین قرن 21 هنوز تقریبا همان قوانین را اجرا می کنند تا طالع را همانند پیشینیان تفسیر و ترسم  کنند.

سیری در منطقه البروج و برج های فلکی

 

این که چگونه موجودات افسانه ای منطقه البروج – ماهی، میزان، جوزا و غیره – به وجود آمدند هنوز ناشناخته است. منجمین ادعا می کنند که تداعی های بین علائم و سیارات و خصوصیات فردی خاص به طور تجربی ایجاد شده اند و ادله زیادی ارائه شده است که جزئیات تکنیک های نجوم (به عنوان یک علم) از طریق مشاهده و ثبت دقیق به وجود آمده است.

رشد نجوم در خارج از بابل و آشور راه بسیار متفاوتی را در پیش گرفت. علاقه ایرانیان به سیارات تقریبا متفاوت از نجوم مغرب زمین بود و نجوم اسلامی نیز تفاوت داشت و از منابع یونانی، هندی و ایرانی گرفته شده است. مسلمانان بسیار به این موضوع علاقه داشتند و قرآن آن ها را تشویق می کرد: “اوست که ستاره ها را برای شما آفریده است تا شما را در راه و در میان تاریکی در زمین و دریا هدایت کند.”

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی گل شقایق

منطقه البروج

همزمان با مسلمانان مردم چین یک نسخه از منطقه البروج با 12 سال متوالی را که نمایانگر 12 حیوان است ایجاد کردند. (موش، ورزا، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، گوسفند، میمون، خروس، سگ، خوک). در واقع، تمدن های کمی هستند که توانستند بدون کمک مدعیان پیشگویی رفتار ستارگان در شکل حاضر رشد کنند.

 

نام برج های فلکی دوازده گانه منطقه البروج که دانشمند ایرانی صوفی در سال 964 میلادی در اصفهان تعیین و ترسیم کرده اند عبارتند از:

سیری در منطقه البروج و برج های فلکی

  1. برج حمل: قوچ، بره = فروردین
  2. برج ثور: گاو نر = اردیبهشت
  3. برج جوزا: دو پیکر = خرداد
  4. برج سرطان: خرچنگ = تیر
  5. برج اسد: شیر = مرداد
  6. برج سنبله: خوشه، دوشیزه = شهریور
  7. برج میزان: ترازو = مهر
  8. برج عقرب: کژدم = آبان
  9. برج قوس: کمانگیر = آذر
  10. برج جدی: بزغاله نر (بز ماهی) = دی
  11. برج دلو: آب ریز = بهمن
  12. برج حوت: ماهی = اسفند

 

t سیری در منطقه البروج و برج های فلکی
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “سیری در منطقه البروج و برج های فلکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *