مشخصات تبلت ها

t مشخصات تبلت ها

چه تبلتی برای فعالیتهای تجاری مفید است ؟

تبلت ها به اندازه ی تلفن های هوشمند یا لپ تاپ ها در دنیای تجارت در حال توسعه و رشد و گسترش هستند . نه تنها قدرت پردازش آنها در حال رسیدن به کامپیوترهای کامل است تبلتها به اندازه ی کافی برای اینکه تقریبا ” هر جا همراه هم باشند پرتابل هستند و وندورها نیز هر روز ویژگیها و برنامه های کاربردی جدیدی را به آنها اضافه می کنند  . وقتی یک بنگاه تجاری به دنبال خرید تبلت برای کارمندانش است یا زمانی که یک نفر تاجر به دنبال تبلتی برای انجام کارهای شخصی و تجاری خود می گردد ، بررسی ویژگیهای گوناگون و درک این که مدل های مختلف دقیقا ” تا چه حد با هم تفاوت دارند می تواند دشوار باشد .

ما در این مقاله ویژگیهایی که باید آنها را بررسی کنید برای شما تشریح می کنیم و در انتخاب تبلت مناسب برای خودتان و فعالیت تجاری تان به شما کمک خواهیم کرد .

ساختار :

اگر شما کارکنانی دارید که در محیط های بالقوه خطرناک کار می کنند ، باید بر روی تبلت های جان سختی که برای کار در محیط های خطرناک ساخته شده اند سرمایه گذاری نمائید . اما برای اکثر فعالیتهای تجاری ، یک کیس ساده برای محافظت از بدنه ی بیرونی و اجزای داخلی کفایت می کند . تولید کنندگان مختلف در عین حال از انواع متفاوتی از شیشه برای نمایشگرها ، که شامل انواع خاصی از شیشه های مقاوم در برابر شکسته شدن و خط وخش می شود بهره می گیرند . ممکن است به دنبال تبلتی باشید که کیس آن دوام بسیار بیشتری داشته باشد یا تبلتی بخواهید که بسته به چگونگی استفاده ی کارکنان شما از آن ، در برابر کنترلهای لمسی بسیار پاسخ گو باشد .tablet_tests_610x541_narenji_ir

سایز :

دامنه ی سایز تبلت ها از حدود 7 اینچ تا 13 اینچ یا بیش تر را در بر می گیرد . اما وقتی سایر یک تبلت روی اسم آن یا درتوضیحات مربوط به محصول درج می شود ، به احتمال بسیار زیاد سازندهی آن با این کار به طور قطری نمایش گر اشاره می کند نه به طول وسیله . bezel و فریم اطراف نمایش گر ، نیم تا یک اینچ کامل به هر طرف اضافه می کند . تبلت های کوچک تر از نظر پرتابل بودن و در دست گرفتن و خواندن فوق العاده هستند اما تبلت های بزرگ تر که نمایش گرهای بزرگ تری دارند می توانند برای ویدئو کنفرانس یا سایر اهداف مورد استفاده قرار گیرند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نرم افزار Hidden folder

نمایش گر :

علاوه بر سایز فیزیکی نمایش گر ، رزولوشن آنر در نظر بگیرید . رزولوشن اساسا ” به شما توضیح می دهد که تصاویر تا چه حد شفاف هستند . این می تواند بر کیفیت پخش ویدئویی و همچنین ظاهر و حس برنامه های کاربردی تاثیر بگذارد . اگر شما به دنبال حداکثر کیفیت بصری هستید ، تبلتی با یک رزولوشون بالاتر تهیه کنید . 

پردازنده :

پردازنده ی یک وسیله نیز تاثیر عمده ای بر تجربه ی کلی استفاده از تبلت دارد . با یک پردازنده ی سریع تر ، تبلت شما قادر خواهد بود برنامه های کاربردی را بهتر و نرم تر اجرا کند و شما نیز در بکارگیری آن به احساس مناسبتری دست پیدا می کنید . درست شبیه یک کامپیوتر لپ تاپ یا دسک تاپ ، هرچه سرعت ساعت پردازنده ی تبلت ( که بر اساس گیگا هرتز اندازه گیری می شود ) بالاتر باشد کارایی آن بهتر خواهد بود . همچنین پردازنده های دو هسته ای در مقایسه با پردازنده های تک هسته ای وظایف محاسباتی را بهتر انجام می دهند و چهارهسته ایها هم از هردوی این ها بهتر عمل می کنند .

حافظه :

RAM (Random Access Memory) دوشادوش و دست در دست پردازنده و به منظور کمک به اجرای برنامه های کاربردی برروی تبلت شما کار می کند . پردازنده ی یک تبلت از RAM به شکل یک  cache استفاده می کند . تبلتی با RAM بیش تر د ریک زمان مشخص می تواند دادهای بیش تری را در حافظه نگه دارد و در نتیجه کارآیی بهتر ، سرعت خواندن و نوشتن و یک تجربه ی کلی خوش آیندتر برای کار بر به ارمغان می آورد .

ذخیره سازی :

واژه ی حافظه و ذخیره سازی اغلب بجای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند اما آنها معمولا” به دو چیز مختلف اشاره می کنند . همان گونه که می دانید حافظه یا  RAM برای ذخیره سازی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد و بر کار آیی تاثیر می گذراد . از سوی دیگر ظرفیت ذخیره سازی عبارت است از مقدار فضای در دسترس برروی یک تبلت برای نگهداری برنامه های کاربردی ، اسناد ، ویدئوها ، عکس ها و سایر فایل ها و همچنین سیستم عامل خود تبلت .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی سایت نشریات شاهد

تبلت ها با مقداری فضای ذخیره سازی آن برد ( نوعا ” 8 ، 16 ، 32 یا 64 گیگا بایت ) عرضه می شوند و برخی از آنها نیز با قابلیت استفاده از کارت  SD فضای ذخیره سازی قابل توسعه را عرضه می کنند و توجه داشته باشید که حتی اگر یک تبلت ادعا کند 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی تو کار دارد ، سیستم عامل و تنظیمات سیستمی اغلب چند گیکابایت از این مقدار را به خود اختصاص می دهند .

عمر باطری :

عمر باطری تبلت ها در مدل های مختلف به شدت باهم تفاوت دارد . برخی از سازندگان تاکید بسیار زیادی برروی عمر باطری می کنند و بنابراین شما با یک بار شارژ می توانید به مدت 10 ساعت یا بیش تر ویدئو تماشا کنید یا وب را جست و جو نمائید . اما سایر تبلت ها در هر بار شارژ فقط می توانند حدود 5 ساعت دوام داشته باشند . عمر باطری نیز مستقیما ” به چگونگی استفاده از تبلت بستگی دارد و به عنوان مثال تماشای مدام ویدئو یا استفاده از اتصال بی سیم در مقایسه با استفاده ی آف لاین یا چک کردن گاه به گاه ای میل توان بسیار زیادی از باطری می گیرد .

همچنین به خاطر بسپارید که مسیرهای مسافرت کارمندان که مدت زمان زیادی به امکان شارژ تبلت خود دسترسی ندارند در صورتی که شارژ تبلت خیلی سریع خالی شود می تواند بر میزان بهره وری تاثیر مستقیم داشته باشد .

صدا / تصویر :

برخی از تبلت ها برای پخش ویدئوی با کیفیت بسیار بالا طراحی نشده اند و به جای آن بیش تر به درد مشاهده ی اسناد و مرور وب می خورند در حالی که برخی دیگر از تبلت ها از پردازنده های گرافیکی بسیار قدرتمند که به طور خاص برای تماشای فیلم ، بازی کردن و استفاده از سایر رسانه ها طراحی شده است بهره می گیرند . از منظر کیفیت صوتی ، اغلب اسپیکرهای توکار تبلت ها فاقد کیفیت اسپیکرهای بیرونی یا هدفون هستند . بنابراین اگر به کیفیت صوتی بسیار بالا نیاز دارید ممکن است به سرمایه گذاری برروی تجهیزات جانبی مجزا احتیاج داشته باشید . همچنین اگر به میکروفون نیاز دارید از وجود آن مطمئن شوید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاریخچه گوگل

دوربین :samsung_galaxy_tab_101

اغلب تبلت ها یک دوربین توکار دارند اما کیفیت تصویر به شدت به تعداد مگاپیکسل آنها بستگی دارد . به عنوان مثال برخی از ابزار دارای یک دوربین 1.3 مگا پیکسلی در جلو هستند که برای ویدئو کنفرانس مناسب اسب اما بقیه از دوربین های 5 مگاپیکسلی یا بزرگ تر که برای گرفتن عکس ها و ضبط ویدئوهای با کیفیت طراحی شده اند بهره می گیرند . برای الان ممکن است به کیفیتی مشابه با دوربین گوشی هوشمند خود یا دوربین Point – and – shoot دست پیدا نکنید اما اگر تبلتی یا یک دوربین توکار که مگاپیکسل نسبتا”  بزرگی دارد داشته باشید هنوز هم قادر خواهید بود عکس های مناسبی بگیرید .

امنیت :

تقریبا ” تمامی تبلت ها به شکل توکار نوعی محافظت از طریق کلمه ی عبور دارند و بنابراین شما می توانید نماش گر خود را قفل نمائید و از دسترسی دیگران به برنامه های کاربردی و داده ها جلوگیری به عمل آورید . اما اگر کارمندان کمپانی شما به طور دائم نیاز به دسترسی به داده های حساس از طریق تبلت داشته باشند به دنبال ویژگی هایی مثل رمزگذاری دیسک سخت  و امکان استفاده از برنامه های کاربردی امنیتی اضافی باشید . برخی از برنامه های کاربردی حتی به شما اجازه می دهند در صورت به سرقت رفتن یا گم شدن تبلت ، اطلاعات ذخیره شده برروی آن ها را از راه دور پاک کنید .

نرم افزار :

وقتی موضوع نرم افزار برای تبلت ها به میان می آید آسمان نامحدودی پیش روی شما قرار دارد . شما نیاز به انتخاب یک سیستم عامل دارید که قادر باشد به راحتی با شبکه ی تجاری شما همسان شود و از ویژگیهای مورد نیاز شما برخوردار باشد اما محبوب ترین سیستم عامل ها از گستره ی وسیعی از برنامه های کاربردی تجاری شامل تقویم ها ، لیست های  to – do   و واژه پردازها پشتیبانی می کنند . مقایسه ی جنبه های فیزیکی یک تبلت هنگام خرید مهم است اما اگر بتوانید سیستم عاملی پیدا کنید که با نیازهای شما سازگار باشد و از بهترین برنامه های کاربردی موجود پشتیبانی کند می توانید از تمامی امکانات و توانمندی های تبلت خود بهره برداری نمائید .

                                                                             برگرفته از ماهنامه کامپیوتری بزرگراه رایانه شماره 161

t مشخصات تبلت ها
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “مشخصات تبلت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *