علیرضا باقری نوجوان هنرمند

t علیرضا باقری نوجوان هنرمند

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Alireza-bagheriمن علیرضا باقری قلی آبادی هستم و در سال1371 در گرگان به دنیا آمدم و نام پدرم عباس و بازنشسته اداره بازرگانی است . من فرزند ششم یک خانواده 8 نفره هستم . یک خواهر و یک برادر دیگرم هم ناشنوا هستند. اما این موضوع به هیچ وجه باعث نشده که بین ما که از لحاظ شنوایی مشکل داریم و دیگر برادران و خواهرانم فاصله ای ایجاد شود . من از کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشتم و همیشه سعی می کردم اوقات فراغتم را با نقاشی پرکنم. شاید اولین جرقه کشیدن نقاشی در ذهن من با دیدن انیمیشن  فوتبالیست ها زده شد . چون علاقه زیادی به دیدن این کارتون تلویزیونی داشتم. تقریباً بیشتر وقتم را برای کشیدن  تصاویر بازیکنان آن می گذراندم . یکی از خواهرانم فوق دیپلم گرافیک است. وقتی او مشغول انجام کار هایش بود ، به دستانش نگاه می کردم و سعی می کردم کارهای او را تقلید کنم . با وجود این که حدود 10 سال با هم اختلاف سن داشتیم اما با صبر و حوصله از این کار من استقبال می کرد و با آرامش سعی میکرد راهنمایی ام کند . شاید اگر تشویق های او و استادم نبود،  به این مرحله نمی رسید م . البته در کنار نقاشی،از  هنرهای دیگر هم غافل نشدم  ، مثل : معرق کاری که بعد از نقاشی زیبا ترین  هنری است که یاد گرفتم و در آن هم موفقیت هایی به دست آوردم . به لطف خداوند بزرگ و خانواده ام در حال حاضر  شانزده ساله و دانش آموز سال اول دبیرستان هستم و در مدرسه استثنایی ناشنوایان ارشاد گرگان مشغول به تحصیل هستم. من تا به حال در چند همایش که در شهر گرگان برگزار شده  شرکت کردم و IMAGE634948815438628828طراحی (زنده) انجام داده ام . ولی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان جهان اسلام ، در واقع اولین مسابقه ای بود که در آن شرکت کردم و علی رغم این که کم سن و سال ترین شرکت کننده بودم اما خوشبختانه موفق شدم مقام اول کاریکاتور چهره را به دست آورم که خودم را مدیون استادم آقای عباسپور می دانم که با تلاش و زحمات ایشان توانستم به این مسابقه راه پیدا کنم  . در همین جشنواره, کاریکاتور چهره ای که از داور جشنواره آقای اردشیر رستمی کشیدم هم جایزه ی بهترین اثر چهره را به خودش اختصاص داد .

 به خاطر موفقیتی که در این مسابقه به دست آوردم ، من و 14 نفر از نوجوان های با استعداد کشور برای شرکت در برنامه هنری دو سالانه بین المللی ایتالیا دعوت شدیم  , تا برای مدت  5 روز در شهر « ونیز»  آثارمان  را در نمایشگاهی به همین منظور در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کریم‌خان زند

گاهی اوقات گریز زدن به برش‌هایی از زندگی برخی افراد و خواندن زندگی نامه  چنین خانواده‌هایی و دیدن مبارزه و صبر و شکیبایی آن ها در به دست آوردن مناسبت های اجتماعی ,  تلنگری می‌شود ؛ برای این‌ که بدانیم کجا ایستاده‌ایم و از زندگی چه می‌خواهیم؟ شاید به این وسیله روزی بفهمیم که  زندگی را به چه قیمتی می‌خواهیم و چطور در زمان گذر خواهیم کرد  .

علیرضا قربانی به ظاهر ناشنوا است و شاید لازم باشد که برای ایجاد رابطه با اجتماع و افراد اطرافش  ، از دست هایش استفاده کند ؛  اما تاریخ به ما نشان داده است , بسیار ی از هنر مندان بزرگ با استفاده از همین دست ها ، آثار خارق العاده ای را خلق کرده اند و نامشان را در گذر برای آیندگان ثبت کرده اند .

دوستان نوجوان هنر مند , بهتر است بدانید علیرضا دیپلم گرافیک و دانشجوی رشته نقاشی است  . او علاوimage0375ه برشرکت در نمایشگاه های مختلف گروهی و انفرادی , مقام های مختلفی را هم کسب کرده است که می توان به تعدادی از آن ها اشاره کرد  :

– برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی هجدهمین جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی جوانان در رشته کاریکاتور چهره (۱۳۹۰) – نفر اول رشته کاریکاتور شانزدهمین جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی جوانان (۱۳۸۸) – نفر اول رشته کاریکاتور پانزدهمین جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی جوانان (۱۳۸۷) – تقدیرشده جشنواره هنرهای تجسمی فجر (تهران، ۱۳۹۰) – هنرمند برتر سال ۱۳۸۹ از سوی حوزه هنری استان گلستانبرگزیده جشنواره بین‎المللی کارتون و کاریکاتور با موضوع مسی (مرداد ۱۳۹۱) – نفر اول مسابقه کاریکاتور خبری روز کارتون با موضوع «مذاکره ایران و آمریکا» (تهران، اسفند ۱۳۹۱)   1 2 3 6 7 Abdi Antonio Bandras Been BEHNOOSH BOSH Bruce Lee Bruce Vilis Davood Rashid e9f3d14ed7 Fateme Motamed Arya Ferdosipoor Golzar Hamid Lolayee Hayaee Jaki Chan JOOMOONG Mehran Ghafotri Mehran Rajabi Mohammadali Keshavarz OBAMA Parastooyee POORANG Razavian Shafeie

t علیرضا باقری نوجوان هنرمند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *