ماجراجویی های تام سایر

ماجراجویی های تام سایر
t ماجراجویی های تام سایر

توماس (تام) سایر نام شخصیت داستانی است که نویسنده ای توانا به نام مارک تواین آن را خلق کرده است. نام رمان این نویسنده (ماجراجویی های تام سایر) است. تام سایر شخصیتی معروف در کتاب های مارک تواین است به نحوی که در کتاب های دیگر این نویسنده مانند ماجراجویی های هاکلبری فین، تام سایر در خارج، تام سایر کارآگاه، نیز آمده است.سه اثر نا تمام دیگر از این نویسنده ماهر برجای مانده که در هر سه آن ها نام تام سایر آمده است.

در مورد تام سایر

بهترین دوستان تام سایر جو هارپر و هاکلبری فین هستند. تام سایر با بردار ناتنی اش، سید، دختر عمویش با نام مری و خاله پلی در شهری به نام میسوری- سنت پترزبورگ روزگار می گذراند.این کتاب بارها توسط نویسندگان مختلف به فارسی برگردانده شده است که می توانید آن را از کتاب فروشی ها و یا کتابخانه ها تهیه کنید.بهتر است کتاب جذاب تام سایر را بگیرید و از ماجراجویی های این پسر سربه هوا و بازیگوش لذت ببرید.

درباره نویسنده

Tom-Sayer-nojavanha (1)

ساموئل لنگورن کلمنس با نام استعاری خود، مارک تواین نویسنده ای ماهر و چیره دست است. وی در 30 نوامبر سال 1835 در دهکده ای کوچک در فلوریدا به نام میسوری به دنیا آمد. وی فرزند ششم جان و جین کلمنس بود. وقتی ساموئل 4 ساله بود به همراه خانواده اش به نزدیکی هانیبال نقل مکان کرد. پدر وی وکیل بود اما با داشتن چندین شغل مانند وکالت، قضاوت کردن در دادگاه و فروشندگی گاهی اوقات به زحمت شکم خانواده اش را سیر می کرد. برخلاف پدر عبوسی که هیچ گاه لبخندی بر لبانش ظاهر نشد،

مادر ساموئل زنی سرزنده و شاد بود که برای فرزندانش بسیار قصه می گفت.سام تا 17 سالگی در هانیبال ماند. در دوران کودکی با صحنه های دلخراش مرگ برده و یک گاو چران روبرو شد که مطمئنا جرقه ای برای نوشتن آثارش بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند شعر نوجوان از حسین شادمهر

تام سایر

سام در 12 سالگی پدرش را از دست داد و در 13 سالگی مدرسه را ترک کرد و در چاپ خانه ای مشغول به کار شد. در اوان جوانی متوجه شد که به نوشتن علاقمند است. وی کار نویسندگی را را با نوشتن مطالب در روزنامه آغاز کرد. در سال 1870 ازدواج کرد و صاحب 4 فرزند شد.کتاب ماجراجویی های تام سایر در سال 1876 به چاپ رسید. وی 28 کتاب و داستان کوتاه از خود به جای گذاشت.مارک توئین در 21 آوریل 1910 فوت کرد.

 

 

Tom-Sayer-nojavanha (4)

 

t ماجراجویی های تام سایر
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *