سیستم عامل اندروید چیست؟

t سیستم عامل اندروید چیست؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

android1

کسانی  که با کامپیوتر سرو کار دارند زیاد با این اصطلاح یعنی سیستم عامل روبرو می شوند به عبارتی در بیشتر دوران کار با کامپیوتر شاهد ایجاد سیستم عاملهای زیادی شده ایم از اولین سیستم عامل هایی که وارد بازار شد تا کار بران بتوانند به راحتی با آنها کار کنند سیستم عامل dos بود که بسیاری از کاربران زمان خود را راضی نگه داشته بود به این دلیل که در آن زمان افراد کمی با سیستم کار می کردند و همچنین حجم اطلاعات نیز به این وسعت نبود و کاربران فقط با فایل های کم حجم کار می کردند اما با گسترش علم در زمینه کامپیوتر این روند که سیستم عامل dos پاسخگو نیست باعث به وجود آمدن سیستم عامل های دیگر گردید که از مشهورترین آن می توان به ویندوز اشاره کرد .

 پس از به وجود آمدن گوشیهای همراه در ابتدا همین که بتوانند از طریق آن با هم ارتباط بر قرار کنند کافی می نمود اما طی سالها این کارایی دیگر کافی نبود و می بایست نیازهای دیگر را نیز برآورده می کرد و از آن جمله می توان استفاده از نرم افزارهای متفاوت در گوشی اشاره کرد که این کار تنها با داشتن سیستم عامل امکان پذیر بود و سیستم عامل اندروید این کار را برای همه راحت تر کرده است . در اینجا به تاریخچه این سیستم عامل می پردازیم .  

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه از دکمه Print Screen در کامپیوتر استفاده کنیم؟

این سیستم عامل توسط یک گروه از کارکنان شرکت اندروید به سرپرستی اندی روبین که همگی بر روی برنامه های موبایل کار می کردند ایجاد شد در سال 2005 این برنامه توسط کمپانی گوگل خریداری شد و از آن زمان تاکنون بر روی بسیاری از گوشیهای همراه مدرن قرار داده شده است .

در سال2007 این سیستم عامل رسما در بین کشورها و کمپانیهای تولید کننده تلفن همراه مطرح شد و هر کمپانی در پی بدست آوردن جدیدترین نسخه از آن بود که به ترتیب می توان از شرکتهایی سونی اریکسون ،سونی ،توشیبا و همچنین تعداد زیادی از این شرکتها نام برد اما نکته قابل توجه در مورد این شرکت ها این بود که هر یک از آنها نسخه  ایی مربوط به خود را می خواستند که این کار را برای نویسندگان اندروید سخت کرده بود زیرا با توجه به این که این شرکتها در مدت زمان کوتاهی گوشی هایی پیشرفته تر ایجاد می کردند بنابراین آنها نیز می بایست نسخه جدید و پیشرفته تری از اندروید را تهیه می کردAndroidندبنابراین با سفارش هر شرکت یک نسخه جدید تولید شد .همانطور که شما نیز می بینید گوشیهای جدیدتر از سیستم عامل قویتری نسبت به قدیمی ها برخوردار هستند .

گوشی هایی که سیستم عامل آندروید استفاده می کنند به کاربرشان اجازه می دهند تا از تمام قابلیت های یک گوشی هوشمند بهره ببرند. کاربران این گوشی ها به معنای واقعی می توانند دستگاه خود را بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهند و محیط سیستم عامل گوشی خود را سفارشی و شخصی سازی کنند. حتی کاربران می توانند برای گوشی تعیین کنند که عکس هایشان با چه برنامه ای باز شود. این سیستم عامل بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است. در واقع مدیریت و بهینه سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را هسته لینوکس انجام می دهد و آندروید فقط لایه ایست که ارتباط میان کاربر و سیستم عامل را برقرار می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درس هشتم - تکنولوژی های لن(LAN)

دیکشنری کمبریج در مورد معنی نام  آندروید می نویسد :

رباتی که از نظر ظاهری به شکل انسان ساخته شده باشد . اندروید در ترجمه های دیگر به معنای مرد، انسان و شبه آدم تعریف شده و نام سیستم عامل گوگل است که از سال 2008 برای دستگاه های تلفن همراه و تبلت عرضه شد.

 

t سیستم عامل اندروید چیست؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *