سیم کارت کودک و نوجوان چه فرقی با سیم کارت عادی دارد؟

فرق سیم کارت کودک و نوجوان و سیم کارت عادی
t سیم کارت کودک و نوجوان چه فرقی با سیم کارت عادی دارد؟

بسیاری از والدین می پرسند که سیم کارت کودک و نوجوان چه فرقی با سیم کارت عادی دارد؟ آیا با سیم کارت دانش آموزی می شود به همه سایت ها دسترسی داشت ؟ آیا شبکه شاد فقط با سیم کارت نوجوان کار می کند؟ آیا اگر از سیم کارت دانش آموزی استفاده نکنیم استفاده از شاد رایگان نمی شود؟ این سوالها را دراین مطلب از سایت نوجوان ها بررسی می کنیم .

سیم کارت های عادی مربوط به اپراتورهای مختلف هیچ گزینه ای برای محدود کردن اینترنت ندارند و اگر نوجوانی این سیم کارت ها ر ا داشته باشد می تواند به هم سایت ها دسترسی داشته باشد.البته سیم کارت های به نوجوانان تعلق نمی گیرد و والدین باید سیم کارت را به نام خودشان تهیه کنند و دراختیارفرزندان بگذارند.

چرا سیم کارت نوجوانان؟

درچند سال گذشته مردم با چالشی جدید مواجه شدند؛از طرفی به خاطر شرایط کرونا مجبور بودند برای فرزندانشان گوشی و سیم کارت مستقل تهیه کنند واز طرفی دیگر نگران بودند تا مبادا نوجوانشان در فضای مجازی آسیب ببیند.

سیم کارت انارستان

اپراتور همراه اول، برای رفع این مشکل اقدام به ارائه سیمکارتی به نام انارستان ویژه کودکان و نوجوانان نمود. این نوع سیمکارت نیز مانند سایر خطوط همراه اول دارای امکاناتی نظیر تماس، پیامک فارسی و انگلیسی و اینترنت است و تنها تفاوت آن محدودیت‌های تعیین شده در بستر اینترنت است.

این سیمکارت ویژه کودکان و نوجوانان 6تا 18ساله طراحی شده است و هدف اصلی از آن مراقبت از دانش آموزان در فضای مجازی است. با این سیم کارت نمی توان از طریق فیلترشکن به سایت ها وپیام رسانهایی که در این ایران ممنوع شده اند وصل شد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راه اندازی ترجمه همزمان مکالمات تلفنی در اسکایپ

سیم کارت انارستان تمامی امکانات مکالمه ، پیامک ، اینترنت پرسرعت را دارد اما از اینترنت دوستدارکودک بهره می برد.دراین سیمکارت کودکان و نوجوانان به سایت های گزینش شده ای که مناسب سن آن هاست دسترسی دارند.

آگهی محیطی سیم کارت انارستان برای همراه اول

سیم کارت انارستان و شبکه شاد

البته هیچ اجباری نیست که برای استفاده از شبکه شاد فقط از سیمکارت نوجوان استفاده کرد و این شبکه با هر سیمکارتی کار می کند ولی برای امنیت بیشتر فرزندان بهتراست از سیمکارت انارستان استفاده کرد. علاوه براین بسته های اینترنت انارستان ارزان تر هم هست که تهیه آن برای کارهای درسی بهتراست.

هزینه سیم کارت انارستان چقدر است؟

سیم کارت انارستان به صورت رایگان در اختیاردانش آموزان قرارمی گیرد. کافیست هر دانش آموز به همراه یکی از والدینش به دفتر مخابراتی را مراجعه کند وبا ارائه شناسنامه و کارت ملی یک سیمکارت انارستان دریافت نماید. علاوه براین . مشترکان انارستان به محض فعالسازی سیم کارت، ۹٠ روز فرصت دارند تا پس از شارژ اولیه به میزان دلخواه (حداقل ۱۰۰۰ تومان)، یک بسته‌ی خوش‌آمد شامل ٣ گیگابایت اینترنت پُرسرعت، ۱۰۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه و ۱۰۰ عدد پیامک داخل شبکه با مهلت استفاده یک ماهه دریافت کنند.

همچنین یک بسته خوش‌آمد تحصیلی ۶۳ گیگی ویژه‌ی ۹ ماهه ( هر ماه ۷ روز ۷ گیگابایت) ، بعد از دریافت و فعالسازی سیم‌کارت فعال می شود

اما هزینه های بعدی آن یعنی مکالمه ، پیامک و بسته های اینترنت دقیقا مانند سیمکارت همراه اول است.

پیشنهاد مطالعه: تاثیر تماشای تصاویر مستهجن بر ذهن کودکان

بعد از 18 سالگی با سیم کارت انارستان چکار می توان کرد؟

دانش آموزان بلافاصله که به سن 18 سالگی برسند می توانند به دفاتر خدمات مخابراتی مراجعه کنند و این سیمکارت را به سیم کارت های رایج همراه اول اعتباری یا دائمی تبدیل نمایند وبه این ترتیب محدودیت های سیم کارت انارستان از آن برداشته می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویر روباه برای پس زمینه تلفن همراه، رایانه و تبلت

سیم کارت انارستان چگونه شارژ می شود؟

از راه های زیر می توانید نسبت به شارژ سیمکارت انارستان اقدام کنید:

  • کدهای دستوری  #۱*         #۷*               #۵۰۰*
  • اپلیکیشن همراه من
  • سایت همراه اول
  • اپلیکیشن ستاره پونصد
  • همه درگاه‌‌هایی شارژ سیم‌کارت‌ اعتباری همراه اول
  • سیمکارت دانش آموزی کوشا(اپراتور ایرانسل)

ایرانسل نیز سیمکارتی را ویژه نوجوانان با نام کوشا در اختیار دانش آموزان می گذارد که فقط دسترسی به اینترنت داخلی دارد. البته والدین با یک کد دستوری می توانند اینترنت بین المللی آن را نیز فعال کنند .شاید این امکان یکی از عیب های این سیمکارت است زیرا دانش آموزان هم می توانند بدون اطلاع والدین از این کد دستوری استفاده کنند .

هدایای سیم‌ کارت دانش‌ آموزی کوشا ایرانسل

با دریافت سیم کارت کوشا و فعال کردن آن هدایای زیر برای این سیمکارت فعال می شود .

  • 1.5 گیگ اینترنت و 100 دقیقه تماس ایرانسلی رایگان با اعتبار 20 روزه
  • 4 گیگابایت اینترنت رایگان 7 روزه (در هر ماه، تا 6 ماه)
  • اینترنت رایگان ویژه استفاده در اپلیکیشن شاد

 

 

t سیم کارت کودک و نوجوان چه فرقی با سیم کارت عادی دارد؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *