عجیب ترین گل و گیاهان دنیا

t عجیب ترین گل و گیاهان دنیا

عظمت خلقت الهی (حشره ای شبیه گل )

“هایمانوبیس کورونیتس” نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است.این حشره با جمع کردن چهار دست و پای خود ، خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار دارد، در می آرود. این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.

این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است ، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند.

شگفتی ها 01

شگفتی ها 001

ارکیده زنبوری

یکی از زیباترین و بی نظیرترین گل های موجود در جهان است که بیشتر در مناطق مدیترانه ای می روید. پرورش این گل زیبا در ولز طرفداران زیادی دارد و دوست دارانش باید بدانند که یکی از ویژگی های این گیاه آن است که چند سال به وفور گل می دهد و چند سال روی یک گل را هم به آنها نشان نمی دهد.کالیستمون یا همان گل شیشه شوی، گونه ای از گیاهان موجود در شرق و شمال شرقی استرالیاست که بیشتر در مناطق معتدل و مرطوب می روید. این گیاه که بیشتر به رنگ قرمز یافت می شود، بهار و تابستان را فصل مناسبی برای رشدش می داند.

شگفتی ها02

گیاه گوشتخوار

این گیاه با رنگ جذاب و بوی شیرینش، حشرات را به سمت خود جذب می کند و بعد از نشستن حشره بیچاره روی آن کار گوشت خواری اش آغاز می شود. محققان گیاهی به نام نپنتیس را هم کشف کرده اند که ساقه هایی به طول 10 متر دارد و می تواند جانوری به اندازه قورباغه را ببلعد.

شگفتی ها

رافلزیا

بزرگ ترین و کمیاب ترین گل دنیاست که در مناطق گرمسیری اندونزی می روید. این گل که حدود 7 کیلوگرم وزن و 91 سانتی متر طول دارد، فاقد برگ، ریشه و ساقه می باشد و آب و موادغذایی اش را از طریق مجاورت با گیاهان دیگر کسب می کند. بوی بد این گیاه که بویی مانند گوشت فاسد است، از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جدیدترین و بهترین بازی های کامپیوتری سال 2016

شگفتی ها-largest_flower_07

شگفتی ها-largest_flower_01

ایمپشنس:

جزو نادرترین و زیباترین گلهای دنیاست که ظاهری شبیه به طوطی دارد. این گل زیبای تقریبا 5 سانتیمتری در تایلند می روید. به علت کمیاب بودن این گونه از گل در دنیا ، دولت تایلند تدابیر مهمی در راستای حفظ و نگهداری آن ترتیب داده است .

شگفتی4

کله قویی

شاید این عکس یکی از فوق العاده ترین عکس هایی باشد که تا به حال از یک گیاه دیده اید. این گیاه که به درخت کله قویی معروف است، بیشتر با آب و هوای مکزیک سازگاری دارد و حدود 10 سال هم طول می کشد تا این گیاه به رشد کاملش برسد و به صورت سرقو شکل بگیرد.

شگفتی ها-Swan's Neck Agave

ریز گیاه هان شناور

این گیاهان که “Wolffia angusta”  نام دارند، بسیار کوچک هستند، به صورتی که تعداد بسیار زیادی از آن ها را می توانیم در نوک یک سوزن جای بدهیم. همچنین محققان کشف کرده اند که با تعداد زیادی از این گیاهان می توان داخل حرف “O” را پر کرد. این گیاه به صورت خودرو بر روی آب ها به وجود می آید و آن قدر ریز است که شاید بعد از خوردن آب هم متوجه حضور آن ها در بدنتان نشوید.

شگفتی ها-fruit

گل سنگ

یکی از عجیب ترین گیاهانی که بیشتر در مناطق خشک و بی آب می روید، گل سنگ است. این گل از هر زاویه ای شباهت بسیار زیادی به سنگ دارد و شاید اگر دقت نداشته باشید، آن را واقعا با یک تکه سنگ اشتباه بگیرید. این گل در رنگ های خاکستری، قهوه ای و خاکی وجود دارد و تشخیص آن از یک سنگ واقعی بسیار سخت است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دوستی های شگفت انگیز (1)

 محل زندگی این گیاهان صحرا و منطقه های گرم است. حیوانها علاقه زیادی به خوردن آنها دارند، چرا که آبدار هستند و خوردن آنها به رفع تشنگی کمک می‌کند. البته اگر حیوانی بتواند میان ریگزار این ریزهای خوشمزه را تشخیص بدهد!

شگفتی ها3

گل مرده

یکی از عجیب ترین و شاید منحصر به فرد ترین گیاهان دنیا، گل مرده باشد. این گل بسیار برزگ است و در نگاه اول شاید بسیار زیبا باشد اما بوی بسیار بدی می دهد که باعث شده از آن به نام گل مرده یاد شود. این گل در سراسر دنیا رشد می کند و  نیاز به مراقبت های ویژه ندارد . شاید بوی این گل برای انسان بسیار بد باشد اما می تواند حشرات و موجودات مختلفی را به خودش جذب کند…..

شگفتی ها 5

به من دست نزن!
اگر به این گیاه دست بزنی چیز عجیبی را می‌بینی؛ این که ظرف مدت چند ثانیه، برگهای گیاه پژمرده می‌شوند. اما ناراحت نباش! به محض این که گل احساس کرد خطری تهدیدش نمی ‌کند، برگهایش باز شده و مثل روز اولش می ‌شود. در واقع، این عمل یک جور مبارزه است تا حیوانهای علف ‌خوار آن را نخورند. البته وقتی که هوا تاریک می ‌شود، برای صرفه ‌جویی در مصرف آب خودش را جمع می‌ کند تا سطح تماس کمتری با هوا داشته باشد. پس می‌توان اسمش را گذاشت: نازک نارنجی صرفه جو!

شگفتی ها 6

t عجیب ترین گل و گیاهان دنیا
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “عجیب ترین گل و گیاهان دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *