صندلی هایی به اندازه هرنفر

t صندلی هایی به اندازه هرنفر

در کنار همه دغدغه های مربوط به مسافرت با هواپیما، یکی از مشکلات عمده ای که اکثر مسافران هواپیما به خصوص مسافران کلاس اکونومی (عادی) با آن مواجه می شوند، مشکل عرض صندلی ها است. خانواده سه نفره ای را در نظر بگیرید که پدر خانواده به زور خود را در صندلی اش جا داده و فرزند خردسالش حتی نیمی از صندلی کناری را اشغال نکرده است.به نظر می رسد یک شرکت طراحی در لندن، با طرح مفهومی خود موسوم به مورف ( واژک) راه حل جالبی برای این مشکل پیدا کرد.

طبق طرح مورف، شرکت های هواپیمایی می توانند قبل از هر پرواز عرض صندلی ها را بر اساس نیاز مسافران تنظیم کنند.از آن طرف هم مسافران تنها بابت فضای مورد نیازشان پول خواهند داد. با همین ترفند ساده، هم مسافرت با هواپیما سفارشی تر از سابق شده و هم بسیاری در هزینه های بلیتشان صرفه جویی می کنند. و هم افراد چاقی که در حالت عادی برای خودداری از ایجاد مزاحمت برای فرد کناری، دو صندلی رزرو می کردند، دیگر نیازی به این کار نخواهند داشت.

اگر حالت استاندارد را در نظر بگیریم، صندلی اکثر هواپیماها به صورت مجموعه های سه تایی و چسبیده به هم طراحی شده، که معمولا عرض هر یک از این صندلی ها به طور میانگین 46 سانتی متر است. در حالت عادی هر یک از این صندلی ها فوم و دسته ثابت خودشان را دارند. اما طرح مورف پیشنهاد دیگری دارد.

طبق سیستم مورف، بهتر است یک فوم و پارچه، کل عرض سه صندلی را بپوشاند، و برای تنظیم عرض هر صندلی، دسته صندلی و ناحیه استراحتگاه سر صندلی جابجا شوند. در این سیستم صندلی ها در حالت پیش فرض به صورت نیمه خوابیده قرار می گیرند، و تنها در مواقع برخاستن یا نشستن هواپیما، در حالت عمودی قرار می گیرند.

به نظر می رسد این ایده ساده، کم هزینه، کاربردی و در عین حال خلاقانه، تا حد زیادی در شخصی سازی مسافرت های هوایی به مسافران کمک کند. شما در این مورد چه فکر می کنید؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
از بین بردن استرس با ساده ترین ورزش

Image converted using ifftoany

t صندلی هایی به اندازه هرنفر
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *