مسواک بزنید، خوب بخوابید!

t مسواک بزنید، خوب بخوابید!

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

مسواک زدن.سایت نوجوان ها (1)تمامی دندان پزشکان توصیه می کنند حداقل روزی دوبار دندان های خود  را مسواک بزنید، اما اگر این کار را نکنید چه اتفاقی می افتد؟
احتمالا همه می دانید که مسواک زدن دندان ها یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از پوسیدگی آن ها است.
اما باید بدانید مسواک زدن برای دلایل بیش تر مثل تنفس سالم و دهان خوشبو، مهم است. 
هر بار که مسواک زدن را ترک کنید، در راه رشد مشکلات باکتری هایی که با تشکیل پلاک شروع می شوند، قدم برداشته اید که می تواند منجر به حفره هایی در دندان و بیماری های لثه شود.
در صورت نزدن مسواک، اگر در وسط روز زبان خود را روی دندان ها بکشید، مخصوصا" خط دندان(جایی که به لثه متصل است) لایه ای اضافه و چسبناک احساس خواهید کرد. این همان «پلاک» است.
دپیندر روچی دندانپزشکی از کالیفرنیا است که می گوید: «خوشبختانه مسواک زدن، باعث ایجاد اختلال در ایحاد باکتری هایی می شود که پلاک را تشکیل می دهند، می شود. زیرا اگر این پلاک ثابت بماند شروع به حمله به دندان ها می کند. به علاوه با گذشت زمان کمی تبدیل به لایه ضخیمی که زرد رنگ و زبر است، شده و می تواند باعث التهاب و خونریزی در لثه شود.»
او تاکید می کند:«مخصوصا" اگر گاه به گاه مسواک می زنید، باید بدانید که زمان خطرناک شدن پلاک اصلا" مشخص نیست، حتی یک بار فراموشی در شستشو دندان می تواند آغاز ایجاد حفره ای در دندان شما باشد!»
فعالیت این لایه در شب بیش تر می شود و چون خوردن و آشامیدن در هنگام خواب متوقف می شود زمان بیش تری برای تخریب وجود دارد!
با این حال او و سایر همکارانش هشدار می دهند مسواک زدن زیاد و نادرست هم می تواند به همان اندازه مضر باشد. ترجیحا" همان دوبار در روز با مسواک نرم و خمیردندان حاوی فلوراید، حدود 2 دقیقه تمام سطوح دندان خود را شستشو دهید، نه فقط قسمت هایی که وقتی لبخند می زنیم دیده می شود .   
استفاده از نخ دندان نیز کمک بزرگی به تکمیل شستشو دندان می کند، البته یک بار در روز کافی است.
دقت کنید هیچ دهانشویه ای جایگزین مسواک نیست، هم چنین خوردن آدامس!
شاید استفاده از آن ها احساس تازگی را در دهان ما ایجاد کنند، اما تنها راه موثر برای پاک کردن پلاک، مسواک زدن و کشیدن خلال دندان است.

 

t مسواک بزنید، خوب بخوابید!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
5 روش طبیعی برای تقویت موها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *